Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

14-08-2011 om 22:36

Hoe ga je om met vloerverwarming

wie o wie kan mij advies geven

wij hebben in ons nieuwe huis vloerverwarming, nu komen we er alleen achter dat dat dus flink koud is aan de voetjes in de zomer, temperatuur in huis is goed (zonder verwarming) maar omdat de vloerverwarming niet aanslaat is de vloer dus koud en loop ik met pantoffels aan omdat ik s'nachts gek wordt van de kramp in mijn kuiten, hoe gaan we hier mee om, gewoon schoenen aan in huis in de zomer of de vloerverwarming aan maar dan wordt het hier wel erg warm in huis en laten jullie de vloer op 1 temp, staan of switchen jullie daarmee vloerverwarming is trouwens de enige verwarming die we hebben.

bedankt voor alle adviezen alvast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Slippers

Wij hebben geen vloerverwarming, wel gladde vloeren overal, dragen geen schoenen in huis en dus dragen we in huis allemaal slippers. Dat wil zeggen: partner en ik teenslippers, kinderen nepcrocjes.
Beide liggen volop in de winkel op het moment, dus ik zou gewoon een zootje teenslippers aanschaffen: niet klef aan de voeten maar wel wat isolatie tegen de koude vloer.

Groeten,

Temet

Ashara

Ashara

15-08-2011 om 14:07

Geen last

Hier ook vloerverwarming maar zo koud vind ik de tegels in de zomer niet. Boven hebben wij tapijt liggen en daar hebben we ook CV dus daar is het sowieso niet koud. Beneden waar de tegels liggen heb ik op bepaalde punten losse kleden liggen (voor de televisie en in de hal). Zelf loop ik altijd op huisschoenen en eigenlijk nooit op sokken. Soms loop ik wel even op sokken maar ik merk niet dat het te koud is. Misschien wel als ik altijd sokken zou dragen? Mijn kinderen spelen gewoon op de vloer beneden. Ik hoor hun nooit klagen dat het te koud is. Ze zitten gewoon op de vloer met korte broek aan en geen schoenen dus niet echt warm of zo.

Maar voor mezelf draag ik dus huisschoenen of slippers als het heel warm is.

Ashara

Ashara

15-08-2011 om 14:07

Geen last

Hier ook vloerverwarming maar zo koud vind ik de tegels in de zomer niet. Boven hebben wij tapijt liggen en daar hebben we ook CV dus daar is het sowieso niet koud. Beneden waar de tegels liggen heb ik op bepaalde punten losse kleden liggen (voor de televisie en in de hal). Zelf loop ik altijd op huisschoenen en eigenlijk nooit op sokken. Soms loop ik wel even op sokken maar ik merk niet dat het te koud is. Misschien wel als ik altijd sokken zou dragen? Mijn kinderen spelen gewoon op de vloer beneden. Ik hoor hun nooit klagen dat het te koud is. Ze zitten gewoon op de vloer met korte broek aan en geen schoenen dus niet echt warm of zo.

Maar voor mezelf draag ik dus huisschoenen of slippers als het heel warm is.

Mamvantwee

Mamvantwee

15-08-2011 om 16:20

Nooit problemen

In de zomer en in de winter loop ik op onze vloer met vloerverwarming op blote voeten. Ook wel op sokken, ik heb wel sloffen, maar draag ze eigenlijk nooit. In de winter is de vloer voldoende opgewarmd om het niet koud te hebben, maar je voelt ook niet echt een warme vloer ofzo (behalve op een paar plekken waar de buizen blijkbaar draaien ofzo). En in de zomer staat de vloerverwarming niet aan (de thermostaat vindt het dan niet nodig) en ook dan is de vloer aangenaam koel. De vloerverwarming staat het hele jaar door op dezelfde stand.

Kinderen zitten en liggen op de grond te spelen, zelf heb ik nergens last van te koud of te warm.

groet, mamvantwee

e.j.

e.j.

16-08-2011 om 13:28

Snap je wel

Hier hetzelfde. De stenen vloer met vloerverwarming lag er al toen wij hier kwamen maar ik vind hetzelfde als jij. Het gaat best zolang de kachel brandt maar is de kachel uit dan is dat steen toch best koud. Ik loop graag op sokken of blote voeten binnen maar dat doe ik in dit huis niet meer zolang de kachel niet aanslaat, moet altijd slippers of slofjes aan.
Wij gaan volgend jaar het steen eruit hakken en weer hout neerleggen zoals we in het vorige huis hadden.
Misschien maakt het uit wat voor steen het is dat weet ik niet. Hier is het heel glad natuursteen, misschien doet ruwer steen minder koud aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.