Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

08-07-2010 om 09:33

Hitte en eten koken voor 20 personen

Mijn man is dinsdag jarig. Ik verwacht dat het heel warm wordt dinsdag, toch moet ik voor 20 man eten op tafel zetten. Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

08-07-2010 om 09:38

Bbq

Bedoel je dat je vanwege warmte geen 'zin' hebt om te koken? of dat mensen minder zin hebben in een warme maaltijd?
anyway bij weinig kookzin: BBQ aan, zakken sla in bakken, wat feta en toestanden erdoorheen. Fruitsalade maken. Stokbroden, franse kaasjes. KLAAR!
Proseccoootjes erbij. MJUMMIE!

Als je wel zin hebt om te 'koken' maar mensen hebben misschien minder 'trek' dan zou ik lekkere pasta salades maken en eventueel een quiche. Kun je ook goed voorbereiden.
Veel plezier

Guinevere

Guinevere

08-07-2010 om 11:01

Gazpacho

BBQ vind ik persoonlijk meer geschikt als het een koele dag is. Dan kun je je lekker warmen bij de BBQ.
Voor een hele warme dag zou ik gazpacho maken. En dan met stokbroden erbij en kant-en-klare aardappelsalade, tomaatjes etc. Lekker lui.

reina

reina

08-07-2010 om 13:34

Ik zou

Ik zou kiezen voor salades en kleine hapjes (mexicaanse, italiaans, mezes), stokbroden en wat spiesen oid grillen (bijv. op de bbq). Ook een pan gazpacho heb ik er wel eens bij gemaakt, lekker en makkelijk van tevoren te maken.

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2010 om 16:49

Niet warm

Volgens mij wordt het dinsdag helemaal niet meer zo warm en is er ook redelijke kans op regen. Mocht je iets op de BBQ willen gooien, dan zou ik dus voor een regenvrij en veilig plekje voor de BBQ zorgen.
Jesse

reina

reina

08-07-2010 om 17:23

Jesse (ot)

Of het warm wordt of niet is afwachten , maar als je de berichten bekijkt wordt er, zeker voor het zuiden, nog heel echt zomerweer voorspelt.

Bellefleur; kant en klaar salades

Ik liep laatst bij de Jumbo en zag daar diverse pasta en couscous-salades kant en klaar in de koelvitrines. Als je dat serveert bij de al eerder genoemde stokbroodjes, kaasjes en fruit (meloen!) met wat rosé of prosecco, ben je zo klaar. De appie heeft ze ook.
Wil je zelf aan de slag, dan kan dat natuurlijk. Dit soort weer brengt ons altijd in de BBQ stemming. Wij laten hier altijd één persoon BBQ-en (mijn man!) en die serveert bij tijd en wijle een spiesje of worstje aan het gehele gezelschap. Het vlees laten we in de koelkast en pas als het op de BBQ gaat halen we het eruit.
Ik verwacht ook dat het dinsdag heel warm wordt, wij zetten dan normaal veel parasols in de tuin of spannen een laken tussen de bomen voor de schaduw. Lange tafels in de schaduw (ik heb er altijd een partijtje schragen met mdf-platen voor in de schuur staan), tafellakens of beddenlakens erover voor een zomers effect. Geleficiteerd he!

Dorry

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2010 om 23:33

Reina (o.t.)

Weersvoorspellingen zijn natuurlijk zelden accuraat, maar 'mijn' sites zeggen allemaal voor heel Nederland (ook Maastricht en Middelburg) dalende temperaturen voor dinsdag. In ieder geval zeker geen *hitte* meer.
Jesse

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2010 om 00:04

Leuke weersite o.t.

Ik vind dit een leuke weersite: http://dutch.wunderground.com/
Je woonplaats in het zoekbalkje typen en bij de dag kun je ook nog per uur aanklikken.

Marie

Marie

09-07-2010 om 10:06

Capucijners met spek en sla

Hallo
Ooit was ik eens een keer ergens op visite toen het ook heel heet was. We waren toen ook met een aardige groep.
De gastvrouw zette ons toen tusssn de middaag capucijners met spek en sla voor.
Ik had toen eerst zoiets van dat is toch winterkost? Maar eigenlijk smaakte het heerlijk! Juist omdat het zo heet was. Daar kun je je immers zo flauw en lamgeslagen van gaan voelen? (ik ten minste wel). Maar na het eten voelde ik me gelijk een stuk beter.
Dus dat is wellicht ook een optie en het is zo maar klaar!
Succes

Bastet

Bastet

09-07-2010 om 12:25

Klopt marie

Ik ben met heet weer dol op pittig eten,chili con carne bijvoorbeeld,of lekker indisch!
Bastet

Shifra

Shifra

09-07-2010 om 15:35

Kaaskopje o.t.

..inderdaad: leuke en handige site! dank je voor de tip!
Shifra, voorheen amar

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2010 om 20:30

Ha shifra

... Amar! Graag gedaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.