Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mammie2

mammie2

02-03-2009 om 11:15

Hoe doe ik een handwas met gevoelige kleuren

Manlief en ik hebben twee hele mooie sweaters gekocht (Desigual) met veel kleuren aan zowel de binnen- als buitenkant. Volgens het etiket moet ik ze met de handwassen. Wat stop ik er dan bij? Ik wil dat de kleuren mooi blijven, maar eventuele zweetluchtjes moeten er wel uit. Ik zag dat mijn wasmachine ook een stand "handwas/wol" heeft. Kan ik ze eventueel toch in de wasmachine gooien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Handwas

Ik zou die dingen eerst eens afzonderlijk op de hand wassen om te zien of ze afgeven, en zo ja hoe erg en in welke kleur. Dan weet je ook meteen wat je er bij kan doen. Zweetlucht verdwijnt ook prima in de handwas.

Mijn ervaring met handwasprogramma's in de wasmachine is goed, alleen zal ik niet éen blouse in de wasmachine doen, dat vind ik dan weer zonde van dat water en die energie. Voor zelfgebreide truien etc vind ik die programma's echter een uitkomst.

Groeten,

Temet

mammie2

mammie2

02-03-2009 om 11:29

Doe je gewone waspoeder bij de handwas?

Of moet ik met soda oid in de weer?

Vera*

Vera*

02-03-2009 om 12:50

Afgeven

Wat ik mij wel ooit eens heb laten vertellen is dat je bij machinewas minder last hebt van afgeven. Dat komt geloof ik omdat het wasgoed in beweging blijft. Juist bij (vrij) stilstaand zou het meer kunnen doorlopen/afgeven.

Mammie 2

Ik gebruik meestal vloeibaar wasmiddel voor wol- en fijnwas, want dat lost sneller op dan poeder.
Pas wel op als je het spul van Kruidvat neemt, het schuimt enorm!

Groeten,

Temet

Gewone was

Ik heb twee katoenen jurken van Desigual (leuk merk he) met ook veel kleuren. Tot nu toe heb ik ze gewoon op lage temperatuur met een bontwasprogramma gewassen, samen met de gekleurde kleding van mijn dochter. Geen probleem. Als de sweaters van speciale stof zijn zou ik ze inderdaad op een fijnwas- of handwasprogramma doen. En dan niet hangend drogen, maar liggend op een droogrek om de vorm goed te houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.