Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

13-06-2009 om 21:19

Hoe maak je het makkelijkst een frituurpan schoon?

Heeft er iemand tips om de frituurpan makkelijk schoon te maken?
Mijn moeder zei een vaatwastabletje met warm water erin doen(als de oude olie eruit is),maar mijn vader zegt weer,van ik vertrouw het niet wat daar allemaal in zit,dus gewoon met warm water doen en en een doek en meer niet,maar toch blijven er in het mandje en tussen het verwarmingselement oudere kleiner restjes achter,die ik bijna niet schoon krijg,nu is het niet zo ernstig,maar het lijkt me niet gezond!
En ik weet eigenlijk ook niet ofdat het belangrijk is om de deksel met daarin een filter te vervangen om de zoveel tijd(hoewel ik deze er tijdens het bakken niet opleg)

En ik bakte eerste alles op 180 graden,maar op de verpakkingen staat overal bijna op 175 graden,weet iemand ofdat dat beter is,dan nog warmer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-06-2009 om 21:36

Vaatwastablet

Ik begrijp dat je een kunststof friteuse hebt met een deksel dat je dicht kunt doen tijdens het bakken.
Je kunt inderdaad water in de pan doen, vaatwasblokje erbij, temp. op 100 graden zetten, en lekker een kwartiertje laten doorkoken.

Het werkt echt heel goed!

Nasha 1st

Nasha 1st

13-06-2009 om 22:53

Vaatwastablet

zo schoon krijg je hem anders niet!!!

Jolanda

Jolanda

14-06-2009 om 00:12

En een rvs frituurpan?

heb pas een rvs pan gekocht, vloeibaar vet ingedaan. Je wilt niet weten hoe hij eruit ziet. Heb toevallig vandaag weer schoon vet ingedaan, je kan de bak waar het vet in zit er gewoon uithalen. Deze heb ik met heet water en afwasmiddel geprobeerd schoon te krijgen, is "redelijk" gelukt. Maar de buitenkant en het verwarmingselement????

Ik hoop dat Rob Geus van sbs6 mijn deur voorbij gaat, schaam me rot.

Dus als iemand mij kan vertellen hoe dat (graag heeeeeel makkelijk) schoongemaakt kan worden.....

Groetjes Jolanda

Afwasmachine

de rvs buitenpan gaat hier in de vaatwasser,als je deze na het frituren elke keer schoonmaakt met warm sop wordt ie niet zo vies hoor.

Vloeibaar vet of olie?

Gebruik je van dat dikkere vloeibare frituurvet of olie? Onze frituurpan werd van dat vloeibare vet echt enorm smerig. Er ontstond een soort taaie, gele, kauwgomachtige substantie op de randen en deksel van de frituurpan die je er vervolgens vrijwel niet meer afkreeg. We frituren nu met zonnebloemolie en dat gaat prima!

Gewoon in de vaatwasser.

Ik heb een compleet roestvrijstalen frituupan en wil nooit meer anders. Op het verwarmingselement/snoer na gaat alles gewoon in de vaatwasser. Fluitje van een cent. En dan wel van dat relatief dure 'anti aanbak vet' gebruiken, dat scheelt ook een hele hoop.

Ingrid

Vast frituurvet

Wat ook enorm scheelt is vast frituur vet. Dan wordt je pan haast niet vies.

gr Aapie

mirreke

mirreke

14-06-2009 om 14:09

Frituurolie van lidl

en alles kan verder in de vaatwasser.

Roos Vicee

Roos Vicee

14-06-2009 om 22:13

Wat een werk!

Wat een werk om na elke keer frituren het vet/de olie weer na het afkoelen in de flessen terug te moeten doen. Brrr niet mijn ding. Ben altijd blij als ik dat klusje (incl. het schoonmaken van de pan) weer geklaard heb.
Mijn pan wordt in de vaatwasser niet helemaal schoon. Die vieze gelige kauwgomachtige substantie krijg je daar echt niet mee weg. Zelfs niet als je de vaatwasser op 75 graden zet.
Ik giet het vet altijd in de flessen en haal met keukenpapier het restant uit de pan. Daarna spray ik hem in met Dreft losweekspray. Even laten staan, afspoelen en je pan is weer kraakhelder! Zonder boenen en zonder vieze gelige kauwgomachtige randjes
http://www.lekkerinhetleven.nl/product/dreft-actief-schuim-en-losweekspray.aspx (nee hoor, geen aandelen)

Brianna F

Brianna F

15-06-2009 om 09:22

Opgegeven

Ik frituur een keer of 5 in de pan, dan probeer ik 'm schoon te maken, wat dus niet echt lukt. En na een tijdje geef ik het op en koop een nieuwe pan.

kaatje43

kaatje43

15-06-2009 om 10:10

Na elk gebruik in de afwasmachine

blijft ie mooi schoon. Olie terug gooien in de fles met zeefje. Zo gepiept. Op de fles streepjes zetten hoe vaak je 'm gebruikt hebt. Toen ik de olie erin liet zitten, kreeg ik 'm echt niet meer schoon. Niet met een vaatwastablet en niet in de afwaxmachine. Ik gebruik wel zonnebloemolie, dit blijft volgens mij wel extra aanhangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.