Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe lang blijf je post voor oude bewoners doorsturen?

Wij hebben in juni de sleutel van ons huis gekregen, 7 maanden geleden dus.

We blijven post ontvangen voor de oude bewoners. Tot op heden stuur ik alles braaf door, maar hoe lang zouden jullie daar nou mee doorgaan? Het gaat niet om geadresseerde reclame maar om rekeningen van de tennisvereniging, enveloppen van de bank en zo. Ik streep alles door, zet er op "verhuisd, nieuw adres: blabla" en de laatste tijd schrijf ik er ook nog op "gaarne adreswijziging doorgeven!". Maar het werkt allemaal niet, vandaag voor de vierde of vijfde keer een factuur van de tennisvereniging. Moet ik nou al die bedrijven gaan bellen, alles gewoon bij het oud papier gooien of tot in lengte der dagen door blijven sturen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen?

ik zou de vorige bewoners bellen ,of een briefje sturen dat je nog 1 maand ( bijv tot 10 februari)hun post doorstuurt en het daarna weggooit.
dan hebben zij nog een maand de tijd om orde op zaken te stellen .Er kan best een adreswijziging vergeten zijn te sturen,maar na 7 maanden wordt het wel tijd dat het geregeld is.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

08-01-2011 om 14:10

Terugsturen aan afzender

en daarop zeggen dat die persoon daar niet meer woont...maar 9 jaar na dato krijgen wij nog weleens post voor de oude bewoners...

Retour afzender

Ik zou ze allemaal retour afzender sturen, met de vermelding: "geadresseerde is verhuisd". Laat ze dan maar zelf uitzoeken hoe of wat. Als er dan nóg steeds post komt zou ik het gewoon weggooien.

Gr. Poezie.

Haha nasha!

Tegelijk

Gr. Poezie.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-01-2011 om 14:31

Tussenoplossing

Hier zijn ze al 2,5 jaar weg en er komt nog steeds regelmatig post. Onze oplossing: alles op een stapeltje in het dressoir leggen en eens in de zoveel tijd mailen. Dan komen ze het ophalen. Het is een jong stel dat blijkbaar heel nonchalant omgaat met dit soort dingen. Soit, geen last van. Als ze het maar zelf ophalen, aan al dat geheradresseer begin ik niet.
Groetjes
Massi

ishtar

ishtar

08-01-2011 om 14:59

En soms

is het geen laksigheid van de oude bewoner, maar van het bedrijf'
Zo kreeg ik tot we verhuisden, de post van de nieuwe hypotheek op het oude adres, man op het nieuwe, is het op ons nieuwe adres ook heel moeilijk geweest om een bepaald bedrijf ons nieuwe adres te laten opnemen (4 keer geprobeerd) en als klap op de vuurpijl heeft onze nieuwe hypotheekverstrekker 2,5 jaar na verhuis-dato de gegevens voor de nieuwe premie (met allerlei persoonlijke gegevens!) naar ons vorige adres gestuurd, en dat terwijl we in mailcontact en telefonisch contact stonden. Ze zullen daar in ons vorige huis ook wel denken....
en hier in ons nieuwe huis krijgen we ook nog regelmatig post die voor vorige bewoner, en zelfs nog van daarvoor. Gaat allemaal retour afzender, geadresseerde verhuisd (en dan nog krijg je 20x van hetzelfde bedrijf, zucht!)

Rosase

Rosase

08-01-2011 om 17:22

Hier na 15 jaar nog steeds

Ik zet er retour afzender op en dan zoeken ze het maar uit.

Vandaag was een oproep van de pearle om de contactlenzen te laten controleren. Lijkt me nou duidelijk een geval van een verouderd bestand.

Toen we hier pas woonden werden we overigens bestookt met aanmaningen en brieven van incassobureaus. Dat vond ik eigenlijk een stuk minder leuk. En de vorige bewoners. Tja, die zaten in het buitenland.

angel3

angel3

08-01-2011 om 19:04

Adres erop

Wat ik deed na die lange tijd was retour afzender met erop: verhuisd naar... als die mensen het zelf niet doen.. en is dezelfde handeling als doorsturen.

Nooit weggooien

..dat mag niet.

Maar idd als het te lang gaat duren consequent retour afzender sturen.

amk

amk

08-01-2011 om 20:33

Rode beuk

waar staat dat je het niet weg mag gooien?

Amk

ik vind dat een fatsoensnorm. Als iemand een brief stuurt moet ie weten of de brief is aangekomen.

Natuurlijk kan dat anders liggen voor commerciële ergernispost.

Maar ik was even lekker in een principiële bui. Ik had ook expres geen bron vermeld voor mijn norm

Ik denk wel dat je het onder art. 6:162 BW zou kunnen scharen. Serieus! Afhankelijk van de omstandigheden. Ik hoop dat je iets leukers te doen hebt dan nu naar wetten.nl te gaan, maar het mag van mij!

Ja! Het staat dus gewoon in de wet.

Nowee

Nowee

09-01-2011 om 10:43 Topicstarter

Reactie

Ik ga vanaf nu stoppen met alles doorsturen aan de vorige bewoners, ik krijg niet de indruk dat zij er iets mee doen. Consequent alles retour afzender en dan maar hopen dat de bedrijven er iets mee doen.

Inderdaad wel even die oranje streepjescode onderop wegkrassen, als je dat vergeet komt de post weer gewoon terug (ervaring, haha).

Dank voor alle reacties!

Hes@

Hes@

09-01-2011 om 17:45

Soms

krijg je de adreswijziging er gewoon niet door. De bieb bijvoorbeeld volhardt in het gebruik van het oude adres

Ha-ha

Ik gooi het inderdaad ook weer in de tntbievenbus met retour afzender + verhuisd erop.

Maar ineens herinner ik me dat ik mailing die ik voor ons gezin ontving ook wel eens zo behandelde in die tijd. Ik deed net of we verhuisd waren. Zo raakten we zelf ook uit bestanden waar ik niet in wilde staan.....

Na 15 jaar

gooi ik het bij het oud papier. Ik heb het wel gehad met terug sturen en bellen.

Nowee

Nowee

09-01-2011 om 22:18 Topicstarter

Dere wat een goed plan

Zou ik op die manier eindelijk een van al die Wehkamp en Neckermann boeken afkomen? Gèk word ik daarvan. Ik heb ze al diverse keren gebeld met het vriendelijke verzoek te stoppen met die papierverspilling maar ik blijf die boeken krijgen.

Ik snap eigenlijk niet eens hoe het komt dat ze op ons nieuwe adres komen, ik heb ze op het TNT-verhuisbericht expres niet aangekruist.

maan.

maan.

10-01-2011 om 08:18

Bank, grrrr

Na verhuizing bleven we een jaar lang bank-post van de vorige bewoners ontvangen; doorsturen of terugsturen maakte niet uit. De post bleef komen.

Man is daarop naar het betreffende bankfiliaal gegaan, nee ze konden het adres niet wijzigen dat moest de eigenaar van de bankrekening doen (logisch) en zolang moesten wij blijven doorsturen (niet logisch). Man gaf aan dat ie na een jaar doorsturen daar nu echt mee ging stoppen want niemand ondernam actie.. toen werd de bankmedewerker boos want weggooien dat mocht niet!!! Man gaf aan dat ie na een jaar moeite wel genoeg zijn best gedaan had en ging naar huis. We hebben nooit meer bankenveloppen ontvangen!

Janna3

Janna3

10-01-2011 om 10:35

Afzender retour

Afzender retour, geadresseerde woont niet op dit adres. Dat kun je het beste op de envelop zetten.
Soms kan de geadresseerde er niets aan doen namelijk. Wij zijn afgelopen jaar verhuisd en hebben werkelijk iedereen en alles een adreswijziging doorgegeven. Maar toch ontvingen we deze kerst nog kaartjes van ooms en tantes die gewoon het nieuwe adres niet hebben opgeschreven. Of van een oude oma die al drie verjaardagskaarten naar het nieuwe adres had gestuurd, maar kennelijk de kerstkaartlijst van vorig jaar gebruikte. En ik belde een kledingzaak om te vragen of ze mijn adres wel hadden gewijzigd, vertelden ze me doodleuk dat ze erg achter liepen, administratief... Daarnaast hebben we een bedrijf en ontvangen we heel vaak geadresseerde reclame. De bedrijven die ze sturen kopen echter niet elke maand bij de KvK een adressenbestand en gebruiken vaak oude bestanden. Ik kan niet vermoeden van welk bedrijf we reclame gaan krijgen en ik kan moeilijk heel ondernemend Nederland een adreswijziging sturen.

Janna3

Janna3

10-01-2011 om 12:35

Pelle

Das ook weer waar. We hadden idd nog een paar kaarten in de bus die waren doorgestuurd. Maar bij bedrijven werkt het wel afdoende. Ik vind het wel heel vervelend voor de nieuwe bewoners...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.