Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe houden jullie afstandbediening van tv heel?

deze week nieuwe tv gekocht en dus een nieuwe afstandsbediening. Hier hebben we echt afstandsbediening killers in huis. De vorige hing met plakband aan elkaar vast! Geen gezicht. De nieuwe wil ik dus netjes houden.

Al met de vorige afstandsbediening met de kids (6 en 8) afgesproken, niet op de bank/ leuning leggen maar op tafel en dergelijke. Toch klettert de afstandbediening regelmatig op de grond.....en als de kinderen het niet doen doet hubbie het wel!

Hoe gaat dat bij jullie? Tips om zo'n ding gewoon heel te laten?

Gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

23-10-2010 om 07:02

Na 15 jaar

Mijn oudste is 15 en inmiddels moet ik concluderen dat er maar twee manieren zijn om je afstandbediening tegen vallen te behoeden:
1. bind je kind vast of sluit het ergens op
2. bewaar de afstandbediening achter slot en grendel.

Maar onze laatste afstandbediening is nu al een jaar of twee heel gebleven, ondanks al het vallen. Dat zal wel komen doordat we tegenwoordig een groot kleed bij de bank hebben liggen.

Bestaat

er voor die afstandbediening geen silicone omhulsel om de val te breken ?

Guinevere

Guinevere

23-10-2010 om 20:23

Vallen?

Ach, vallen doet ie hier niet zo vaak, die "afbedien". Maar je kunt 'm wel zo heerlijk gedachtenloos uit elkaar pulken terwijl je tv kijkt. Hier hangt ie dus niet met plakband aan elkaar, maar met bisonkit.
De afbedien moet hier dus verplicht worden weggelegd na het drukken op een knop. En wel op tafel.

Ilva

Ilva

24-10-2010 om 11:38

Wat heerlijk!

Wat heerlijk om te horen. Ik dacht al dat wij van de vreselijke mensen waren die die afstandbedieningen niet heel konden houden. Gelukkig er zijn er meer. Bij onze huidige past het klepje van de batterijen er niet meer op en onze vorige was al een extra gekochte. De originele van die tv was ondergekotst door een van de kinderen en weigerde toen echt dienst. Haha.

Vic

Vic

24-10-2010 om 11:47

Selectiecriterium

Ik denk dat de uitvoering van de afstandbediening wel een selectiecriterium wordt als ik een nieuwe tv zou kopen. Bij mijn huidige (Daewoo) tv zit een afstandbediening van een soort van rubberachtig plastic. Het is niet zacht, maar voelt ook niet als echt hard plastic. Je ziet wel eens afstandbedieningen van keihard plastic, waarbij ik het idee heb dat 1 keer vallen al funest is. Die van mij valt elke dag wel een paar keer (gek genoeg altijd bij de minderjarigen hier in huis), maar hij is nog helemaal ongeschonden.

Jaymza

Jaymza

24-10-2010 om 14:21

Schokbestendige

gekocht bij de mediamarkt. Inderdaad beetje rubberachtig, maar ik hoop dat deze langer mee gaat. Zoon heeft de neiging het ding steeds speels in de lucht te gooien.

Jaymza

Rosase

Rosase

25-10-2010 om 10:21

Tja

De onze is nu ruim 10 jaar oud en tot nu toe is de schade niet verder opgelopen dan een batterijklepje dat met plakband vastzit.

Wij hebben een houten vloer, ik denk dat dat ook scheelt qua hard vallen. En ik ben een furie qua afstandsbediening.

Het ergste vind ik trouwens altijd nog dat ze dat ding ook altijd kwijt maken en als ik dan vraag waar is ie dat ze dan niet weten waar ik het over heb (terwijl ik zeker weet dat zij hem gebruikt hebben, want Nick staat op) of (nog erger) dan aan mij komen vragen of ik weet waar dat ding is. GRMBL....

Rosase

Rosase

25-10-2010 om 10:22

Furie

Moet misschien nog even uitgelegd worden:

Ik zit er als een havik bovenop. Loop de hele dag te zeggen: afstandsbediening terug in het mandje.... Tegen alle kinderen hier in huis (ook die ene grote .

jessica

jessica

25-10-2010 om 15:48

Ik zag

bij de mediamarkt een mooie houder voor afstandsbediening aan de tv. ik vroeg waar kan ik deze vinden???
bleek dat het een veiligheidssysteem was. wel jammer, want leek mij handig.

ik zag me af te vragen of er ook niet zo'n rubberen ding omheen kan, net zoals bij afstandsbediening van de wii.

bij mij is niet alleen het laten vallen een probleem, maar ook dat de kinderen dat ding overal laten slingeren en dus regelmatig zoeken is. ondanks feit dat ik aangeef dat deze elke keer op zelfde plek moet liggen.

Vera*

Vera*

25-10-2010 om 17:16

Kapot

Het klepje van de batterijen was er bij ons al bijna gelijk af, dat heb je als dat ding altijd maar op de grond klettert (ggrr). Dat klepje wordt steeds met ducktape geplakt maar het is zo lekker om met je nagels tegen dat randje te zitten.
En anders wordt het gewoon een keer een nieuwe kopen.

Vera

Hanne.

Hanne.

25-10-2010 om 21:11

Klepje

Het klepje inderdaad, daar moet en zal ik altijd aan peuteren.

Maar dat is dan ook het enige wat hier stuk gaat. Zelfs de afstandsbediening van het 'bakbeest' (bouwjaar onbekend, maar 10 jaar geleden uit erfenis verkregen) doet het nogsteeds prima.

En dat terwijl de kinderen (4, 6 en 37 jaar) ze regelmatig laten vallen, en de jongste er bij voorkeur op sabbelt. Geen idee hoe we het voor elkaar krijgen. Blijkbaar een goed aura.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.