Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe doe je afdingen op een nieuwe keuken

Sorry weer een vraag over keukens. Ik zou graag willen weten hoe het verminderen van de prijs in zijn werk ging bij jullie.

Even een korte situatie schets. We zijn afgelopen week bij 2 keukenwinkels geweest. En toen we op de prijs aankwam vonden we het toch nogal duur. Gevolg was dat ineens alle merkappartuur plaats moest maken voor de wat mindere merken. Siemens en bauknecht ging eruit en m-systems, pelgrim en etna enzo kwam er voor in de plaats. Is dat normaal? Dat ze dus de prijs van je keuken omlaag halen door er goedkope appartuur in te stoppen. Of kun je ook gewoon veel geld van de prijs afkrijgen door fatsoenlijke siemens appartuur te laten plaatsen.

Als ik op internet kijk bij www.inbouw.nl of bij www.veiligkopen.nl dan schrik ik me rot van de prijsverschillen.

Is apparatuur de enige mogelijkeheid om te bezuinigen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

21-06-2009 om 10:20

Hoe wij het deden

ja dat is wel normaal dat ze het op die manier proberen maar dat hoef je niet te accepteren.
Je weet nu hoeveel de keuken van jouw wensen ongeveer kost.
Hoever ligt dit van je budget? moet enigszins in de buurt liggen want als de keuken 20 kost en je budget is 10 dan wordt het lastig.
Bij ons zat er een verschil van 5000 ongeveer. Wij hebben zelf gegoogled op de apparatuur om te kijken of wat ze aanboden redelijk overeenkwam met de geldende prijzen op internet. Dan heb je een argument.
Op een gegeven moment hebben we gewoon gezegd: dit is ons budget. Ja ja zuch steun kreun gaan ze dan doen, dan komt er een collega bij en allemaal gesprekjes ha ha, je kent het wel. Wij bleven standvastig en hadden uiteindelijk de deal. Keuken was 20 die kregen we voor 15.
Missch alsnog teveel betaald, wie weet, maar dat hadden wij ervoor over. Accepteer niet zomaar goedkopere apparatuur, al zit er een wereld tussen diverse merken, dus ga zelf op onderzoek uit. Missch is wirhpool ook oke ipv siemens. Staar je daar dus ook niet blind op denk ik dan.

suk6!

Nasha 1st

Nasha 1st

21-06-2009 om 10:51

Whirlpool niet doen...

Ik heb een vaatwasser van dat merk en niks dan gedoe met dat ding....De Bosch die ik ooit had heeft het meer dan 10 jaar zonder problemen gedaan...

Jesse_1

Jesse_1

21-06-2009 om 14:40

Merken en apparatuur (beetje o.t.)

Per merk is het verschillend welke apparatuur er goed is! Zo heeft Miele geweldige (vaat)wasmachines, maar zijn de combimagnetrons waardeloos. En Whirlpool heeft juist geweldige magnetrons! Kijk dus goed naar voor welke apparatuur je welk merk wel kan/wil accepteren en welke niet.
Jesse

Dumbledore

Dumbledore

21-06-2009 om 15:10 Topicstarter

daar heb ik ook al aan gedacht...Maar sluiten ze het dan ook aan? ik heb weleens gehoord dat bijv. een inductiekookplaat zonder stekker geleverd wordt. Dus aansluiten wordt dan wel erg lastig natuurlijk.

Minnie

Minnie

21-06-2009 om 18:07

Ik haat...

..afdingen!

Ik betaal veel liever een vaste prijs. Alle afdingbare keukenboeren hebben we dus overgeslagen en we zijn direct naar Kvik gegaan! Echt top! We hebben nu voor een zéér acceptabel bedrag een keuken staan, en de apparatuur die ze erbij leverden zat zelfs onder de prijs van de internetwitgoedhandels (wij kregen de vaatwasser bovendien gratis, dat was een speciale actie).

Afdingen

zelf apparatuur kopen als ze niet willen praten over prijsverlaging van de keuken (en NIET andere apparatuur laten aansmeren) want daar zit hun grootste winstmarge.
Verder: op 't einde van een koopavond, 't liefst aan 't eind van de maand, binnenlopen en gaan praten/afdingen. Trap niet in het verkooppraatje dat ze de directeur/chef of zo gaan bellen of vragen, allemaal show.
En als ze niet voldoende meegaan in de prijs, die jij in je hoofd hebt, opstaan, bedanken, zeggen dat die prijs dus te hoog is en gaan. Normaal gesproken zullen ze hun omzet alsnog willen halen en achter je aan komen.
Suc6 (jarenlang gewerkt met verkopers én verkopers in vriendenkring die jou je eigen huis verkopen en dan ben je er nog blij mee

Tihama

Tihama

21-06-2009 om 22:45

Tips

Hoe je afdingt? Heel simpel: je moet de keuken gewoon niet wíllen

We hebben bij alle leveranciers steeds de prijzen van alle kastjes en van alle apparatuur gevraagd en gekregen. Je kunt die kastprijzen bijv. vergelijken met soortgelijke kasten van Ikea. Bouw je keuken eens op met de kasten van Ikea (die heeft daar een mooi programmaatje voor, ook in 3D) en vergelijk dan de kastenprijs. Daar zit je eerste onderhandelingsuitgangspunt. Zeg gewoon dat je ‘natuurlijk’ graag bij hen wil kopen, maar dat je het prijsverschil met Ikea wel erg groot vindt. En dat Ikea toch niet echt slecht kan zijn aangezien ze 25 jaar garantie geven op hun keukens!
Ze zullen dan wel terugkomen met allerlei argumenten, maar je moet gewoon moeilijk blijven kijken. Dat helpt enorm. Je kunt trouwens ook best wel voor Ikea kiezen

Doe datzelfde met de apparatuur via www.kieskeurig.nl. Zoek elke typenummer op en kijk waar dat het goedkoopste aangeboden wordt. Die site laat je precies zien waar welke apparatuur voor welke prijs te vinden is. Leg dit lijstje ook voor aan de keukenzaak. Dat is je tweede onderhandelingspunt. Waarom zouden zij de apparatuur niet voor diezelfde prijs kunnen leveren?

Voor het werkblad kun je ook wat shoppen op het net. Je hebt dan de prijzen van de 3 elementen waaruit een keuken opgebouwd is en je weet ook of die prijzen zwaar over de top zijn of niet.

Keukenzaken bieden vaak aan inclusief installatie. Dat klinkt heel ‘gratis’, maar daar staat vaak ook een bedrag van duizenden euro’s voor. Als ze het niet kunnen ‘halen’ op de aanschaf, dan moet het wel op de installatie. Een keukeninstallatie is meestal 1 dag werk voor 2 man. Bij een uurtarief van 50 euro, is dus 800 euro. Je kunt het meestal zelf, maar als je daar huiverig voor bent, zoek dan een klussenier via www.klussenier.nl

Daar vind je vakmensen die aangesloten zijn bij brancheverenigingen, die goed verzekerd zijn, maar je niet het vel over de neus halen.

Veel succes

Tihama

angel3

angel3

22-06-2009 om 17:44

Zoals gezegd...

goed voorbereiden en goed nadenken wat je precies wil. Kom beslagen ten ijs. Bepaal ook op een bepaald moment of je inderdaad bereid bent de deal mis te lopen.
Ik vind persoonlijk IKEA niet aansluiten bij onze wensen dus dat was geen optie. Maar er is veel te krijgen in keukenland en wat voor de 1 belangrijk is is dat voor de ander niet. Beslis dat dus voor jezelf en als je amen met partner gaat zorg dat je op 1 lijn zit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.