Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe lettertype op muur?

Mijn zoon is helemaal gek van Lord of the Rings en wil op zijn nieuwe kamer dolgraag een tekst in een elfenlettertype op zijn muur geverfd hebben. Ik heb inmiddels een font gedownload en kan dus iets printen. Hoe krijg ik dat nou op de muur? Projecteren gaat niet (geen apparatuur), natekenen is erg ingewikkeld. Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

13-12-2009 om 20:32

Sjabloon van maken?

Dus de letter uitknippen (of snijden), blad op de muur plakken, en dan de verf spuiten of rollen?

Woutje

Woutje

14-12-2009 om 11:19 Topicstarter

Poeh

Het wordt een lastig klusje... Elfenletters zijn erg krullerig en ingewikkeld, lijken in niets op gewone letters. Ik denk dat ik het inderdaad print, uitknip en er een sjabloon van maak. Zoon is 9, zo secuur figuurzagen zie ik hem niet doen (mezelf trouwens ook niet).
Bedankt voor jullie reacties!

Hier wel gewerkt met overtekenen

Letters geprint en ruitjes er overheen getekend, vervolgens 1x1 als 10x10 overgenomen op de muur. Waren hier niet zo heel veel letters dus dat scheelde wel. Anders lijkt me de oplossing met carbonpapier me ook wel handig. Succes.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-12-2009 om 19:52

Stickers van laten maken?

bij een speciaal bedrijf? Volgens mij kan dat wel....

Carmen

Carmen

14-12-2009 om 21:42

Wat ik deed:

Uitprinten en met een scherp potlood "overtrekken" op de muur. Het potlood moet zo scherp zijn dat het door het papier heen gaat.
Leuk idee trouwens, elfenletters!

Nasha 1st

Nasha 1st

14-12-2009 om 22:04

Nog een idee

carbonpapier (ja, dat bestaat nog Dan voorzichtig overtrekken op de muur....

Julie

Julie

15-12-2009 om 10:17

Zo doe ik dat

Letters printen, achterkant van het papier volsmeren met houtskool of potlood, (in elk geval over de contouren van de letter) het papier op de muur plakken en met een pen de contouren overtrekken. Het potlood of houtskool werkt als carbonpapier. De letters daarna schilderen.
Als je er nog wat van ziet na het schilderen kun je de potloodlijnen gewoon uitgummen.

Woutje

Woutje

15-12-2009 om 21:58 Topicstarter

Julie

Dat is ook een slimme tip! Ik heb ook wel aan carbonpapier gedacht, maar de muur is al donkerblauw geverfd en ik denk dat je de doorgedrukte lijnen dan niet meer kunt zien. Maar potloodlijntjes zie je waarschijnlijk wel. Als ik klaar ben met het grote verfwerk (moet 5 slaapkamers, 2 overlopen en een badkamer sauzen) dan zal ik eens kijken of het gaat lukken.

Maxime.M

Maxime.M

15-12-2009 om 22:37

Witte wasco?

Hoi,

Als je een donkerblauwe muur hebt is het misschien ook een idee om de truc van Julie uit te proberen door de achterkant met witte wasco in te smeren (voordat je een hele doos moet kopen, misschien heeft de school van de kinderen wel een wascokrijtje voor je in wit of geel ofzo) en dan de lijnen over te trekken. Volgens mij krijg je zo witte of gele wascolijntjes op de muur.

Maxime

Puck2

Puck2

16-12-2009 om 10:08

Wasco = vet

Ik zou geloof ik geen wasco nemen. Wasco is vet en als je daarover heen wilt verven of tekenen dan pakt het niet meer. Misschien is gewoon wit potlood of schoolbordkrijt dan een betere optie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.