Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meyke

Meyke

23-09-2009 om 11:09

Hoe lang blijft vers sinaasappelsap vers?

Ik heb sinds kort een prachtige keukenmachine met sap-pers en de sinaasappelman is langs geweest. Alles in huis om de griep tegen te gaan. Maar het komt er maar niet van. 's Ochtends (het ideale moment om het sap te drinken)maakt het teveel herrie en is het teveel werk. Kunnen we ook 's avonds alvast een voorraad sap persen? Kunnen we ook voor 2 dagen in het vore persen (in verband met de afwas die het oplevert) of is dat niet lekker?
Hoe doen de verse sinaasappelpersers dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan je helaas niet helpen,

want wij persen elke ochtend onze sinaasappeltjes (ook van de sinaasappelman!) uit. Met een elektrische pers - maakt inderdaad een hoop lawaai, maar werkt wel snel. Na afloop de onderdelen van de pers afspoelen onder stromend warm water, en uit laten lekken op de rand van het aanrecht / gootsteen. Daarna weer terug in de pers. Af en toe de onderdelen mee in de vaatwasser om echt goed schoon te worden. Zo doen wij het dus...

Fatima

Fatima

23-09-2009 om 12:43

Griep tegen gaan?

Ik vraag me af of je daarmee de griep kunt tegengaan en als dat al zo zou zijn kan dat ook met een pak sinaasappelsap.

Maxime.M

Maxime.M

23-09-2009 om 13:42

Fles

Hoi,

Wij kopen bij super de boer altijd een fles vers sinaasappelsap (we hebben het uitgerekend en het is goedkoper dan zelf een netje bij de super kopen en dat persen) Er zitten geen conserveermiddelen in en het smaakt precies hetzelfde als zelfgeperst sinaasappelsap.
Op de fles staat, na openen 2 dagen houdbaar, dus ik denk dat jouw thuis geperste sap ook 2 dagen houdbaar is.
Als wij ons sap te lang laten staan, dan komt er wat druk op de fles en schuimt het wat meer (en is het NIET meer lekker, smaakt gegist)

Maxime

Petr@

Petr@

23-09-2009 om 21:00

Veel werk?

Wij persen 's ochtends ook sinasappels, voor vier personen, en persen dan 8-10 sinasappels, dat is toch niet zoveel werk?
Verse jus die lang staat krijgt een vreemde bijsmaak, ik zou het dus niet een dag van te voren persen.

gr.
Petr@

Verlies vit c 2 % per dag

Volgens het voedingscentrum is het verlies aan vitamine C ongeveer 2 % per dag. Dan kan je dus best een voorraadje aanleggen!

Zie:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/veelgesteldevragen/vitamines-en-mineralen/als-ik-vers-geperst-vruchtensap-bewaar-in-de-koelkast-gaan-de-vitamines-er-dan-uit.aspx

Meyke

Meyke

26-09-2009 om 13:51

Geprobeerd

Fatima, dat van die griep was niet helemaal serieus bedoeld

Inmiddels hebben we het door jullie verhalen maar gewoon geprobeerd. Het is in ieder geval de volgende dag nog heerlijk. En aangezien het qua vitamineverlies dus niet zoveel uit maakt. Er staat nu gewoon een kan klaar in de koelkast.

Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.