Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anneke

Anneke

30-08-2009 om 18:56

Hoe krijg ik deze konijnen een beetje tam?

Ik heb altijd al konijnen gehad, maar van jongs af aan. Nu heb ik een gecastreerd mannetje en een vrouwtje van ongeveer één jaar bij iemand gekocht. Ze zijn hartstikke lief en onafscheidelijk. Maar ze zijn niet gewend aan geraakt te worden, komen niet naar je toe. Ze lopen overdag los. Hoe krijg ik dat voor elkaar. Ze zijn best schrikachtig. Moet ik ze gewoon iedere dag oppakken, rustig aaien. Of zou dat niet meer lukken? Wie heeft tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moeilijk

HOI

Een paartje dat als paartje leeft heeft elkaar en zal niet zo makkelijk aan mensen wennen. Heel veel oppakken en knuffelen zou iets verandering teweeg kunnen brengen.
En dan dagelijks, 3 a 4x 15 minuten.

Ik heb eerst een mannetje gehad, vond het zo zielig dat hij alleen was, hij was helemaal gek op mij. Toen heb ik hem gekoppeld met een mooie vrouw en..........meneer ziet mij niet meer staan, en loopt zelf keihard weg als ik eraan kom.
Ik besta gewoon niet meer voor hem, zijn vrouw is zijn alles, ze liggen de hele dag tegen elkaar en wassen elkaar zodra 1 van de 2 bij mij op schoot heeft gezeten.
Superleuk om te zien dat die 2 zo gek op elkaar zijn, minder leuk voor mij

Rosalinde

Rosalinde

31-08-2009 om 09:07

Hier

Hier twee konijnen die ook erg schuw waren,gewoon op zijn beloop gelaten,wel proberen te aaien maar niet optillen.
Inmiddels komen ze gewoon naar ons toe,klimmen over ons heen als we op de grond zitten en laten zich aaien.Optillen vinden ze niet leuk en doen we niet,tenzij er een reden toe is zoals naar de dierenarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.