Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe kan ik oudste veilig laten spelen?

Zonder dat mijn jongste alles sloopt?

Mijn oudste zoon is net 5 jaar geworden en mijn jongste net 1. Probleempje; oudste speelt met Playmobil, Lego, Kapla en bouwt de meest geweldige bouwwerken. Maar ja. Jongste sloopt alles, want interessant! De kleine dingetjes zijn natuurlijk ook gevaarlijk voor jongste.

Hoe los ik dit op, zodat oudste kan spelen en jongste niet stikt in een ridderzwaardje?

Op de kamer van oudste staat wel wat speelgoed, maar hij speelt niet graag alleen op zijn kamer, dat vind hij niet gezellig. (en ik ook niet, maar dat terzijde)

Hij kan dus bouwen wat hij wil, als zijn broertje slaapt. Maar ja. Hij wil ook heel graag de bouwwerken lang laten staan. We hebben al een hoekje ingericht in de vensterbank en deze geblokkeerd met de bank en een stoel, zodat jongste er niet bij kan.

Ik word gek van het gekijf, wie heeft tips?

Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op tafel

Ik laat de oudste kinderen op de grote tafel (eettafel)dingen bouwen. Dan kan kleintje er niet bij. Dit betekent wel dat met het avondeten alles opgeruimd moet worden, behalve als we buiten kunnen eten natuurlijk.

Linda99

Linda99

16-08-2009 om 21:32

Ook

Nu wat minder nodig omdat ze 3 en 7 zijn maar de grote tafel is inderdaad ideaal om bouwsels op te zetten. Of toch op de eigen kamer. Is op zich wel handig om beetje aan te leren (dus misschien gezelliger maken?) omdat oudste daar straks zeker profijt van gaat hebben als de jongste ook het hele huis door gaat.
Wij hebben nu zelfs een haakje op de kamerdeur van oudste zodat jongste niet aan haar spullen kan zitten als oudste buiten is of op school. Want gewoon zeggen dat dat niet mocht werkte niet echt

Inderdaad

plank in de maat van de bank
Die schoven we dan zo weer onder de bank. ( was bij ons met puzzelen.)
Of een kleinere hoge tafel in een hoek van de kamer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.