Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe houd ik het zwembadwater goed?

We hebben een groot zwembad van drie meter doorsnee. Met pomp. Er zouden chloortabletten inmoeten maar die zaten er niet bij, ik heb ook een hekel aan chloor. Maar hoe hou je het water een paar dagen goed, er zit toch wel minstens een kuub in. Ik heb er een paar kilo zout ingedaan (beter voor eczeekind) , is dat goed, of zou het filter van de pomp dat er uit filteren? Er zit een afdekzeil op, maar dan lijkt het water eerst te stinken, later niet meer, het zit er sinds zaterdag in.

Kortom, ik ben een nitwit op zwembadgebied en kan wel wat hulp en tips gebruiken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

28-06-2010 om 11:51

Zout kan, maar...

dan moet je er ook een speciale pomp bijkopen.
Chloor is ons (opblaas)zwembad was geen succes; toch algen, soms melkwit water, iedere dag testen, chloor erbij, ander spul erbij, nee, dat was niks. tot onze buurman zei: zout! Hoezo,zout?
Als je zout in het water doet en je koopt een speciale pomp dan blijft je water helder en heb je er geen omkijken naar. Het werkt als volgt: de pomp zet het zout door middel van elektrolyse om in natuurlijk chloor. Dat chloor merk je niet, het water is alleen licht zout. De pomp werkt elke dag een uurtje of vier, het resultaat is kraakhelder water, geen gedoe, 1 keer een hele hoop zout (in ons zwembad moest 80 kg. zout!)een paar uur pompen en klaar waren we.
Het zout hebben we bij een boerenbond winkel gehaald, gewoon strooizout, let er wel op dat het jodiumvrij is, anders wordt het water geel.
De pomp kostte wel rond de 200 euro, maar een bus chloor, teststripjes, drie keer het water vervangen, nou, dat was ons het geld wel waard!

Welke pomp is dat lennest?

Las het verhaal van de pomp en het zout van lennest. Dit lijkt me een heel prettig systeem. Ik ben direct even gaan googelen, maar kan helemaal niks vinden over een dergelijke pomp.

Welke is dit en waar heb je 'm gekocht lennest?

lennest

lennest

01-07-2010 om 10:17

Zout water

Wij hebben een Intex zoutwater systeem, als je op deze woorden googled, kom je op een aantal sites die dit verkopen. Wij hebben 't gekocht bij De Wit in Schijndel (we wilden eerst informatie want we hadden er nog nooit van gehoord!), maar wat op de site staat, hoorden we ook in de winkel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.