Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe lang zweetkleding weken in azijn?

Ondanks Odorex Extra Dry en andere anti transpirant middelen ruikt mijn kleding nog weleens naar zweet en na het wassen nog steeds. Ik weet inmiddels dat azijn uitstekend werkt om deze luchtjes eruit te krijgen, maar A. Hoe lang moet ik een kledingstuk laten weken en B. Doe ik dat in pure azijn, of gooi ik gewoon een scheut zijn door een emmertje warm water??
Wie heeft ervaring?

Alvast bedankt!
groetjes Febe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 13:46

Azijn

Azijn doet hier helemaal niets helaas. Ik doe na een tip op dit forum groene zeep op de zweetplekken en een schep soda in het bakje voor voorwasmiddel en uiteraard gewoon wasmiddel in het gewone bakje. Werkte perfect!

Manon

Manon

13-05-2010 om 16:15

Deo geeft stinkplekken

Volgens mij is het juist vaak de deo die de nare geur als het ware 'inbrandt' in je kleding, ik heb al heel wat truitjes van ellende uiteindelijk maar weggegooid omdat ik de geur er echt niet meer uitkreeg.
Azijn werkte bij mij ook niet, de groene-zeeptip heb ik nog niet geprobeerd.
Ik gebruik tegenwoordig (naast deo natuurlijk) van die pads om in de oksels van je kleding te plakken en dat scheelt enorm.

Deo

Gebruik eens Deoleen (de blauwe variant is zonder alcohol) als deo. Wat duurder, maar zeer neutraal en geen plekken/geurtjes in je kleding.

Is geen antwoord op je vraag, maar een zijdelingse tip

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.