Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

29-06-2009 om 14:55

Hoe doen jullie dat, water zwembad?

Ik wilde een zwembad kopen voor in onze tuin. Een groter formaat dan een babybadje. Zo'n 4 rings hoog en 2 meter lang ofzo. Alleen, hoe doen jullie dat met het water dat erin zit. iedere avond weg? zeil erover en hopen dat het schoon blijft? chloortabletten? Ik vind het namelijk nogal een gedoe om iedere avond het bad te laten leeglopen, zeker als het nogal een groot bad is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marit

Marit

29-06-2009 om 16:02

Hier

laat ik het zwembad een dag of 3 maximaal staan. Idd een zeil erover voor de nacht. Verder geen chloor hoor.
En inderdaad zonde om steeds nieuw water te nemen. Geniet van het mooie weer!
marit

Puck2

Puck2

29-06-2009 om 16:18

Drijver met chloortabletten

Hier ook een bad wat ik echt niet iedere dag leeg kan laten lopen. Ik heb dus een drijver met langwerkende chloortabletten erin (ik haal de drijver er overigens uit als de kinderen in het bad spelen). Verder heb ik van die teststrips en als het water veel te weinig chloor bevat doe ik er 's avonds als de kinderen uitgespeeld zijn een sneloplossende tablet in. Verder heb ik de kinderen aangeleerd om via een "voetenbadje" het zwembad in te stappen. Dat scheelt enorm veel in de troep die aan de voeten blijft hangen en anders het bad in komt. Op deze manier doe ik een heel seizoen met 1 keer water of hooguit 1x verversen.

Vera*

Vera*

29-06-2009 om 20:58

Puck2

Met spelen, en dan vooral draaikolken (zucht), gaat er best veel water uit hoor . De plantjes hebben dan weer water en is er weer een reden om het bad bij te vullen.

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 11:23

Vera*

Ja, hier moet ook wel bijgevuld worden (al hebben ze hier draaikolken nog niet gedaan, misschien net te klein) maar echt helemaal leek laten lopen en opnieuw vullen omdat het water vies is hoeft bij ons niet. Den jouw planten het trouwens goed op dat chloorwater? Lijkt me niet echt gezond voor ze. Als wij overigens het bad leeg laten lopen doen we dat met een dompelpomp zodat het water in het riool kan stromen en niet in de tuin terecht komt.

Vera*

Vera*

30-06-2009 om 12:21

Puck2

Hier gaat ook niet ál het water er uit hoor. Maar om toch wat fris/schoon water te krijgen vinden we het soms niet erg dat er water over de rand gaat. Water gaat er zo wie zo altijd wel overheen maar zijn van bijna 12 ..........
In oktober laten we het bad leeglopen. Wij gebruiken geen dompelpomp maar op het lagerliggende achterpad vegen we het richting riool. Maar tuin en pad lopen eigenlijk al mooi af richting putje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.