Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

naomie p

naomie p

22-03-2009 om 18:52

Hoe besteden jullie de zondag!

Voor mijn gevoel heb ik een saaie zondag achter de rug.begonnen met een uurtje sportschool.. beetje de was gedaan, administratie, uitgebreid ontbeten en rond gehangen...dat was het wel zo'n beetje. Ik neem mij altijd voor om op zondag leuke dingen te doen (enige dag dat mijn man vrij is) maar de kinderen willen liever de hele dag thuis blijven....als het mooi weer is, in de tuin op de trampoline...maar uitjes of familiebezoek hebben ze de P aan. Ze zijn 11-9 en 5 jaar.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

22-03-2009 om 19:23

Lekker toch

voor mij is zondag bij uitstek de dag om te doen waar we zin in hebben. Vanochtend zijn we ongepland naar een park gegaan waar ik lekker gerend heb, mijn zoontje van 3 op de fiets meetrekkend (hij heeft het goed bekeken).
Daarna lekker verantwoord bij de mcDo gegeten. Vanmiddag middagdut gedaan met z'n allen en toen lekker rondgehangen, beetje spelen, eten, opruimen. Heerlijk. En zo lekker uit eten.

Ik hou er niet zo van om afspraken te maken in het weekend. Het leven is al zo druk.

Lys Lionne

Lys Lionne

22-03-2009 om 19:28

Druk

Hier zijn de weekenden vaak (te) druk en bestaat vooral uit sport: kijken of beoefenen. Vandaag hebben we eerst uitgebreid ontbeten en heb ik wat was weggewerkt, toen bij opa en oma koffie gedronken en daarna zij we naar de voetbal gegaan. Man kijkt op het terras, ik op de tribune en de kinderen voetballen op een trainingveldje met vrienden. Vervolgens ben ik als 1e naar huis gegaan om aan het eten te beginnen en even een momentje voor mezelf te hebben (E.R gekeken). Man en kind1 volgden na een uurtje, kind 2 bleef nog wat langer buiten spelen. Met z'n allen gegeten, de kinderen hebben afgewassen terwijl man op de bank sport kijkt en ik achter de pc zit (prima taakverdeling hè ) en nu is oudste huiswerk maken en zorgt de jongste voor een lekker bakkie koffie en thee.
Het andere scenario is dat ik met oudste in het zwembad zit ivm wedstrijden en man met jongste op de voetbal is. Verder wijzigd er niet zoveel in ons programma Oh ja, als er geen sport is, dan gaan we graag samen op pad, lekker naar strand of bos of zomaar bij vrienden langs.....
Hier zijn de kinderen 11 en 13 en tot op heden gaan ze zonder morren mee naar oma of opa/oma.

Vandaag was pijama dag

op verzoek van zoonlief van 6
We hebben wel wat in de tuin gedaan saampjes, om toch het idee van frisse lucht te krijgen maar daarna lekker binnen op de bank.
Af en toe spelen, af en toe tv kijken en ik heb wat wassen gedraaid, cakes gebakken en gelezen.
HEerlijk zo'n dagje, voordat er weer n hektische week begint!

fijne zondagavond nog allemaal

gula

Inge N

Inge N

22-03-2009 om 19:57

Lammetjesdag

Vandaag zijn wij eerst naar de schaapskooi gegaan. Daarna heerlijk in het bos gewandeld en lekker geluncht en nog heerlijk op het terras gezeten. Voor dochterlief was er een leuke speelhoek en die heeft heerlijk gespeeld. Thuis gekomen lekker aanrommelen en 's avonds poetsen manlief en ik de woonkamer. Soms doen wij ook helemaal niets en ik vind het niet erg!

Verschillend

Onze zondagen zijn meestal rustig, zo ook vandaag. We hadden een logé en zij en onze zoon waren helaas heel vroeg wakker. Bijtijds opgestaan, manlief moest werken en ik met de kinderen uitgebreid ontbeten, doen we eigenlijk elke zondag. Daarna hebben de kinderen heerlijk boven gespeeld en heb ik wat achter de pc gehangen en daarna was weggewerkt en met oudste zijn kamer opgeruimd en gestofzuigd. Toen logé weggebracht en daar nog wat blijven drinken en daarna met ons hele gezin, man was al klaar met werken, naar Postel geweest om een lekker belgische friet te eten :o). Nu ik nog even achter de pc en man en oudste gaan nightrider kijken en ik lekker lezen in bed. Een heerlijke zondag dus. Soms hebben we ook hier een pyjama dag, soms bezoek.

Iedereen een fijne zondag avond nog, Pinkelot

Massi Nissa

Massi Nissa

22-03-2009 om 20:46

Koffie verkeerd in de zon

Ik mocht vanmorgen uitslapen, man (een schat, dat begrijp je) stond om zes uur op met dochter. 's Morgens lekker op OO gezeten, wasjes gedraaid, opgehangen, andere berg was gestreken. Intussen naar radio 1 geluisterd. Man deed keuken, badkamer en wc. Dochter hobbelde wat tussen ons heen en weer met eigen projectjes, waaronder helaas het verscheuren van een bibliotheekboek. Daarna met dochter naar speeltuintje gewandeld en weer terug. Een roodborstje zat op anderhalve meter hoogte in een struik te fluiten en bleef zitten toen dochter met open mond stond te kijken en ook probeerde te fluiten. Ik stond vooral te genieten van het gezicht van dochter.
Daarna broodjes gegeten, kind naar bed, ik op Youtube de laatste aflevering van America's Next Top Model gekeken (helemaal boos dat die akelige Natalie er nog steeds in zit, haha). Man ging even een terrasje pikken in de stad om daar zijn krant te lezen.
Toen dochter weer wakker was, nam ik haar mee naar een cafe hier in de stad met een enorme speeltuin met veel zand. Ik heb heerlijk koffie verkeerd gedronken in de zon, dochter was volmaakt tevreden met de hoge glijbaan. Man kookte intussen (kip uit de oven met gegrilde groenten).
Na het eten Studio Sport op de bank, dochter vier boekjes voorgelezen, badje, bedje et voila, hier zit ik weer op OO. Vooral het draadje Pondman volg ik op het moment intensief, ik weet echt niet met wie ik het eens zou kunnen zijn. Moet de docu ook nog kijken, maar heb er nu geen zin in.
Heerlijke zondag al met al, met dank aan man die mij alle leuke dingen liet doen (uitslapen, naar de speeltuin, etc).
Groetjes
Massi

Kiki

Kiki

22-03-2009 om 20:50

Wij doen normaal ook niet veel op zondag

Nu hadden we toevallig twee verjaardagen, die in elkaar overliepen dus daar hebben we de hele middag zoetgebracht.

Normaal doen we niet zoveel, lekker uitslapen althans degene die aan de beurt is (Man dit keer helaas) Wasje draaien, krantje lezen. We hebben twee zaterdagkranten die we dan op zondag lezen, dat wil zeggen als mijn zoontje de kranten heel heeft gelaten.

Tirza G.

Tirza G.

22-03-2009 om 21:12

Heel vaak

een wedstrijd van kindlief, en die duurt een hele dag. En anders is het een gewone dag.

Tirza

Caro

Caro

22-03-2009 om 21:25

Meestal

Helemaal niks moeten......... Dat is zo ongeveer ons motto voor de zondag. Vandaag toevallig iets meer "moeten" omdat ik moest werken van 8-16 en we daarna bij vrienden gingen eten. Maar onze andere zondagen zijn voor de kids vaak pyama dagen. Pas aan het eind van de middag in de kleren. En dat alleen maar omdat ik wil dat ze bij het gourmetten ( bijna iedere zondag dus) gewoon kleren aanhebben. Verder gaan we soms met lekker weer fietsen of het bos in.

Soms famillie bezoek, alhoewel ik dat zoveel mogelijk zaterdagmiddag plan omdat ik het zo fijn vindt om de zondag helemaal voor onszelf te hebben.

Een echte rustdag dus

Groet Caro

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2009 om 21:34

Weinig, tenzij

Meestal zijn zondagen bij ons hangdagen. De zaterdagen zijn altijd gevuld met wedstrijden en clubjes (scouting, hockey) en tussendoor boodschappen doen.

Dus ik ben blij als er dan nog een 'loze zondag' volgt voordat de week weer begint.

Behalve dan als we met mijn koor concerten hebben. En dat was vandaag zo, en volgende week weer.

Maar wat was het mooi vandaag. We waren in een voormalig klooster met een kapel, uitgenodigd in een serie (da's altijd leuker dan zelf alles moeten regelen) en er was nog publiek ook (dat moet je altijd maar afwachten, zelfs in een serie). Een requiem gezongen met gregoriaanse tussenzangen, het was alsof de oude stenen van het gebouw opveerden.

Na afloop wat drinken in de zonovergoten serre en nog wat in de tuinen gewandeld in die schitterende lentezon... mmmmmm!

Kinders hebben thuis overigens buiten gespeeld en met de playmobil, hoorde ik.

Manlief heeft klusjes gedaan en had gestofzuigd en gekookt toen ik thuis kwam - wat wil een mens nog meer )

Maar goed, zo is het niet elk weekend natuurlijk. En op normale zondagen voel ik me geen moment schuldig dat ik 'niks doe', integendeel, zo'n dag kan me niet lang genoeg duren.

Wel zit ik nu vanavond nog de was van het hele weekend te doen - maar ach, dat kan ook heel meditatief zijn

Margje

Julia64

Julia64

22-03-2009 om 22:25

Van alles, maar..

... in elk geval 2 ijkpunten: gebakken eieren met spek als ontbijt voor ons alledrie, en daarna in bad (zoon in elk geval, soms ga ik of vriend er ook nog bij).
Als die rituelen zijn afgewerkt, kan het varieren. Hangt ook een beetje van het weer af. Is het mooi weer, lekker naar strand of bos (net als bij Tops in 1e instantie onder luid gemopper van zoon, maar uiteindelijk wordt het altijd leuk). Soms naar een museum oid. Of in de zomer fietsen naar Delft langs de Vliet en daar een terrasje pakken. Soms bij vrienden langs, en soms ook een dag waarop we helemaal niet buiten komen, maar eerst urenlang "in pyjama rondhobbelen" (uitdrukking van zoon) en verder maar wat aanrommelen in en om het huis. Ook lekker.

groet
Julia

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2009 om 22:43

O ja, julia!

Wij hebben vanochtend ook een engels ontbijt gehad! Manlief was net een paar weken in den vreemde geweest waar hij dit 's ochtends in zijn hotel had gegeten, waarna hij de lunch kon overslaan, wat hem erg goed bevallen was.

Hij stelde voor om dat thuis ook eens te proberen. Hij heeft het helemaal klaargemaakt zoals het hoort - denk ik en daar zaten we: roerei, gebakken bacon, witte bonen in tomatensaus, worstjes, toast, tomaat uit de oven en sla.

Man en ik vonden het heerlijk. Jongste ook. Maar oudste en middelste vonden het maar niks.

Jongste, man en ik hebben inderdaad de rest van de dag niets meer gegeten en ik heb geen moment honger gevoeld. Middelste en oudste zijn met lunchtijd toch nog maar eens aan de boterhammen geslagen.

Kortom, gedeeltelijk geslaagd, en wat mij zelf betreft zeker! Ik zou het zo een onderdeel van het weekend willen maken

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2009 om 23:58

Ieder doet 'zijn ding'

Op zondag slaap ik uit en de rest ook. Laat in de ochtend kom ik beneden. Vaak zit er dan al een achter de computer. We drinken koffie en daarna kan het zijn dat manlief naar voetbal gaat, dat wisselt. Als het goed weer is zoeken de dochters meestal nog wel iets om te doen voor de middag. En zo rommelen we wat de dag door. Soms heb ik zin om mijn pyama aan te houden. Vandaag was ook zo'n dag. Ik heb me wel wat gefatsoeneerd in de loop van de middag, maar ik had lekker mijn hobbezakbroek aan met een warm vest erop en nu komt het... zónder bh. Oh wat is het af en toe een genot om dat ding aan de wilgen te hangen

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2009 om 00:02

Verplicht wandelen

Tops: Enne, mijn kinderen gaan soms ook heel hard mopperen als we met z'n allen willen wandelen, maar eigenlijk wordt het toch altijd wel gezellig. Je hoeft niet altijd alleen maar te doen wat je kinderen leuk vinden.
Ik vrees dat er meer volwassenen rondlopen met een 'zondag wandeldag'-trauma dan je denkt.

Bastet

Bastet

23-03-2009 om 07:42

Oh van alles

Tuinieren,naar een verjaardag,even naar mijn vader,gisteren heb ik mijn nieuwe gifkikkertjes opgehaald,de schuur opruimen,in de zon zitten als het kan,de kat kammen,wassne draaien,of eens naar een beurs ofzo.
Groetjes,Bastet

Ook van alles maar ook belist niet........

onze zondagen zijn erg wisselend. In de winter zijn we wat meer 'huismusserig' (dus ook wel eens pyama-dagen of op bezoek of filmpje huren of bezoek krijgen etc.) en in de lente/zomer wat meer uithuizig(dagje weg, museum, open zandag etc.). Hier worden wél wat regels nagestreefd voor de zondag, enkel huisregels hoor....Wij huishouden namelijk niét op zondag. Alleen het hoogstnoodzakelijke....een tafel dekken of afruimen, de bedden opmaken en bij uitzondering 's een was drogen (omdat ie er nog nat ligt van de zaterdagnacht...) maar verder doen we gewoonweg niets aan het huishouden.Ooit ingesteld in een tijd dat we beiden wel eens op zondag moesten werken. Of om en om. Nu werkt man nooit meer onregelmatig, maar ik nog wel (om de week). En die ene zondag dat ik vrij ben wil ik ook gewoonweg vrij zijn. En dus niks 'moeten' doen. En dat bevalt erg goed. Als er al hoogstnoodzakelijke zaken zijn die gedaan moeten worden dan werken we die gewoon zaterdag al af (of man doet ze zaterdag als ik werk..). We koken zelfs niet. We beperken ons tot afhaal, snel-klaar (b.v. uit diepvries wat we over hadden van een andere keer) of soep die zaterdag al is gekookt met iets erbij. Dat soort dingen. Als het maar weinig moeite en tijd kost.
Of er moet er opeens 1 zijn die de geest krijgt en voor de lol gaat staan koken (soms man, soms oudste dochter) dan wordt het 'hobby' en dat mag dan weer wel op zondag.
Wij hebben weinig sportwedstrijden op zondag. De wedstijden zijn op zaterdagen. Expres trouwens...ooit toen de kinderen begonnen te sporten hadden we die zondag-regel van niks doen al en toen we tussen 2 verenigingen moesten kiezen waarvan 1 cristelijk en 1 'gewone' werd het de cristelijke....(niet dat we dat zijn hoor, maar dan ben je ook welkom) juist omdat die op zondag 'niks' doen. Niet dat ze dat zo aktief uitdragen hoor...en het is verder een hele gezellige club dus het bevalt prima.
Echt ik kan het iedereen aanraden zo'n huishoudvrije-zondag. Alleen al het gevoel dat je ondanks dat je ziet dat er eigenlijk gestofzuigd moet worden vandaag toch 'vrij' hebt en 't dus pas morgen hoeft/mag doen is al 'lekker'.Stukken relaxter.
groeten albana

reina

reina

23-03-2009 om 08:50

'zondag wandeldag'-trauma

"Ik vrees dat er meer volwassenen rondlopen met een 'zondag wandeldag'-trauma dan je denkt."
Kaaskopje, hier is er een Hier nooit verplicht gewandeld op zondag, omdat ik het vroeger zelf altijd moest en het een crime vond (we woonden midden in de bossen, maar laat ik nou net de enige Veluwe-bewoner geweest zijn, die niet van bossen houdt

reina

reina

23-03-2009 om 08:52

Van alles

Eigenlijk verschillen de zondag nu weinig van die toen de kinderen thuis woonden. We hebben geen vaste indeling, gaan meestal wel even weg ( of langer), als het kan wordt er even in de tuin gewerkt, iets uitgebreidere lunch dan anders, maar vooral ontspannen!

Hier

Meestal een niets moet dag. Gewoon lekker lui dus. Lekker niets doen. Soms, 1 x per maand moet ik een uurtje werken maar ben ik om 10 uur weer terug. Dus meestal uitslapen, doen de kinderen ook enthousiast mee gelukkig. Dan nog effe stoeien bij ons op bed en dan lekker niets doen. Gisteren zijn de jongens lekker wezen buiten spelen (voetballen, in de tuin en veldje) en de jongste fietsen en schommelen in de tuin. Met de derde de spreekbeurt voorbereid, waar hij geen kaas van gegeten heeft. Pffff hebben nog een week. Oudste ging naar een kameraadje en dan door naar zijn werk. 's avonds voetbal kijken en dan jongens naar bed. Hubbie en ikke afwisselend computer en bankhangen. Vandaag weer verder met het huishouden. Want met 6 personen en twee zaterdag sporters is de wasmand weer vol.
Gr, Rymcke

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

23-03-2009 om 10:41

Zondag

is onze kerk dag .
vaak gaan we op visite daarna bij vrienden of komen vrienden bij ons wat eten

maar ook gaan we wel eens boswandelen,
kinderboerderij,
strand uitwaaien.
maar even vaak heerlijk niks...boek lezen muziek luisteren
wel extra werk maken van lunch gezellig met elkaar....

tonny

tonny

23-03-2009 om 11:20

Feestelijk aankleden

De zondag van deze week begon voor mij met me feestelijk aankleden, want ik was ouderling van dienst. ( Dat betekent dat je in de kerk in functie bent om allerlei zaken rond de kerkdienst te regelen; Bij aanvang de mensen verwelkomen, vertellen wat er aan wel en wee in de gemeente is, wie de bloemen krijgt. En tot slot geef je voor het aanvangslied de predikant een hand ter bemoediging om zijn werk te doen.)

Ik ontbijt wat eerder, wandel op mijn gemak naar de kerk. Later zie ik man en dochter binnenkomen, ik zit deze dienst bij mijn collega's.

Na de dienst nog wat napraten en thuis is de koffie al klaar met extra veel lekkers..

Kletsen, blokje om met echtgenoot, de weekendbijlagen van de krant doorspitten, in de tuin rommelen, even op de fiets met dochter bij oma op bezoek, kaartjes schrijven, broodjes en soep maken, zo komt de middag wel om.

Echtgenoot gaat eind van de middag naar een of ander cultureel evenement, neemt zoon (die elders woont) mee. Dochter en ik blijven thuis, koken samen een zondagsmaaltje met ijs toe, even bezig met de Wii, daarna even simplistisch Bananasplit kijken, nog even computeren en aan een fotoboek werken en niet te laat naar bed.

Op zondag neem ik vrij van schoonmaakklussen, boodschappen, gedoe wat veel herrie maakt. Ik vouw best een wasje op als dat zo uitkomt, maar deed dat niet toen het hele gezin nog thuis woonde. Dan benadrukte dat teveel het 'nooit klaar gevoel' en daar heb ik op zondag geen zin in.

Tonny

Maylise

Maylise

23-03-2009 om 12:45

Van alles en niks

Soms gaan we zondag de hele dag weg en soms blijven we thuis. Gewoon waar we zin in hebben.
Wel is het meestal zo dat we op zondag heel uitgebreid lunchen en dat er vaak familie komt eten. Meestal kookt man dan en dan maakt hij vaak een heerlijke maaltijd klaar met veel bijgerechtjes en van alles. Hij kan goed koken als hij daar de tijd voor neemt.
Gisteren ben ik 's ochtends naar de kerk gegaan met drie van de kinderen. De rest en man bleef thuis. Daarna hebben we gegeten. Mijn schoonzusjes kwamen eten en nog een loslopende neef en twee vrienden van ons. Was heel gezellig.
Daarna ben ik met de twee jongste kinderen en twee bezoekende nichtjes naar het strand gegaan waar we gewandeld hebben en warme chocolademelk hebben gedronken.
's avonds heel simpel gegeten (alleen soep met brood) en spelletjes gespeeld met de kinderen (monopoly, hotel, levensweg enzo)
Prima zondag dus.

Maylise

Kiki

Kiki

23-03-2009 om 13:48

Even een oprechte vraag nav pyamadagen

maar onverwachts bezoek dan? Blijf je dan ook de hele dag binnen, ook met het mooie weer?

Doe je dan de deur open in pyama?

Bij ons komen er regelmatig spontaan mensen langs (en zijn welkom hoor) maar als ik pyamadagen zou houden zou ik me toch wel een beetje opgelaten voelen denk ik.

reina

reina

23-03-2009 om 14:40

Kiki ot

Jij stelt de vraag die ik me vaak stel als ik lees over pijamadagen Lijkt mij helemaal niks, de hele dag in pijama rondlopen (de hele dagt binnenzitten vind ik al niks), maar ieder z'n meug.

Tja

Ik vind onverwacht bezoek juist wel leuk. Ik zit even te denken waarom ik onverwachts bezoek nou zo leuk vind, want ik houd ook best van rustig aan doen. Ik denk dat bij ons het onverwachte bezoek juist de leukste mensen zijn. Als je plotsklaps moet opzitten en pootjes geven terwijl je je had verheugd op lekker rondlummelen zou ik het ook minder amusant vinden.

Sancy

Sancy

23-03-2009 om 18:37

Hm (pelle)

Dat nodigt uit tot een onverwacht bezoek op een zondagmorgen tegen een uur of 10...

Caro

Caro

23-03-2009 om 19:06

Hier wel pyama dagen

Maar dan alleen voor de kids. Man en ik hebben niet eens een pyama! Dus man en ik zijn gewoon in de kleren en kids rennen de hele dag rond in hun pyama. Ook buiten in de tuin. Verder vrij veel onverwacht bezoek hier, en dat vinden we altijd heeeeeeeel gezellig. Kids vertrekken dan altijd uit zichzelf naar boven om zich dan alsnog aan te kleden.

Groet Caro

Kiki

Kiki

23-03-2009 om 19:50

Helemaal geen bezoek op zondag of alleen onaangekondigd?

Bij ons komen er regelmatig mensen langs op zondag, trouwens ook wel eens 's avonds, dan fietsen ze langs en zien ze licht branden en besluiten ze even langs te komen. Schikt het niet, dan gaan ze weer weg.

Wij doen dit zelf ook.

amk

amk

23-03-2009 om 20:32

Overwacht bezoek is meestal niet helemaal onverwacht

want ze bellen meestal even om te checken of ik wel thuis ben. En dat geeft mij dan weer 20 minuten om uit de pyjama te gaan en het huis weer om te toveren van een kinderdagverblijf tot een gewoon huis.

Ondertussen check ik even of ik wel iets in huis heb. (vaak niet) en dan knutsel ik even wat koekjes in de oven inelkaar.

Maar zo vaak gebeurt dat ook weer niet.

groet,
Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2009 om 01:36

Ach ja tops

Van een wandelingetje zullen ze niks krijgen. Ik ben gewoon een beetje allergisch voor 'wij willen dat dus de kinderen moeten maar gewoon mee'. Alleen voor opa en oma maakten we een uitzondering. Ik zou er geen plezier aan beleven als de kinderen met tegenzin meegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.