Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

01-09-2010 om 12:34

Hoe geur van rook(brand) verdrijven?

Ik lag vanochtend nog heerlijk in bed te lezen toen dochter boven kwam om te melden dat het broodrooster in de fik had gestaan. Ze had hem met water geblust dus so far so good. Helaas stond het beneden vol rook en heb ik alles wat mogelijk was opengezet met het idee dat de rook er wel uit/weg zou gaan. Ik kom net weer terug en de geur is dan toch wel erg overheersend. We hebben nu veel geurkaarsjes aangedaan maar wat kunnen we nog meer doen om de lucht te verdrijven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

01-09-2010 om 13:18

Ventileren

Veel ventileren en je kan de lucht een beetje maskeren door andere luchtjes te gebruiken denk ik. Misschien meteen maar even je laminaat dweilen met ajax en afzemen met huishoud azijn ofzo?
Doet mij denken aan de dag dat ik voor het eerst zwanger was en ik bezoek kreeg van het consultatieburo. Voor mijn gevoel was dat zo'n huiskeuring, of je je bed wel op klossen had en of je water boven had enzo. Enfin, mede door de nesteldrang had ik mijn hele huis onder handen genomen voor ze kwam en ging op de bank zitten wachten met een kopje thee. Weet niet hoe het kwam, maar ben toch even naar boven gelopen en toen ik beneden kwam had de fluitketel droog staan koken en was de verflaag gaan stinken die om die fluitketel zat, geen brand dus, maar wel een enorme brandlucht. En nog een 5 minuten later stond die mevrouw van het consultatieburo voor de deur.... jemig, daar ging de goede indruk die ik wilde maken

Maxime

Plien

Plien

02-09-2010 om 01:26

So far so good?!

Niet echt... ik zou mijn kinderen snel even leren dat je brand in een electrisch apparaat NOOIT met water moet blussen. Water en electriciteit gaan echt niet samen!
Verder geen tip voor je wat betreft de geur. Hopelijk trekt het vanzelf weg.

Azijn

Azijn neutraliseert de brandlucht. Dus alles in kamer afnemen met lapje met azijn (plafond, muren, ramen). Gordijnen in de was. Bankstel sprayen met azijn.
En op een theelichtje een kom azijn met handvol rozemarijn en lavendel erin.

Vera*

Vera*

02-09-2010 om 12:17

Gelukkig

Plien, dat van water en electriciteit daar heb ik het met dochter over gehad. Dat ze niet in paniek raakte en direct handelde daar heb ik haar voor geprezen. De aardlekschakelaar deed netjes zijn werk dus verder was er 'niets' aan de hand.
Gisteren hebben wel alle deuren en ramen heel lang open gehad en behalve dat het erg koud was ging er door de trek wel veel rook weg. Verder heel veel geurkaarsjes en wierookstokjes gebrand en dat scheelde ook.
Nu nog wat azijn of ammoniak neerzetten en dat helpt dan hopelijk tegen de laatste rooklucht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.