Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

09-08-2010 om 17:34

Hoe besparen?

Ik krijg op 1 of andere manier geen overzicht van mijn gelduitgaven. Ik heb een overzicht gemaakt van een maand maar de maand erop of ervoor zijn natuurlijk anders. Kortom, ik geef teveel geld uit en moet gewoon gaan besparen. Wie heeft een simpele manier voor mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Claudia

er zijn hier veel forummers die het inmiddels *wereldberoemde *schema van Claudia gebruiken om overzicht te krijgen in hun financieen.
ik gebruik het inmiddels ook al een paar jaar en sinds die tijd sta ik nooit meer rood en heb ik zelfs een behoorlijk gevulde spaarrekening kunnen opbouwen.
ik hoop dus dat claudia je berichtje leest,ze wil je vast het schema wel opsturen.

dc

dc

09-08-2010 om 18:42

Paar tips

Waar geef je veel geld aan uit?

Een paar tips waar ik me aan probeer te houden:
- maak een overzicht van je vaste uitgaves elke maand, en bekijk hoeveel je gemiddeld aan wat uitgeeft. Dat betekent een paar maanden je uitgaves bijhouden, wat erg goed is voor bewustwording. Dit kun je makkelijk in een excel bestand doen.
- stel voor je boodschappen gaat doen een weekmenu vast en koop alles voor een week in 1 keer. Hou je aan je boodschappenlijste, en pas je menu's/inkopen eventueel aan aan wat er in de uitverkoop is. (maar koop geen dingen in de uitverkoop die je anders ook niet zou kopen).
- probeer de goedkopere producten uit. Vaak zijn die ook lekker (ook al minder mooi verpakt).
- Eet 1 of 2 keer per week restjes.
- Koop verder nooit meteen iets. Schrijf op wat je wilt kopen, en kijk online of het ergens anders goedkoper is, en dan heb je ook bedenktijd of je het echt wel nodig hebt.
- Als je ergens heen gaat, neem boterhammen, snacks en wat drinken van huis mee. Scheelt bergen geld.
- Voor grote uitgaves, bekijk ook ebay enzo, voor je naar een winkel gaat.

Contant

als je nu eens eerst alle vaste lasten door neemt. Dus huis, auto, verzekeringen, abonnementen, clubjes kinderen, sport, internet, telefoon.

Daarnaast heb je dingen zoals kleding, kadootjes, kappers, onderhoud huis en auto, spullen die stuk gaan.

Telefoon en internet hebben we een aantal jaar geleden aangepast, scheelde de helft geloof ik (exact weet ik echt niet meer). Idem autoverzekering, als je een oudere auto hebt loont het niet om die allrisk verzekerd te hebben bijvoorbeeld.

Dan, ben je een wandelend gat in de hand en een pinner (zoals ik, ik geef mezelf om de zoveel tijd een ruk aan de lijn) dan moet je eens een tijdje met alleen contant geld de deur uit gaan, dat scheelt aanzienlijk weet ik.

Claudia B

Claudia B

10-08-2010 om 08:30

Sus-anne, natuurlijk

wil ik het schema sturen (wat leuk om te lezen dat je nit meer in het rood staat en zelfs een goed gevulde spaarrekening hebt kunnen opbouwen!).
Als er behoefte aan is kan er gemaild worden naar [email protected]

S@s

S@s

10-08-2010 om 10:54

Mag ik ook, claudia?

Hoi!
Ik lees mee met dit draadje en ik zit met hetzelfde probleem. Prima inkomen, en toch altijd rood staan. Tijd voor ordening dus..
Claudia, als je toch gaat sturen, mag ik er dan ook een?
Ik zal je wel even mailen.
S@s

S@s

S@s

10-08-2010 om 10:58

Je mailadres werkt niet?

Hoi Claudia,

Ik krijg mijn mailtje aan jou weer terug... mailadres bestaat niet?

Wees je eigen bank

Bij ons heeft het gescheeld om een overzicht te maken van alle grote jaarlijkse uitgaven (gemeentebelasting, verzekering enz.) Daar heb ik een schatting gemaakt en dat bedrag door twaalf gedeeld. Na het ontvangen van het salaris gelijk dat bedrag naar een spaarrekening overmaken.

Claudia B

Claudia B

10-08-2010 om 12:48

Oeps, mailadres

Klopt, even wat omgedraaid in het mailadres, sorry.
hier het goede:
[email protected]
Als het goed is moet het zo wel goed gaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.