Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pothelm

Pothelm

25-11-2009 om 10:58

Hoe krijg je een manuscript uitgegeven?

Als je een groot verhaal hebt geschreven (rond de 150 bladzijden), hoe krijg je dat uitgegeven? Aan wie stuur je het ter beoordeling? En hoe weet je dan dat iemand geen misbruik maakt van jouw werk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

26-11-2009 om 17:59

Lulu

Ik heb een boekje laten drukken via lulu.com
Het resultaat is erg leuk
Je kan daar allerlei opmaak en corresctie hulp bij krijgen en ook met een isbn nummer zelf uitgeven
Marjanne

marjanne

marjanne

27-11-2009 om 18:05

Lulu

Kijk ff hier
http://www.lulu.com/services/marketing/retail_listing/?cid=publish_portal
Ik heb me daar verder niet in verdiept. Ik heb een aantal ex. uitgave besteld voor 'thuis gebruik' en een een jaar later nogmaals.
Succes, Marjanne

Ellen Wouters

Ellen Wouters

27-11-2009 om 20:01

Het nut

Het nut van in eigen beheer uitgeven, is dat je niet langs de selectie van de uitgever hoeft.

Uitgevers krijgen elk jaar duizenden manuscripten ongevraagd toegestuurd. Slechts een minieme fractie daarvan wordt uitgegeven.

Het criterium daarvoor is in de eerste plaats dat het goed geschreven is. Misschien is jouw manuscript dat.
In de tweede plaats is een eis dat het commercieel interessant is, dwz dat ze verwachten dat duizenden mensen het zullen willen kopen.
Kortom: de kans dat jouw manuscript wordt uitgegeven is niet onmogelijk, maar wel heel klein. Dat heeft niks met jou te maken, maar met het enorme aanbod. Zelfs als je boek gedrukt wordt, is de kans heel klein dat het op de tafel van de boekhandel komt.

Als je het in eigen beheer uitgeeft, heb je met die eisen niks te maken. Je laat het drukken, het kán via de ISBN-nummering besteld worden en in catalogi terechtkomen, maar die kans is klein. Maar je hebt wél een echt boek dat je aan vrienden en familie kunt geven.

Reiken je ambities verder dan dat, probeer dan eens wat korte verhalen gepubliceerd te krijgen in literaire tijdschriften. Heb je wat publicaties op je naam staan, dan is de kans groter dat een uitgever interesse heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.