Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe automatische incasso stopzetten

Voor de verhuizing moeten we een hele bubs automatische incasso's stopzetten van onze rekening bij de ING. Hoe doe je dit. Ik zoek me al een half uur werkelijk suf op de site van de ING!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vivo

vivo

26-05-2010 om 21:15 Topicstarter

En dan nog

...de periodieke overschrijvingen!!!

cqcq

cqcq

26-05-2010 om 21:26

Verschillend

De automatische incasso moet je regelen met de incasseerder, dus juist niet met je bank. De periodieke overschrijving moet je wel via je bank stopzetten, maar ik heb allang alleen maar periodieke overschrijvingen die ik via internetbankieren regel. Hoe je periodieke overschrijvingen uit het oude tijdperk stopzet? Ik zou gewoon even langs je bank gaan.

Puck

Puck

26-05-2010 om 21:49

Google

Vivo, ik weet niet waar je hebt gezocht op de site van de ING maar ik heb alleen maar gegoogeld op automatisch incasso stopzetten en toen kwam de ING er als 3e hit uit....
http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/veelgestelde-vragen/betalen/betalen/automatische-incasso/

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2010 om 01:59

Vivo

Misschien ben ik blond, maar als je alles opgezegd hebt waarvan je automatische incasso's hebt dan houden die incasso's toch vanzelf op? Je moest eens weten hoeveel mensen niet weten dat ze nog ergens geabonneerd zijn na een verhuizing. Niet speciaal voor jou, maar in het algemeen: weet waarvoor je betaalt. Zolang een bedrijf geen opdracht krijgt om je abonnement of lidmaatschap te schrappen houdt het niet spontaan op. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk als iemand na een jaar of zelfs 3 jaar nog ontdekt dat iets niet is opgezegd. Dat zie je toch op je bankafschrift?
Maar om op je eigenlijke vraag terug te komen: Je kunt bij de bank ook een rode machtigingskaart halen waarmee je de bank opdracht geeft geen automatische incasso meer toe te staan voor de door jouw opgegeven rekeninghouder. Mocht een bedrijf oprecht nog iets te goed hebben van je, dan zal dat bedrijf dus een herinnering moeten sturen. Mijn tip: je kunt bij een bedrijf een factuuradres achterlaten. Geef bij een opzegging dus gelijk je nieuwe adres voor dat doel door. Dan wordt post en de herinnering (waarvoor soms al kosten worden berekend) van een eindafrekening naar je nieuwe adres doorgestuurd.

Petra Kappers

Petra Kappers

27-05-2010 om 08:18

Nee kaaskopje

Die rode kaart stuur je naar de incasseerder. Alleen de incasseerder kan opdracht geven aan de bank om een incasso stop te zetten. Als dat allemaal niet lukt, kun je wel het rekeningnummer van de incasseerder laten blokkeren om verder nog van jouw rekening iets te incasseren. Die rode kaarten vraag je aan bij de bank. Daar zitten ook gele aan vast waarmee je een terugstorting kunt regelen. Terug laten storten kan ook via internetbankieren, maar niet met alles, bijvoorbeeld niet met loterijen.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2010 om 12:02

Je hebt gelijk petra

Ik heb het even opgezocht en jij hebt gelijk

vivo

vivo

27-05-2010 om 20:39 Topicstarter

Dank dank

Die rode kaart bestaat niet meer ieg bij de ING niet...maar je kunt een briefje sturen met dezelfde tekst naar de bedrijven die incasseren idd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.