Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inez

Inez

07-03-2009 om 09:48

Hoe lang duurt het voordat de neten weg zijn?

Sinds afgelopen maandag heeft mijn zoon luizen, hoewel luizen: ik heb maandag welgeteld 1 levende luis gezien maar kam sinds maandag elke dag wel een stuk of tien neten uit zijn haar. Kammen doe ik 3 keer per dag (op BSO dagen 2) dagelijks totaal meer dan een uur. Ik heb telkens het idee dat zijn haren na het kammen helemaal schoon zijn en toch vind ik de vogende dag weer neten. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je kind netenvrij is?
De eerste dag heb ik alles gewassen op 60 graden en vandaag weer. Hij krijgt elke dag een schone kussensloop. Verder gebruik ik een natuurlijke luizenshampoo voor hem en heb de rest van het gezin ook gecontroleerd (gelukkig niets aangetroffen).
Wat kan ik verder nog doen? Heeft het zin om zijn haar heel kort te laten knippen?
Inez

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

07-03-2009 om 10:59

Tot ze weg zijn..?

Volgens mij duurt het tot ze weg zijn. Als hij geen luizen meer heeft hoef je niet meer steeds opnieuw te kammen. Luizen leggen 's nachts uitjes maar als er geen luizen meer zijn komen er ook geen neten meer. De neten die er nog zitten kun je met azijn of cremespoeling losweken en dan met je nagels eruit halen.

Nausicaa

Nausicaa

07-03-2009 om 11:05

Netelig

Mijn ervaring is dat door kammen met een luizenkam de neten niet worden meegenomen. Dagelijks controleren en de neten er met je nagels uithalen. Er bestaat ook een shampoo, speciaal om de neten makkelijker te kunnen verwijderen.

2 mogelijkheden

Of je mist toch elke dag neten, of er loopt nog een luis rond die eitjes legt. Het laatste zal wel het geval zijn, want anders had je maandag al 50? neten laten zitten?
Nog even cremespoeling in het haar doen en helemaal doorkammen. Door de cremespoeling kan de luis ook niet zo snel naar een volgend plukje haar lopen en dan mis je hem niet meer. Succes!

wen en co

wen en co

10-03-2009 om 21:21

Kammen kammen en nog eens kammen

het is een verschrikking maar kammen is de enige remedie idd met cremspoeling of ff zijn hoofd in de azij zetten en dan kammen.
Heb het hier ook wel eens gehad met de meiden dus afknippen zit er niet in met hun lange lokken,maar denk wel dat als mijn zoontje het heeft ik de tondeuse er over gooi

Netenkam gebruiken

Met een luizenkam kom je er niet, je hebt echt een netenkam nodig. Heel kort knippen kan inderdaad helpen om ze beter te vinden. Bovendien houden luizen helemaal niet van kort haar, in lang haar kunnen ze zich beter schuilhouden.

MaximeM

MaximeM

13-03-2009 om 09:24

Netenkam ook niet

Hoi,

Als je kind dun haar heeft kom je er met een netenkam ook niet. Ik heb er hier 3 liggen (kostte bijna een fortuin) en nog blijven de neten zitten. (ook met losweekspul) gewoon blijven kammen dus, zodat je alle luizen kwijtraakt. Ook de neten die uitkomen worden weer luizen, dus als je die wegkamt voordat er eitjes gelegd worden, dan ben je er op een gegeven moment vanaf en heeft je kind alleen nog lege netenzakjes op zijn haren zitten. Ik haalde ze trouwens wel prima weg met mijn nagels, alleen het is een heidens karwij.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.