Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bracha

Bracha

16-12-2009 om 23:40

Hoe heten die ijzers die je onderbindt...

tegen uitglijden. (bij de titel zou je denken aan schaatsen
Het zijn een soort antislip"dingen". Speciaal voor senioren.
Mijn moeder is nogal bang bij gladheid en nu zoek ik op internet waar ik ze kan bestellen. Iemand een idee?>???
Bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

16-12-2009 om 23:46

Stijgijzers?

Ff googlen!

Bastet

Bastet

17-12-2009 om 07:45

Anwb

Volgens mij kun je die krijgen bij de anwb,ook in hun webshop.
Groetjes,bastet

Euh bergschoenen?

Het maakt mij niet uit en als je schoonmoeder denkt er gelukkig van te worden (van die stijgijzers) moet ze het vooral doen, maar ik werk met senioren en ken die dingen (van gezicht) en hier liggen ze bij alle ouderen in de kast. Omdat het onhandige dingen zijn.(Of ze moeten tegenwoordig stukken handiger zijn geworden) Ze zijn lastig aan te krijgen, senioren zijn zowiezo al niet zo handig met dingen aan hun voeten doen...bukken enzo wordt stukken minder als je ouder bent. En als je ergens bent (op visite ofzo) kan je ze met goed fatsoen niet aan houden...dus moet je ze weer af doen en onder toeziend oog van anderen weer aan/erop. Nee dat werkt niet écht. De meeste ouderen die graag naar buiten gaan hebben daarvoor wandelschoenen, outdoorschoenen, moonboots etc. etc. Gewoon schoenen dus, met een goed profiel, waardoor je niet uitglijd. Die kan je als het niet anders is na wat flink afkloppen ook nog aanhouden als je op visite bent. Voeten van ouderen groeien over het algemeen ook niet meer....en als je ze dus in de kast zet kan je er járen mee doen. Dus de investering waard. Dus gewoon naar de sportzaak, of de ANWB in ieder geval waar ze verstand hebben van b.v. bergsporten en daar schoenen kopen die je makkelijk dicht kan doen.
groeten albana

amk

amk

17-12-2009 om 09:15

Grodels

stijgijzers zijn echt niet geschikt om op te lopen. En levens gevaarlijk.

Grodels zijn kleine krabbertjes die je onder het midden van je schoen doet voor wat extra grip. Maar het loopt voor geen meter. Een paar goede bergschoenen is effectiever en veiliger. En bovendien waarschijnlijk ook stukken warmer.

Whoehaha

ik las Margriets reactie als "strijkijzers'.
Volgens mij moet je idd even naar de anwb. Die heeft siliconenachtige, rekbare antislipdingen voor onder de schoenen.

Tineke

Tineke

17-12-2009 om 10:03

Stokken

In zwitserland loopt iedereen op goede schoenen plus stokken. Prikpennen heet dat, geloof ik.

Inderdaad

ANWB, ze heten snowsteps en werken prima. Zijn rekbaar en verkrijgbaar in 2 maten en kosten 5 euro voor leden

Je kunt ook

sokken over je schoenen doen...wel paar maten groter, geen gezicht, maar je glijd 100 % zeker niet meer uit.
Van je man of je vader of de buurman met de platvoeten...
groeten albana

Sancy

Sancy

17-12-2009 om 19:39

Auw albana

Ken jij die truuk ook? Ik dacht op de basisschool dat ik de enige was die zo aangekleed werd door haar moeder, echte Noorse sokken van mijn grote broer over mijn schoenen... :-S (vooral bij ijzel!) Ze waren na de eerste hoek natuurlijk direct weer uit, liever mijn knieën en handen kapotvallen dan voor schut op het schoolplein aankomen

Bracha

Bracha

18-12-2009 om 23:28

Gevonden! en bedankt allemaal

Handig of niet: we hebben ze gevonden bij een of ander vaag postorderbedrijf (www.tempsl.nl)
Rubber met metaal om onder te binden en snowboots met uitklapbaar ijzer in de hak.
Mij lijkt het ook niks, maar als dit haar zekerheid geeft...vind ik alles best!
Bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.