Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

17-01-2010 om 16:32

Hoe lang houden kliekjes in koelkast?

Dag allemaal
Ik heb woensdagavond (4 dagen terug dus) een macaroni schotel met gehakt en groenten gemaakt, en het is gelijk na het eten (en het afkoelen) in de koelkast gezet. Kan ik het vanavond nog eten? De geur en aspect zijn helemaal ok maar 4 dagen voor iets met vlees erin, is het niet een beetje lang? Ik twijfel.
Alvast bedankt
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als mijn man het niet doorheeft

...doe ik het gewoon.

Hij is inderdaad op het randje.

Officiële adviezen variëren tussen 1 en 3 dagen... feit dat je er gehakt in hebt en gesneden groente werkt tegen je..

Toen ik herhaalde miskramen had was ik superextra voorzichtig, toen hield ik het altijd bij 1 dag. Saus mengde ik dan niet door de groente, of ik maakte voor saus of soep een heel geconcentreerde versie zodat ik het kon invriezen (kleine vriezer), waar ik dan pas water aan toevoegde na het ontdooien. Ik moet zeggen dat ik het wel een uitkomst vind om met die dingen wat losser te zijn. Je gooit dan veel minder weg.

Dusseeh... hoe is het met Siniman? Staat ie in je nek te hijgen? Dan wordt het weggooien!

Ja maar sini

..de regel was toch dat het mag zolang je man maar niet merkt dat je een dag te laat bent?

Schraap maar weer uit de bak

amk

amk

17-01-2010 om 18:02

Kan

mits de hele handel schoon in het bakje is gedaan. Dus niet met een al afgelikte lepel. Het goed gaar en heet is geweest. Het is dan inprincipe bacterieel steriel.

Als je het nu goed door en door verwarmt zijn alle bacterien die er nog in hebben kunnen groeien ook weer dood.

koentje

koentje

18-01-2010 om 13:30

Als mijn man het niet doorheeft.....

Als dat geen echte liefde is.....

judiths mama

judiths mama

18-01-2010 om 20:33

Klinkt een beetje als mijn man...

bovenstaande reactie. Hij denkt: als je iets maar weer goed verhit kan je het weer eten. Volgens hem dus eindeloos. Nou, niet mijn mening van een smakelijke maaltijd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.