Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

25-09-2010 om 12:42

Hoe doen andere ouders dat toch Eigen kleding schoonhouden met kleine kinderen

ik krijg het niet voor elkaar om schoon de deur uit te gaan. Altijd is er wel een kindje wat op me snottert, zijn jamhandjes aan mij afveegt, lekker een knuffel komt geven met zijn snotneusje of appelstroopmondje.

Ik kleed mij 's ochtends al op het allerlaatste moment aan, zodat ik de appelstroophandjes ontwijk.
Maar snot, spuug en kwijl vindt zich nog regelmatig een weg naar mijn werkkleding. (en probeer dat er maar eens uit te krijgen)
Vrijdag had ik een belangrijk overleg, dus ik zit daar heel belangrijk te wezen (uche uche uche) met allemaal directeuren die zichzelf nog belangrijker vinden, zie ik midden in een zin dat ik een vlek op mijn mouw heb.
Ik voel me vaak zo'n slons, ik kan de jongens moeilijk op anderhalve meter afstand houden.

Ik was laatst trouwens wel op een, ander, overleg en daar had mijn gesprekspartner ook een spuugvlek op zijn pak, dus daar hebben we hartelijk om gelachen.
Maar laatst had ik weer een ander gesprek met een directeur die 5!!! kinderen had onder de 7 en ze was op en top chic gekleed en leek alsof ze nooit last had van kwijlende kinderen of zou zij ze wel op anderhalve meter afstand houden.

Hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ligt aan het kind volgens mij

Mijn oudste was altijd zo'n schoon knulletje en ik had ook nooit ergens vlekken van hem. Ik zag vaak van die kinderen met zo'n opgedroogde snottebel onder hun neus, jam aan hun handjes, vlekken op hun broek en ik snapte dat nooit.

Tot zoon 2 arriveerde, daar hangt de viezigheid gewoon aan. Ik deed toch echt hetzelfde met hem als met de oudste maar toch is zag hij er de eerste 3 jaar van zijn leven altijd een beetje smoezelig uit (en ik dus ook). Nu zie je het nog, als hij met vriendjes buiten gaat spelen en ze komen hier tussendoor wat drinken dan ziet hij er altijd uit alsof hij ergens in de modder heeft gelegen terwijl zijn vriendjes hooguit één (let wel één) groen vlekje ter hoogte van hun knie hebben.

Mijn dochter lijkt meer op de oudste, met dat verschil dat zij meer licht gekleurde kleding aan heeft waar dus eerder een vlek zichtbaar op is. Maar qua handen en toet lijkt ze op de oudste.

Dus volgens mij ligt het niet aan jou maar aan je kinderen, die lijken op mijn middelste. Doe je niks aan.

Fianna

Fianna

25-09-2010 om 13:04

Niet

Ik zit ook altijd onder de spuug en snotvlekken. Ik ontkom er niet aan, heb 4 kinderen onder de 7, waarvan 1 kwijlbaby.

Ik denk dat die directeur met 5 kinderen een au pair heeft oid....

Ik zit nog eens te denken

maar mijn jongste kwijlt, ze is nu bijna 2 en ze vergeet gewoon te slikken. Ze loopt dus meestal met een slab om want anders loopt het kwijl binnen een uur haar sokken in. Toch zie ik dat nooit terug om mijn kleding maar wel op de (zwarte effen fluweelachtige) stoelen. Dat is toch gek, ze is weliswaar niet zo'n schootzitter maar ze komt regelmatig kroelen en kusjes geven. Misschien ligt het dus wel niet aan de kinderen maar aan de ouders. Ben ik gewoon een heel schoon type .

Jasje

Deeloplossing is dat ik mijn jasje altijd pas bij de deur aantrek. Maar dat laat de onderkant nog over voor vlekken.
Meestal kleed ik me dus op belangrijke dagen pas helemaal aan na het ontbijt. En dan wegwezen!

Omdraaien

heb een keer gehoord van een moeder die haar trui 's ochtends binnenstebuiten aantrok, om die pas vlak voor vertrek goed aan te trekken - tot ze het een keer vergat en met een binnestebuiten trui op werk verscheen.
Hier ook toch af en toe tandpastavlekken (lang leve de elektrische tandenborstel maar niet heus). Zo laat mogelijk de net te houden kleding aantrekken lijkt me...

dc

dc

25-09-2010 om 15:07

Shirt mee

Wat ik deed als ik echt in tenue moest, was het topje en jasje in de auto meenemen, en me in de auto of op de wc op werk even omkleden. Daar liepen tenminste geen dreumessen rond

Mathilde

Mathilde

25-09-2010 om 15:12

Ach ja

Ben hier ook jaren de deur uit gegaan met snotvlekken op kruishoogte omdat een peuter me op het allerlaatste moment nog even een knuffel kwam geven... zucht. Ik heb altijd een pak billendoekjes in mijn auto liggen, niet voor billen maar voor vlekken op mijn kleding . Werkt prima.

Chippie

Chippie

25-09-2010 om 15:53

Ben je....

Ben je minder belangrijk met een vlek op je mouw. Nou dan!

Vlekkenwerk

Sommige mensen trekken vlekken aan, ook als ze niet meer de smoes/ oorzaak/ reden kleine kinderen thuis hebben. Natuurlijk ben je mét vlek niet minder belangrijk, eerder menselijker. Laat Maxima eens met een gezellige vlek verschijnen. Lijkt me leuk.

Inge M

Inge M

25-09-2010 om 17:46

Vlekkendoekjes

Ik heb een pakje met vlekkendoekjes in mijn bureaula liggen. Heel handig voor vlekken die je pas op je werk ziet.

Ach

was het niet hier op oo dat iemand zei: een goede ouder heeft een vlek op elke schouder.

Hier valt het wel mee, ik heb altijd billendoekjes overal liggen en op de dag dat ik er fatsoenlijk bij moet lopen ben ik al de deur uit voordat er poep of snot op mijn kleding kan komen. En anders ren ik wel even naar mijn kast voor iets anders.

Wat mij niet lukt is mezelf in te cremen, mijn handen zijn droog en oud, ik was mijn handen constant en daar drogen ze gigantisch van uit.

Gewoon trui erover

Ik heb van die periodes gehad en heb ze nog wel. Ik weet gewoon dat áls ik spagetti kook of slagroom klop of bloemen weggooi of nou ja...vul in en ik doe nóg zo voorzichtig ik vol zit. Idem dus met kleine kinderen. Mijn nichtjes waren pas hier logeren. Toen ik ze thuisbracht bleek er ergens lippenstift bij mijn oor te zitten! En ik gebruik niet eens lippenstift! (was w.s. van het aankleden van nichtjes die er eens 1 tevoorschijn wisten te toveren en ik vond het wel een handige afleider tijdens het tandenpoetsen.)
Voor zulke dagen en momenten heb ik bij de kapstok een dunne fleecetrui. Die is lekker wijd en past over elk kledingstuk en die doe ik dan thuis aan...Bij het koken maakt het me niet meer uit....dan is het toch avond..en morgens schone kleren aan dus. Maar voor zulke ochtendmomenten dus wel.En tussendoor draag ik 'm ook.
Nu zijn mijn kinderen groot...maar vroeger droeg ik 'm soms hele dagen.
tot ik naar mijn werk ging dus.
groeten albana

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-09-2010 om 12:04

Neus afvegen

Kwijlvlekken ontwijken lukt me nog niet, maar andere vlekken gaat best aardig. Mijn kinderen eten altijd aan tafel en ik maak ze schoon voordat ze van tafel gaan. Ik heb ook overal doekjes liggen om snotneuzen af te vegen. Vinden ze heel irritant, maar ik vind zo'n snotneus altijd zo'n vies gezicht. Dus eet- en snotvlekken voorkomen lukt meestal wel, alleen zo'n kwijlknuffel ontwijken, dat lukt meestal niet. Maar ach die knuffels zou ik ook niet willen missen

Sascha2

Sascha2

26-09-2010 om 21:11

Hahaha!

Tja, in huize Sascha waar vier kinderen onder de zes rondlopen, is het ook niet mogelijk om vlekken te ontwijken. Als mijn man iedereen naar de plaats van bestemming brengt, dan ben ik heel vroeg de deur uit. Op die dagen blijf ik smetloos. Op de dagen dat ik iedereen wegbreng wil het nog weleens gebeuren dat ik aangekleed en wel een badjas aan trek. Vlak voordat ik dedeur uitga schiet ik in mijn jas en voila, grote kans op schone kledij. En als ik op de rechtbank moet zijn dan helpt zo'n toga ook

Hanne.

Hanne.

27-09-2010 om 10:17

Ehm, gewoon

Tja hier lukt het (meestal) dus wel.

Kinderen eten aan tafel, en blijven daar zitten tot ze schoongepoetst zijn. De oudsten weten inmiddels dat ze na het eten eerst hun handen moeten gaan wassen.

De jongste zit nog in het tuigje in de kinderstoel. Dus die kan geen kant op! Schoonpoetsen voor het oppakken, en het gaat prima. Alleen bij hevige verkoudheid (van die snotwatervallen) gaat het soms niet helemaal goed. En dan bied een washandje met water of een billendoekje meestal wel uitkomst. Kwestie van eerst het kind in de maxicosi en even in de spiegel kijken voor je je jas aan doet.

(maar ik heb ook wel eens een halve dag met een melkvlek op m'n rug rondgelopen. Tja die zie je dus zelf niet in de spiegel)

elsje78

elsje78

30-09-2010 om 11:21

Kiki

Ik liep laatst ook al een halve dag op school voordat een van de leerlingen me wees op een geel bruine enorme vlek op mijn schouder...een bruine bonen boertje

oeps...

Verder gaat het goed, weinig vlekken hier, maar de spuugtijd is ook al wel voorbij en oudste is al groot genoeg om haar mond aan haar eigen mouw af te vegen haha

Kiki

Kiki

30-09-2010 om 22:08

Vanmorgen was het me dan gelukt

inderdaad een lange trui aan, Snotter en jamkusjes ontvangen, vlak voor ik de deur uitging snel omgekleed, rennen naar de auto. Nog even inspecteren op vlekken, nee niet op mijn kleren, niet op mijn gezicht, niet op mijn jas.

Ik moest nog even naar het postkantoor. Kom ik aan met mijn nette werkkleding, mijn mooie nieuwe paarse laarzen, mijn nieuwe winterjas waar ik heel heel blij mee ben, zelfs bijpassende paraplu, ja echt waar (die kreeg ik dus bij de jas hoor, niet dat je denkt dat ik zelf zo'n freak ben)

Ik hol het postkantoor in. Struikel over de mat en val languit naar binnen. En het stortregende, dus de vloer was lekker nat en modderig.
Wat een binnenkomst....

En toen was mijn zachtgrijze legging, modderzwart.

Zucht ... Ik geef het maar op denk ik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.