Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jimsah

Jimsah

26-04-2009 om 16:32

Hoe dweilen jullie?

Hier is er weer eentje in de categorie ´non-vraagjes´. Ik liep vanmiddag met een zwabber door mijn huis en ineens viel me op dat ik dat achteruit lopend doe. Ik loop dus achteruit en veeg het vuil naar mij toe terwijl ik dus achter uit loop. Met dweilen doe ik dat idem dito. Ik heb me omgedraaid en geprobeerd om vooruit te zwabberen (dus de zwabber voor me uit te duwen) maar op de een of andere manier vind ik dat niet praktisch. Vraag me niet waarom, tis gewoon een ´gevoel´... Uiteraard ben ik nu dus reuze benieuwd naar hoe andere mensen dat doen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

26-04-2009 om 16:57

Werkster

Hoi,

Zal mijn werkster eens vragen hoe ze dat doet!!

Zelf dweil ik alleen de wc en dat doe ik inderdaad achteruit.

Liora

Ellen Wouters

Ellen Wouters

26-04-2009 om 17:07

Achteruit is logischer

Anders loop je over de natte vloer.

Wilma

Wilma

26-04-2009 om 17:28

Achteruit natuurlijk

anders loop je over je net schoongedweilde vloer en blijf je aan de gang.

Groetjes,

Wilma

amk

amk

26-04-2009 om 19:07

Eh nee, altijd achteruit

ook bij het zwabberen wil je niet met je zanderige schoenen over je gezwabberde vloer lopen en gelijk weer zand achterlaten. Zelfde voor stofzuigen. En ook de muren van boven naar beneden en dan pas de vloer.

Achteruit

Zwabberen, dweilen achteruit en stofzuigen doe ik vooruit.

Jimsah

Jimsah

26-04-2009 om 22:09

En vegen dan?

Ik zie nu in dat dweilen misschien niet het slimste voorbeeld is.... Ook ik dweil achteruit om niet over mijn natte vloer te hoeven lopen. Maar zwabberen kan volgens mij idd alle kanten op zoals pandia zei. Echter....buiten vegen (stoep of terras) dan veeg ik weer vooruit.
Sorry, ik weet het. Het slaat helemaal nergens op dit onderwerp...

MaximeM

MaximeM

27-04-2009 om 15:19

Vegen vooruit

Hoi,

Vegen doe ik juist vooruit, dweilen achteruit. Maar Jimsah, schroom niet hoor, ik heb een keer een interview gelezen van een man die op tellsell een soort bezem verkocht, en deze man had ook een hele studie gemaakt van hoe mensen vegen. Ik geloof dat dat zelf per land kon verschillen. Ik meen te hebben onthouden dan men in Frankrijk naar zich toe bezemt met kleine halen

Groetjes
Maxime

Mathilde

Mathilde

27-04-2009 om 16:55

Franse slag

Dat zal dan wel de Franse slag zijn hahaha, dat doe ik namelijk ook en ik ben geen schoonmaakheld.

Verschillend

Stofzuigen, vegen en zwabberen doet ik afwisselend voor -en achteruit. Vaak op de maat van het muziekje wat ik aan heb staan.

kaatje43

kaatje43

05-05-2009 om 15:58

Achteruit natuurlijk

Anders loop je door de natte vloer heen. Andersom lijkt mij niet handig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.