Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kyrana

Kyrana

08-06-2011 om 10:41

Hoe houd ik katten uit mijn tuin?

Ben het echt helemaal beu!
De katten van de buren zitten steeds in mijn tuin en hebben zelfs een broedende merel opgevreten!Ze poepen op mijn stoep en woelen de borders om... grrr
Ik baal ervan... ik heb het al met de buren besproken, maar zij zeggen dat het de natuur is van een kat om in een groot territorium te jagen... Ze kunnen er niets aan doen en als we het vervelend vinden moeten we maar een natte spons werpen of zo... tja daar heb ik ook echt tijd voor om de hele dag met een natte spons in de aanslag te gaan zitten, nou niet dus!
Ik vind een kat best leuk hoor, bij een ander!!!Honden laat je toch ook niet in andermans tuin rondbanjeren!
Bovendien zijn katten gewoon huisdieren en die horen niet bij een ander in de tuin te zitten, die hoor je bij te houden! Ik heb nl ook een buurvrouw die haar kat aan een lijntje heeft zitten, de kat kan in de hele tuin komen, maar de lengte is zo afgesteld dat de kat niet weg kan uit haar tuin. Prima!
Jammer dat niet alle kattenbaasjes zo meedenkend zijn!
nu ben ik dus op zoek naar iets wat heel goed werkt om die katten uit mijn tuin te houden!
Wie heeft DE TIP voor mij?

Groet Kyrana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

08-06-2011 om 11:21

Geen tip

maar ik deel je frustratie (hoewel ik een kat aan een lijntje wel zielig vind). Bij mij poepen ze in de moestuin, gatver! Je kunt Kattenschrik (biokorrels) proberen, maar dat ruikt nogal naar knoflook... Verder schijnen er ook plantjes te zijn waar ze een hekel aan hebben (ruit?), maar dat heb ik nog niet geprobeerd...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mari39

mari39

08-06-2011 om 11:33

Ook frustratie

bij mij van die katten, jagen doen ze bij mij niet, maar poepen wel, in de voortuin, naast de voordeur. Stinkt enorm! Ze zitten daar heel lekker, tegen de muur achter struiken. Waar ze gaan zitten is geen bodembedekkende beplanting dus katten kunnen daar lekker een kattenbakje graven! Ik heb van alles geprobeerd: sateprikkers, cacaodoppen, kattenschrik! Het beste helpt dus volledige beplanting, maar op dat plekje groeit bij mij niets. Uiteindelijk heb ik er maar grind gestrooid, dat vinden ze verschrikkelijk om op te lopen. Niet het mooiste voor de tuin, maar vooralsnog werkt het. Wellicht ook bij jou, overal waar geen planten staan?Dus ook om struiken heen?
Overigens had heel de swtraat hier last van poepende katten in de voortuin. Veel mensen hebben het stuk waar de beesten zitten betegeld!

Hier 2 binnenkatten...

.. maar ook altijd buurkatten in mijn tuin. Het enige wat hier heeft geholpen is.... de aanschaf van een hond. Ze nemen af en toe nog steeds het risico om in onze tuin te komen, maar zodra Joep ze doorkrijgt zijn ze in 2 seconden weer pleite

Kiki

Kiki

08-06-2011 om 11:54

Wij hebben zo'n sproeier met bewegingssensor

op de schutting gericht. Zodra de katten naar de schutting lopen gaat hij af, dit om te voorkomen dat onze katten naar de tuin van de buren gaan.

Moet je hem niet vergeten uit te zetten als je zelf richting schutting loopt, dat is ernstig koud in de winter kan ik je helaas uit ervaring vertellen.

100%mama

100%mama

08-06-2011 om 13:48

Kattenschrik

maar of het echt werkt weet ik niet, hier bij de Intratuinkan je kattenschrik kopen, een goedje wat niet zo goed ligt bij katten qua geur. Koffie in je tuin is een oud remedie en ook peterselie.

Mijn zus heeft overigens 2 dagen onze Bordeauxdog bij haar laten logeren, sindsdien heeft ze geen kat meer in de tuin gehad

Ineke P.

Ineke P.

08-06-2011 om 15:48

Schrikdraad

tuin goed omheinen en schrikdraad voor kleine dieren aanbrengen. Hier geen katten meer te bekennen(hoewel er al heel lang geen stroom meer op het draadje staat)

Sassie

Sassie

08-06-2011 om 16:30

Tja katten….

bij mij ook een enorm storend probleem. Had net plantjes gepoot en de nacht erna…..alles omgegraven, kapotgetrapt, berg aarde over de andere plantjes heen en drollen…..
Ik heb ook een hond, maar dit katten zijn wel zo slim om te wachten tot s'avonds laat als de hond dus binnen is. Dan komen ze dus weer vrolijk de tuin in.
Veder van alles geprobeerd: cacaodoppen, satéprikkers, koffiedik…niets helpt, inclusief een flinke belgische herdershond die haar tuin zwaar verdedigd.

Het idee van het grond vind ik wel een goeie. Een buurvrouw van ons heeft dat gedaan om haar hortensia's. Het is wit grind en het staat nog leuk ook! Maar om je hele tuin nu vol te gooien met grind…ik heb nogal wat kale stukjes ertussen zitten…lijkt me ook niet echt mooi.

Ik vind het echt verbazend wat je als antwoord krijgt van katteneigenaren. Mijn schoonmoeder zelfs die haar katten bij dag en dauw naar buiten laat…:"Ja, het zijn nu eenmaal buitendieren". "Ja, mijn hond ook en toch laat ik die niet rondstruinen in andermans tuin".
Ze vond het wel schandalig dat een buurman zijn hond een keer in haar achtertuin had laten poepen….tja.

Ik heb haar gezegd dat ik het asociaal gedrag vind om wel een kat te nemen, maar niet je verantwoording als die in andermans tuin de boel loopt te verzieken, want dat is het: Verzieken doen ze. Ik moet ook zeggen dat ik ook erg voor het invoeren van kattenbelasting ben. Denbken mensen misschien wel 2 keer na voordat ze aan een kat beginnen of 3 tegelijk zoals mijn schoonmoeder…...

Mamvantwee

Mamvantwee

08-06-2011 om 21:10

Toch satéprikkers

Hier ook buren met veel katten en zelfs geen kattenbak in huis! Ik heb echt veel satéprikkers in de borders gezet. Niet tien of honderd, maar wel tien pakjes. Het is een middagje werk, maar ik heb geen kattenpoepprobleem meer. Ook heb ik plastic waterflesjes klaar staan en als ik een kat zie lopen, knijp ik in zo'n flesje en spuit een lange waterstraal naar het beest. Vaak raak en dan durft die kat even niet meer terug te komen.

Ik vind het ook asociaal van de kattenbezitters.

Groet, Mamvantwee

Anna3

Anna3

08-06-2011 om 21:59

Zelfde als kiki

Wij hebben toevallig sinds een dag een (geleende) 'sproeier' (eigenlijk spuiter) met een sensor. Als er een kat voorbij loopt dan wordt ie geraakt door een waterstraal, is de bedoeling.
Ik geloof dat het werkt, want ik zie de katten nu wat aarzelend in ons tuintje turen.
Wel jammer als nu de vogels ook weggejaagd worden.
(Het leidt trouwens wel tot hilarische taferelen, want hij reageerde vandaag ook op onze buurman die langs ons tuintje (achter de haag) liep. En ik moet niet vergeten om 'm uit te zetten als onze hulp komt en ramen gaat wassen.)

Kyrana

Kyrana

08-06-2011 om 23:14

Thx

thanx voor al die goede ideeën...
ik ben van plan om zo'n kattensensor met geluid te kopen.... maar die zijn best prijzig... eigenlijk toch te stom voor woorden... de buren hebben een kat en ik word op kosten gejaagd om dat beest uit mijn tuin te houden!

van daag hoorde ik ze (over de schutting heen) tegen haar kinderen vertellen dat er volgende week nog een jong katje bijkomt!!! GGGGGR...
wel schattig hoor, vast wel... BIJ HUN en niet in mijn tuin!!

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2011 om 06:55

Sateprikkers

Ik heb vier katten, die niet uit mijn tuin kunnen komen. Natuurlijk poepen die weleens in de borders, dus ik heb op de bekende plekken sateprikkers, en in grote potten met planten ook.

Mamvantwee

Mamvantwee

09-06-2011 om 09:22

Pas op met (hoog) geluid tegen katten

Er zijn apparaten die een heel hoog geluid produceren om katten af te schrikken. Misschien werken die wel tegen katten, daar kan ik niets over zeggen, maar ze schijnen ook andere dieren en zelfs kinderen te irriteren.

groet, Mamvantwee

Merel

Merel

09-06-2011 om 11:16

Zo'n geluid ding hoor ik

Ja test dat eerst even uit zo'n ding met hoog geluid. Alleen mijn wat dovige ouders hoorden het niet in hun tuin maar de buren en iedereen die het tuinpad op kwam lopen wel. Dat ding hebben ze dus echt op dwang van ons moeten afschaffen.

Merel

Merel

09-06-2011 om 11:16

Oh en dan nog

Oh en met dat geluid ding, de katten bleven gewoon komen, trokken zich er niets van aan

Kyrana

Kyrana

09-06-2011 om 12:59

Oke dan

dus zo'n geluiding is het ook niet helemaal...
dan zal ik ook eerst maar die prikkers proberen denk ik... maar het vervelende is dat die katten steeds over de muur heen komen of vanaf onze garage... ik schrik me te pletter als ik rustig in de tuin een boekje aan het lezen ben! Hoe houdt ik ze van de muur en van de garage af? heeft iemand daar een idee voor?

greetzz

Koffieprut

Ik heb alle reacties ff snel doorgeakkerd en het verbaast me dat er nog geen koffieprut is geadviseerd.
Daar houden katten ook niet van.
Ik heb zelf 2 (binnen- en achtertuin)katten, dus daar geen last van poep, maar de 3 katten van de overburen vinden mijn voortuin erg geschikt om in te kakken, dus altijd met handschoenen aan tuinieren. Het is niet anders.
Ik erger me juist weer aan de man op de hoek die 3 kleine rothondjes heeft en die ze midden op straat, de stoep en vlak voor de oprit laat schijten en het niet voor het eerst is dat ik met hondenpoep aan mn wielen de garage binnenrijd.
Het vervelende is dat ik ze nooit heb kunnen betrappen waar ik zelf bij was (wel uit het raam gezien toen ze in het gras gingen kakken), dus hem nog niet heb kunnen aanspreken.
Succes met de antikattenpoepactie iig!

Mamvantwee

Mamvantwee

09-06-2011 om 16:29

Chris, omdat...

koffieprut hier niet werkte. Ook niet mottenballen, cayennepeper (ja even, een dagje), kattenschrik, kiezels (bleek een prima kattenbak).

Tijgerpoep heb ik niet in het keukenkastje en ligt ook niet bij de AH. Daarbij wil ik ook zelf in de tuin kunnen zitten.

Sateprikkers zijn een 'mechanisch' afweermechanisme, en aangezien katten niet van (katten-)sate houden, lijkt het te werken. Maar nogmaals, ik heb heel veel prikkers in de tuin gezet, honderden! Wel uitkijken met onkruid wieden, je prikt jezelf ook.

groet, Mamvantwee

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2011 om 19:13

Chris

Een beetje koffieprut op een strategisch plekje kan werken. Maar tveel is niet goed, de aarde slaat er nogal van dicht.

Sassie

Sassie

10-06-2011 om 09:50

Chris….koffieprut

heb ik in mijn bovenstaande draadje ook gebruikt….zakken vol…maar die katten bleven komen en groeven, scheten en zeken er gewoon dwars doorheen. Het helpt gewoon niet.

Mijn hond had bijna een kat te pakken die even niet doorhad dat hond in de tuin lag te zonnen. Kat bijna doodgebeten…echt op een milimeter na had ze de kat te pakken en een ravage in de tuin want hond (geen kleintje) ging als een idioot tekeer om achter die kat aan te jagen. Nou, dan blijft zo'n kat toch de volgende keer wel weg…zou je denken….Niets is minder waar. Ze komen dan gewoon s'avonds laat of s'nachts als de hond binnen is. Zo brutaal zijn ze tegenwoordig.

Het is inmiddels zo erg nu dat ik nu bewust mijn hond de tuin in laat zodra er zich een kat laat zien in mijn tuin.

Mijn schoonmoeder voelde zich zelfs aangesproken toen ik het over die katten had in mijn tuin en zei dat ik katteneigenaren die hun katten maar laten lopen, maar asociaal vond. "Ja, maar die van mij plassen en poepen altijd binnen op de kattenbak hoor". Yeh, right, denk ik dan….en ze zetten er ook nog even een kaartje bij wanneer ze geweest zijn zeker. En dat allemaal terwijl mijn schoonmoeder haar katten bij dag en dauw al naar buiten laat….die schijten en pissen gewoon bij de buren hoor.
Als het aan mij ligt, laat die buurman zijn hondje iedere keer uit in de tuin van mijn schoonouders. Kunnen ze ook eens ervaren hoe het is als iemand anders zijn huisdier laat schijten en pissen in hun tuin. Ik vind het wel een goeie.

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 10:31

Sproeier: waar?

Zo'n sproeier met bewegingssensor lijkt me wel een goeie voor ons moestuintje. Maar waar koop ik zo'n ding?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.