Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

100%mama

100%mama

10-06-2009 om 14:23

Hoe krijg ik parketvloer schoon!

Onze parketvloer blijft zo dof! Net alsof er een wazige laag op zit! Vorig jaar is hij al opnieuw geschuurd en gelakt. Ik gebruik nu spul van HG, maar als ik dan kijk als het droog is, dan lijkt het net alsof er een vettige laag opzit. Iemand enig idee hoe ik mijn vloer meer glanzend kan krijgen?

Thanks voor de tips alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen sop gebruiken...

maar gewoon "kaal" water.
Wij hadden hetzelfde probleem. Een vriendin van mij die ooit, lang geleden, bij een schoonmaakbedrijf had gewerkt zei dat die doffe kleur komt doordat er teveel schoonmaakmiddel op zit (opgedroogd dus). Gewoon dweilen met alleen water een paar weken/maanden/altijd. En ik moet zeggen dat de vloer alweer lichtelijk begint op te knappen. Succes, wie weet helpt het bij jou ook !
groetjes, Sonja

Vic

Vic

10-06-2009 om 15:02

Bruynzeel

Ik gebruik Bruynzeel Safesop parketreiniger en heb altijd een glanzende vloer.

amk

amk

10-06-2009 om 15:36

Vloerenreiniger

van ecover. Waarschijnlijk net iets milieuvriendelijker dan de HG. Maar ook bij HG geldt less is more. Want ook dit spul kan gewoon een waas achterlaten.

Wat voor vloer heb je?

hier net een nieuwe vloer, in de witte olie dus ik ben even benieuwd of we dit zelfde prbleem kunnen verwachten.

Marmar

Marmar

11-06-2009 om 19:46

Wax?

Gebruik je geen was/wax dan na het reinigen? Ik heb ook een massief houten vloer met een laklaag, maar echt 'glimmen' gaat dat pas nadat ik er een laagje was over heb gedweild (en laten opdrogen).

Warm/heet/koud water

Ik dweilde altijd met warm water, zo heet mogelijk dat mijn handen het nog net aan konden. Ik dacht hoe warmer, hoe beter. Nop dus, want tegen de tijd dat je je dweil op de vloer hebt en één haal gedaan hebt is je dweil allang alweer koud ! Haha, nooit aan gedacht tot iemand me dat vertelde. Ik dweil nu dus met lauw water, maar alleen omdat ik dat prettiger voor mijn handen vindt dan koud water als ik de dweil uitknijp.
groetjes, Sonja

Vorige huis

hadden we een hard gelakte grenenvloer, die werd gedweild met een sopje allesreiniger geloof ik, heet water met een scheutje jif (?) deed de schoonmaakster.

Verder alleen zuigen.

Nee jif is het niet

sorry, het is natuurlijk geen schuurmiddel wat ze verdunde. Iets van Andy ofzo ?

Ik ben niet zo thuis in merknamen van schoonmaakmiddelen.

Fem

Fem

14-06-2009 om 17:42

Semi professioneel advies

Want; schoonmaakbedrijf gehad. (waar ik overigens alleen de administratie voor deed toen we nog wat kleinschaliger werkten)
Dat doffe wordt inderdaad veroorzaakt door het reinigingsmiddel. Liefst alleen dweilen met koud water en een microvezeldweil.(microvezel- dweilen en doeken nooit met reinigingsmiddel gebruiken en niet met wasverzachter wassen. Liefst gewoon kookwas, zonder wasmiddel. Anders verliezen ze hun opnemende, reinigende werking!)
Heel af en toe een keertje dweilen met parketreiniger van HG, voedt het parket namelijk ook een beetje. Echt minimaal product gebruiken, want dat laat ALTIJD een laagje achter.
Gebruik je product, dan neem je het best lauw water, daar lost het product beter in op. Maar let op; te heet water kan een product zelfs laten vervliegen.
Verder navraag doen bij de leverancier van je parketvloer naar het specifieke onderhoud van je vloer. (laat je daarbij geen dure onderhoudsproducten aansmeren, maar vraag naar de werkzame bestanddelen, deze zijn namelijk veelal hetzelfde als de goedkopere producten.)
Veel succes!
Fem (die geen Dobbelsteen van achter heet en wiens parketvloer niet representatief is. Maar.. de tips werken wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.