Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

14-10-2012 om 14:36

Hoe krijg ik verkleurde rotanstoel weer lichter?

Ik wou onze rotan stoel lichter van kleur maken (is donker verkleurd). Wat zou hiervoor de beste manier zijn? Ik dacht zelf aan inspuiten met verdunde bleekwater, maar dat heeft niet veel resultaat gehad. Misschien groene zeep nog een optie.
En om hem helemaal te verven is nogal een klus. Maar zag wel ideeen met krijtverf. iemand dit al eens gedaan?
Bedankt,
Groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2012 om 14:48

Nee

De enige optie is volgens mij om de lak eraf te schuren en er nieuwe lak of verf op te spuiten.

Merel

Merel

15-10-2012 om 09:47

Tafeltje

Ik heb een keer een rotantafeltje van bruin naar zwart gespoten. Het ging prima, maarrrr het kost je wel een paar spuitbussen en geduld. Het moet echt meerdere keren (wel 4 keer) want je komt niet in een keer in alle hoekjes en gaten. En ik weet niet hoe het verven andersom gaat (naar wit bijv.) zwart bedekt al snel veel en de achterste hoekjes die misschien niet 'gepakt' hebben die zie ik niet door de donkere kleur (denk ik)

Krijtverf is dat die verf met dat hele matte effect? Dat zullen ze wel niet in spuitbus verkopen (denk ik) maar wellicht is een spuitbus met matte verf een leuk alternatief?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.