Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe gaan jullie koninginnedag vieren?

wij gaan morgenavond rond vijf uur naar het centrum,eerst een hapje eten met de kinderen,en daarna de vrijmarkt op.
Rond 22.00 uur brengen we jongste naar haar logeeradres,de oudste kinderen gaan hun eigen weg,en wij gaan koninginnennacht vieren in het centrum.,nu maar hopen dat het droog weer is!Koninginnedag zelf slapen we onze roes uit,daarna halen we dochter weer op,eten oranje gebak ,kijken misschien nog even naar de queen op tv ,en dat was het dan
en jullie ,hoe vieren jullie koninginnendag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

28-04-2009 om 22:42

Niks

Wij doen elk jaar lekker niks op Kon-dag. Is niet aan ons besteed. Dit jaar hebben we wel een kinderverjaardag op die dag maar verder doen we dus traditioneel niks.

(we zijn een beetje allergisch voor drukte, speelt mee natuurlijk )

Zingen (o.a.)

We gaan met ons kleine zanggroepje in Apeldoorn zingen, spannend!!!
Daarna weer naar huis en verjaardag vieren van nichtje.

Groetjes,
Vonda

sus-anne

sus-anne

29-04-2009 om 07:53 Topicstarter

Vonda

wat leuk Vonda,mijn Djembe leraar gaat ook in Apeldoorn optreden voor the queen,dus mocht je een afrikaanse band tegenkomen,dan is dat uit Alkmaar

Iig niet naar apeldoorn

We wonen er vlak bij maar ik ga dus echt NIET naar Apeldoorn. Heb niet zo veel met het Koningshuis en het is me veel te druk...

We gaan wel hier de stad in donderdag, op de vrijmarkt kijken, terrasje pakken als het weer meewerkt en dan eind van de middag gewoon weer lekker naar huis toe.

Bastet

Bastet

29-04-2009 om 09:08

Vrijmarkt

Vanavond gaan we naar Koninginnenach in Den Haag,morgen sta ik op de vrijmarkt met mijn twee jongsten.
Groetjes,Bastet

Margriet*

Margriet*

29-04-2009 om 09:32

Vroeg

op pad voor de Vondelpark Amsterdam Zuid koopjes! Op zoek naar kleding, skates en andere leuke koopjes. Daarna met de kids de stad in en eten bij vrienden (traditie).

Suzanne

Suzanne

29-04-2009 om 09:38

Feuilleton

Nou.... denk dat ik een flink deel van de dag achter de computer door zal brengen, mag morgen mijn hoofdstuk schrijven van het feuilleton bij gezellug. De rest van de familie is - als het droog blijft - toch de hele dag aan het werk (landbouw) dus niet zo'n probleem.

Klaartje

Klaartje

29-04-2009 om 10:11

En hier

Man moet gewoon werken. Landbouw net als bij Suzanne. Ik ga lekker winkelen. Dat is het makkelijke als je op de grens woont. Koopcentrum in Sint Niklaas, waar ik me tussen alle andere zeeuws vlamingen ga begeven. En alle belgen komen vrijdag hier winkelen, want dan hebben zij een vrije dag

Minet

Minet

29-04-2009 om 10:22

Vitaal oranje

Ik, als buzzer (bij een aantal forummers wel bekend wat dat is) heb de eer om morgen 500 flesje Vitaal Oranje van Hak uit te mogen delen!
Ik ga dat doen bij het sportcomplex in onze wijk, waar de optocht eindigt en de kinderspelen worden gehouden. Altijd een drukte van belang, er worden ook door alle kinderen ballonnen opgelaten, er is een rad van Avontuur en natuurlijk Oranjebitter! Voor de niet alcoholisten ben ik er dus met mijn flesjes

Fijne dag morgen!

Sjillie

Sjillie

29-04-2009 om 10:23

Vrijmarkt bezoeken

en verder niets. Kids zijn de rest van de dag zoet met de nieuwe aanschaffen.

Gr Sjillie

ishtar

ishtar

29-04-2009 om 10:31

Naar het dorp

heerlijk, een van de voordelen van een dorp, je struikelt er niet over de mensen
Lekker ballonnen oplaten met de kinderen en over de 'proef' struinen, kijken bij de kinderkleedjesmarkt, kinderen lekker spelen in het oranjedorp. En inderdaad: niet naar Apeldoorn!

Jesse_1

Jesse_1

29-04-2009 om 11:04

Ishtar

Jij baalt natuurlijk verschrikkelijk dat jullie verhuisd zijn )
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

29-04-2009 om 11:06

Hier

Man gaat in de tuin werken (is een tuinproject begonnen hier... woord tuin is nu niet van toepassing), ik ga denk ik met de jongens naar de stad (hier, dus stadJE), op de vrijmarkt rondstruinen, er zijn leuke dingen te doen op het plein en voorstellingen. Altijd gezellig!
Dit jaar gaan we niet zelf op de vrijmarkt staan.
Jesse

Apeldoornse

Apeldoornse

29-04-2009 om 11:43

Toch gaan kijken?

Aha, als jullie toch allemaal niet naar Apeldoorn komen, dan zou ik misschien toch even kunnen gaan kijken....
Ik woon er, fiets zo de stad in. Maar de massale drukte houdt me tegen. Waar moet je gaan staan om een glimpje op te vangen. Langs de route worden nu (betaalde) tribunes geplaatst. Ik ga niet voor 10 euro p.p. met ht hele gezin daar zitten om die open bus langs te zien rijden. Dan heb je op tv een beter beeld van alles. Maar het feit dat ze hier zo vlakbij zijn en ik suf in huis tv zit te kijken....
Moeilijk!

ishtar

ishtar

29-04-2009 om 12:31

Apeldoornse en jesse

Apeldoornse, mijn oom komt er speciaal voor naar Apeldoorn. Die vervangt mij in ieder geval al Maar veel plezier, als je gaat! Het is wel bijzonder
Jesse, ikke niet!! In Apeldoorn ging ik er nooit heen! (1 keer gedaan, voor ik kinderen had, en voorgoed genezen!)

Minet

Minet

29-04-2009 om 12:48

Pandia ot

Ik ben te vinden in Zwolle Zuid op het feestterrein, kom je gezellig een flesje drinken

Bastet

Bastet

29-04-2009 om 13:46

Pandia (ot)

Dan kom je er gezellig bij meid,plek zat!
Dan wil ik wel een paar flesjes hoor,je hebt dan genoeg!
Bastet

Minet

Minet

29-04-2009 om 14:04

Bastet (ot)

Moet je me wel even in het oor fluisteren waar ik jou kan vinden he!

liora

liora

29-04-2009 om 15:34

Voor de deur

Hoi,

Wij staan voor de deur op de vrijmarkt in amsterdam. Zoon gaat snoepjes verkopen, ik heb net ingeslagen bij AH. Ben van plan niet langer dan anderhalf uur te verkopen, en dan nog even naar Vondelpark waar zoon dan leuke dingen kan kopen en doen.

Liora

Maylise

Maylise

29-04-2009 om 16:10

Niks

Ik doe niks met koningingendag, ik ben republikein en boycott deze dag. Ik vind 1 mei veel interessanter om te vieren. Nu ben ik deze week ook niet in Nederland dus ik zou het niet eens kunnen vieren denk ik.
Ik heb een vergadering morgen en daarnaast nog een andere werkafspraak. Morgenavond ga ik met mijn dochter en haar vrienden uit eten.

Maylise

mopperkont

mopperkont

29-04-2009 om 19:18

Republikein maar...

... dol op feestjes en rommelmarkten, en ook wel erg nieuwsgierig, dus misschien ga ik wel vermomd als monarchist proberen een glimpje van Trix op te vangen hahaha!

Op de vrijmarkt

We gaan staan in de Amsterdamse Westerstraat met lekker veel rommel!! (ook republikein, maar voor koninginnedag maak ik een uitzondering...Suus

Margriet*

Margriet*

29-04-2009 om 21:47

Liora

Jammer dat je zoon alleen snoepjes verkoopt bij speelgoed was ik zeker even langsgefietst (waar dat dan ook moge zijn).

liora

liora

29-04-2009 om 23:39

Margriet

Hoi Margriet,

Wat leuk!

Helaas wilde hij absoluut helemaal geen speelgoed verkopen... Misschien volgend jaar!

Liora

Monique D*

Monique D*

30-04-2009 om 01:35

Vrijmarkt voor de deur en dan naar haarlem

Mijn dochter (12) en ik hebben allerlei spullen verzameld die wij niet meer gebruiken en die gaat zij, samen met haar vriendinnetje, voor de deur verkopen. Dat is makkelijk, want wij wonen aan een winkelstraat in Amsterdam waar dus met koninginnedag vrijmarkt wordt gehouden. Daarna pakken wij de trein naar Haarlem. Daar is het leuker koninginnedag vieren dan Amsterdam! Omdat heel Nederland Amsterdam bezoekt kan je amper lopen (alleen voetje voor voetje in de menigte) en in Haarlem is eigenlijk hetzelfde als Amsterdam, maar minder druk. Het is daar eigenlijk kleinschaliger vergeleken met Amserdam. Vorig jaar waren we daar ook, wij vonden het leuk, je ziet brassbands, er zijn verschillende podia met livemuziek, DJ's, feestende mensen.. en lekker dichtbij, even 10 minuten met de tram en 10 minuten met de trein en wij zijn daar.
Alleen mijn zoon (14) wil niet meer met ons mee, hij gaat waarschijnlijk met zijn vrienden naar het Museumplein. Daar komen bekende artiesten optreden, en als je in de menigte wil staan moet je het vooral doen! Mij niet gezien. Daarna komt hij thuis om met zijn vriend te playstationnen.
In een straatje vlakbij de Botermarkt had ik vorig jaar een DJ ontmoet die steengoede platen draaide.. ik ben alleen vergeten om hem te vragen of hij cd's voor mij kan branden. Ik zou het zo kunnen regelen, aangezien mijn werk daar niet ver vandaan is. Dan kan ik het in de pauze bij hem halen. Dus ik ga kijken of hij er weer staat. Gezellig was dat toen, de buurtbewoners organiseerden dit, ze hadden een tafel met allerlei lekkers en we mochten zelfs bij hun thuis naar de wc als het nodig was..
Misschien weten Sinilind en Manda-Rijn wel waarover of over wie ik het heb.. ik zal ze ongetwijfeld (en onbewust) tegenkomen..

Lynna

Lynna

30-04-2009 om 07:48

Naar de dappermarkt?

Dochterlief wil graag met mij naar Amsterdam, dus dat doen we maar

Er is een speciale site voor, maar ik kom er niet helemaal uit. Hoe komen wij bij de Dappermarkt/Middenweg/Weteringschans? Ik begreep dat het daar erg gezellig moet zijn? Maar lijn 9 rijdt niet volgens mij. Kan ik er op een andere manier ook komen?

Brianna F

Brianna F

30-04-2009 om 11:37

Niet

Geen feestelijkheden te bekennen in onze buurt.
En ik ben toch wel oranje gezind, de vlag hangt uit en dat is het.

krin

krin

30-04-2009 om 11:49

Niet

Wel man en kind de stad in gestuurd, dit is de enige dag in deze vakantie dat ik gewoon kan werken...

Monique D*

Monique D*

30-04-2009 om 13:02

Lynna: naar weteringschans of dappermarkt op koninginnedag

Lynna, ik weet niet of je dit berichtje nog leest:
"Hoe komen wij bij de Dappermarkt/Middenweg/Weteringschans?"
Hoe kom je überhaubt in Amsterdam? Met de trein naar het CS? Als dat zo is dan zullen daar geen trams stoppen. Ze rijden om.
Wat je eventueel wel kunt doen is bij het CS de metro pakken naar de het Weesperplein en dan de tram 7 pakken richting Flevopark. Dan kan je uitstappen bij het Tropenmuseum, dat is vlakbij de Dappermarkt. O ja, ik weet niet zeker of die tram daar nog rijdt i.v.m. omleidingen. Je kan dan met de metro een halte verder uitstappen: Wibautstraat. Tram 3 rijdt daar sowieso. Neem tram 3 richting Muiderpoortstation of Flevopark en stap dan uit bij halte Oosterpark/Linneausstraat. Dat is vlakbij het Tropenmuseum.
Weteringschans is vlakbij het Leidseplein. Als je Paradiso kent dan ken je ook de Weteringschans. Je zou eventueel vanaf de Wibautstraat de 3 richting Zoutkeetsgracht kunnen nemen (dus de andere kant op) Dat zou je uit kunnen stappen bij de halte Overtoom. Denk er ook aan dat die tram ook kan omrijden, aangezien het Museumplein helemaal vol staat!-).
Als je op de Overtoom bent dan kan je lopen richting Leidseplein en je komt dan vanzelf op de Weteringschans.
Mij zie je daar niet, tis mij veel te druk, ik verkas mij straks richting Haarlem als mijn dochter klaar is met het verkopen op de vrijmarkt.

Monique D*

Monique D*

30-04-2009 om 13:08

Sinilind, de dj

Ik heb geen flauw idee hoe die straat heet, wel weet ik als je vanaf de straat van de V&D de Botermarkt oversteekt, dan gelijk naar links gaat, weer naar rechts (stond een vuurkorf), naar links (was een zanger en verderop een band waar het heel erg druk was) en weer naar rechts. Daar stond die DJ. Hij had zijn apparatuur in zijn garage staan en draaide per uur een andere stijl muziek. Iedereen kwam aan zijn trekken. 't Was erg tof.
Als mijn dochter haar spullen heeft verkocht op de vrijmarkt pakken we de tram en trein naar 't Haerlemsche!-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.