Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 07:51

Hoe maak je goede bellenblaas

Ja, ik weet dat een potje met bellenblaas maar 50 cent kost. Maar ik heb al zoveel van die potjes. Ik vind het ook wel vreemd om die potjes iedere keer na gebruik weg te gooien om maar weer een nieuwe te kopen.

Mijn zoontje is helemaal gek van bellenblazen, dus dan moet wel heel veel potjes per week kopen zoals hij er mee om gaat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-05-2010 om 08:31

Met glycerine

Volgens mij krijg je stevige bellenblaas als je een beetje glycerine door je afwasmiddelmengsel doet. Verhoudingen weet ik niet. Overigens kun je ook grote navulflessen bellenblaas kopen zodat je die kleine potjes kunt bijvullen.

Ineke P.

Ineke P.

18-05-2010 om 09:26

Andere tip

Ik heb nog tip om er voor te zorgen dat kleuters de bellenblaaspotjes niet leegkiepen. Bind het potje aan de poot of leuning van je tuinmeubels, gewoon met een touwtje of t-ripje. Zo gaat een potje veel langer mee en hebben ze altijd de bellenblaas paraat.

Marie E

Marie E

18-05-2010 om 09:30

Niet alleen glycerine

maar ook gelatine. Dit hoorde ik iemand laatst zeggen maar ik heb ook geen idee van de verhoudingen.

Misschien even googlen?

Glycerine helpt wel wat

Ik heb ook niet zo'n idee van de verhoudingen, ik doe maar wat Verder heb ik wel een recept voor supergoede bellenblaas (waarmee bellen als strandballen mogelijk zijn), maar dat is wel meer werk en het moet 24 uur staan. Als dat is wat je zoekt, wil ik het wel even opzoeken en hier neer zetten.

Rina

Rina

18-05-2010 om 10:56

Navulverpakking

Bij de Blokker verkopen ze voor een euro een grote navulfles. Daar kun je zo'n bellenblaaskokertje zeker zo'n 20 keer mee navullen. Lekker makkelijk en altijd goede bellen.
Bij de Hema heb ik ook navulflessen gezien, maar die zijn iets duurder.

notje

notje

18-05-2010 om 15:03

Nou genista,

Als je het even op wilt zoeken graag!Lijkt me leuk en 24 uur kan ik wel wachten tot het klaar is.

Notje, assu

Recept voor ruim 2 liter (je kunt natuurlijk schalen naar kleinere hoeveelheden ):
2 liter water
100 g suiker
150 ml groene Dreft
5 a 10 gram behangplaksel
Los behangplaksel op in het water, dan de suiker en de Dreft. Laat het 24 uur staan en roer het af en toe door. Klaar!

Behangplaksel

Ik maak het vaak met behangplaksel. Water, afwasmiddel, behangplaksel en een schepje suiker, dus eigenlijk net als Genista schrijft maar dan niet in deze verhoudingen (ik doe maar wat) en ik laat het ook geen 24 uur staan.

Egberdien

Ik heb het ook wel eens al eerder gebruikt dan na 24 uur, maar ik merk wel verschil. En teveel behangplak is ook niet bevorderlijk
Overigens kun je helemaal prachtige gigabellen blazen als je van ijzerdraad zelf een grote ronde blaasopening maakt en die omwikkelt met wol. In plaats van blazen kun je hem dan ook gewoon snel bewegen (piroutte maken oid). Superbellen!

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 21:15

Dank jullie wel

deze wat suffige moeder wist dus niet eens dat er hervulbare flessen bellenblaas te koop waren.
Dan ga ik niet klooien met glycerine en behanglijm

Ik ga naar de HEMA morgen, kijken of ze het hebben

Nog een vraagje aan de doe-het-zelvers

Ik heb ook wel eens bellenblaas gemaakt (met shampoo) maar wat me tegenviel was dat daar dan haast geen kleur op de bellen zat terwijl dat wel zo is met de navuller van de bellenblaas. Hoe zit dat als je zelf bellenblaas maakt? Wel kleur of niet?
Inderdaad, ik had laatst van wat dunne ijzerkabel een superbellenblazer gemaakt, mijn dochter vond het geweldig!

Groetjes,
Vonda

Met glycerine wel kleur

en bij de versie met behangplak hebben we er niet zo op gelet, eigenlijk... Te druk met "tunnels trekken" en kijken of we een meter lang konden halen

madelief

madelief

21-05-2010 om 22:28

Suiker

Heb het laatst op school gemaakt en er moest suiker in! Inderdaadprachtige bellen...

http://www.faqvoorouders.nl/algemeen.html#bellenblaas
op deze site staan allerelei verhoudingen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.