Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-12-2012 om 15:51

Hoe krijg ik kotslucht uit mijn bank?

Gisteravond heeft mijn zoon overgeven op de bank. Gelukkig was ik zelf niet thuis en heeft mijn moeder de bank schoongemaakt Daarna heb ik het zelf nog een keer met allesreiniger schoongemaakt en vanmorgen met HG 'alle nare luchtjes weg', maar het stinkt nog steeds. Wie heeft een goeie tip om die lucht weg te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Biotex?

Ik weet dat biotex heel goed werkt tegen kattenpislucht, breekt de enzymen af oid. Misschien werkt het ook met kotslucht?!

Thursday Next

Thursday Next

15-12-2012 om 16:11

Koffie?

Koffiepoeder over de bank strooien en morgen opstofzuigen? Ik heb het nog nooit geprobeerd maar dat schijnt ook te helpen.

P

P

15-12-2012 om 16:16

Azijn

Azijn gebruiken en 's nachts laten intrekken en drogen.

Tink

Tink

15-12-2012 om 17:22

Heb je toevallig

... nog ergens een fles Fébrèze? Niet meer te krijgen voor zover ik weet, maar het werkt wel tegen dit soort ongein.
Met dat HG spul kreeg ik trouwens de kotslucht ook uit de autostoelen. Daar was nog wel een behandeling met schoonmaakazijn met lavendelgeur aan voorafgegaan trouwens.
Succes!

Cicade

Cicade

15-12-2012 om 18:00

Ook fébreze

Goeie ervaringen met dat spul; ik gebruik dat altijd voor kleding die niet vies genoeg voor de was is maar wel wat onfris ruikt onder de oksels. Werkt supergoed, dus wellicht ook voor je vieze bank??

marie

marie

15-12-2012 om 23:19

Ammonia

Hoi
Ook kun je de plek afnemen met water met een flinke scheut ammonia (mocht je verkouden zijn, heb je daarna ook gelijk geen verstopte neus meer..).
succes

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-12-2012 om 10:13

Hmmm

Gisteravond schoongemaakt met Biotex (was het enige dat ik in huis had van jullie tips), maar dat heeft niet geholpen... Ammonia vind ik een beetje eng, dat stinkt zo vreselijk van zichzelf, wordt het daar niet erger van?

Ecodor

Kijk eens op hun site, zij hebben allerlei oplossingen voor nare luchtjes. Werkt super goed.

Jammer

Jammer dat de biotex niet helpt. Verder heb ik geen idee...

Jakkie

Vies hè! Biotex helpt inderdaad tegen kattenpieslucht, dus tegen biostank, maar het is ook erg onhandig want het sopje moet intrekken en dan wordt het prut etc. Ik heb laatst voor de kattenpies een spuitfles gehaald bij de dierenwinkel, ik denk dat het hetzelfde principe is als bij Biotex, maar gewoon een heldere vloeistof, ruikt ook naar wasgoed en het helpt echt beregoed, misschien ook tegen kots. In dierenwinkel te krijgen, best duur (euro of 8), maar je bank was vast duurder!
Overigens zit het misschien ook in de vulling van het kussen en helpt het als je alles hebt behandeld, het kussen door en door te laten drogen tegen de verwarming?

Primavera

Primavera

18-12-2012 om 14:12

Help tink

Help Tink, wat bedoel je met dat Fébrèze niet meer te krijgen is? Dat produkt is absoluut noodzakelijk in ons huishouden met 4 kinderen en 3 huisdieren.
Ik ga maar voor de zekerheid een voorraadje inslaan, denk ik

Tink

Tink

18-12-2012 om 23:12

Primavera

Sorry dat ik je laat schrikken! Maar een paar jaar terug kon ik na net zo'n akkefietje als de draadstartster nergens dat spul meer krijgen. Ik heb een fles van een vriendin moeten lenen.
Toen er veel later een keer eentje in de auto had gekotst heb ik die flessen van HG ontdekt, dat heet iets van 'vieze geurtjes weg' of zoiets. Werkt ook, maar of het zo goed is als Fébrèze weet ik dus niet (fles is allang weer terug naar de bewuste vriendin).

Succes, ik hoop dat jij het spul nog ergens kunt krijgen! (Exporthandeltje met NL beginnen? )

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2012 om 10:47

Het gaat langzaam weg

Tink, die HG heb ik er nu drie keer opgespoten, en schoongemaakt met allesreiniger en Biotex. Nu heb ik er van die geurbuiltjes neergelegd, die de laatste stank moeten overheersen... nou ja ik kan er in elk geval weer zitten zonder zelf misselijk te worden.

Gijsbertha

Gijsbertha

19-12-2012 om 21:07

Beetje laat

misschien, deze tip maar misschien helpt soda. Voor het slapen gaan rijkelijk op de plek strooien en de volgende dag opzuigen.

Dikke laag soda inderdaad

Daar trekt de stank in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.