Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxx

Maxx

06-10-2009 om 21:14

Hoe krullen zetten in fijn haar?

Dochter wil heeeel graag krullen. Ze heeft helaas zeer fijn haar en het is heel dun en stijl. Het heeft schouderlengte.
Ik heb een Carmen set te leen. We hebben nu twee keer geprobeerd, maar het lukt niet goed. Er komt hooguit een slappe krul.
We zetten de rollers in in vochtig gewassen haar - zonder antiklit. Wel met wat schuim er in. Aan het eind gebruik ik de föhn nog even om alles goed te drogen.
Is er een andere truc (ander middel?) wat zou kunnen werken?
Vast bedankt voor de tips!
Maxx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar

mar

06-10-2009 om 21:41

Zo!

Het beste is om de krullers in droog haar te zetten. Vochtig haar werkt niet, omdat het haar niet echt droogt op de krullers. Dus... droog haar, insmeren met schuim en dan de rollers erin. Na een uur of zo (als alles goed afgekoeld is) er weer uit halen. Nog niets mee doen, nog even een half uurtje uit laten wasemen. Daarna kammen.

Dit werkte ook goed toen mijn haar (vreselijk fijn en steil) nog langer was.

Annet

Annet

06-10-2009 om 22:06

Kleine aanvulling

Ik ben het eens met: krullen zetten in droog haar met schuim erin.
Aanvulling: Dit werkt het best met pas gewassen haar. Als je het in de avond inzet, dan pas eruit halen vlak voor het slapen gaan. Pas de volgende morgen uitkammen met een grove borstel (geen kam).
Wat ook goed werkt bij mij (ook zulk haar) zijn papilotten. Ik heb ze die warm gemaakt kunnen worden. Dat werkt lekker snel. Maar ze bestaan ook in zachte vorm om snachts in te houden.
(uiteindelijk was mijn oplossing een grove permanent nemen, dan heb je altijd een lichte krul. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.