Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jacomijn

jacomijn

12-08-2009 om 12:10

Highlights in bruin haar, en dan oranje plukken?

Hallo,

Misschien een rare vraag maar ik vraag me af wat de fases zijn die haar doorloopt als je het bleekt?

Ik weet dat als je bruin haar blondeert het eerst ligter wordt, daarna oranje maar dan... Vaak hoor je over haar dat dus oranje is na het proberen van het bleken... Komt dit doordat het niet te lang erin is geweest of komt kan het ook voorkomen dat de kleuring ineens stopt.

Ik wil namelijk graag donderblonde/licht bruine highlights in mijn bruine haar. Maar ben bang voor oranje highlights en met het gevolg dat ik dan mijn hele haar moet blonderen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Faith

Faith

12-08-2009 om 12:16

Oppassen

Ik heb een bruine kleur genomen en toen highlights. Deze zijn toch wat te licht geworden, bovendien was het bruin rood. Nu in de zomer ziet het er lekker zomers uit, maar ik zal het niet weer doen denk ik.
Je kunt eerst een klein plukje proberen en na het drogen en behandelen zoals je normaal doet kijken wat de kleur is geworden. Dan is de schade nog beperkt. Of bij de kapper laten doen. Faith

Vic

Vic

12-08-2009 om 12:18

Ging bij mij goed

Ik heb vroeger mijn haar wel gebleekt, en dat ging eigenlijk altijd goed. Die ene keer dat ik het had gebleekt en daarna gepermanent (allebei zelf) werd het roze. Daar kon de kapper ook niets meer aan doen, dus na het uitgroeien heb ik mijn haar laten kortwieken.
Ik denk dat je bij de kapper de grootste kans hebt op een goed resultaat.

amk

amk

12-08-2009 om 12:32

Kapper

ik laat het altijd bij de kapper doen. Eerst een donker bruine spoeling er in en dan een aantal bijna witte plukjes.
Nog nooit een rare kleur gehad. en ook in het zonlicht blijft het prima.

mee1977

mee1977

12-08-2009 om 12:52

Ik zou

als je in mijn stoel plaats zou nemen niet behandelen met blondeer, maar met verf. Je wil iets lichter dus dat kan ook heel goed met een verf die 1 of 2 tinten lichter is. Dit is ook wat zachter voor je haar..

Dus ik zou toch naar een kapsalon gaan, of een thuiskapster laten komen.

Wat je ook kan doen, eerst met blondeer wat lichtere highlights en daarna een spoeling in je eigen tint maar dan met iets meer warmte.. daar krijg je ook een heel mooi resultaat mee.

Jacomijn

Jacomijn

12-08-2009 om 12:57

Ja die kapper

Ok ik weet het het klinkt dom maar de kapper vind ik veel te duur. Gisteren gebeld en ik zou 70 euro kwijt zijn. Nu heb ik alles bij de kapperswinkel gehaald en ik was 25 euro kwijt. Het bruine kan ik dan 2 keer doen en het blonde misschien wel 5 keer... En aangezien ik grijs wordt blijft het niet bij 1 keertje fun kleuren.

Ik zie trouwens dat ik een rare zin heb geschreven:
Komt dit doordat het niet te lang erin is geweest of komt kan het ook voorkomen dat de kleuring ineens stopt.

Het moet zijn. :
Komt dit doordat het niet te lang erin is geweest of komt het omdat de kleuring ineens is uitgewerkt?

Maar nu zou ik het aandurven om blonde high lights zelf te doen...Hoe donker wordt dat blond dan, als het al blond wordt en niet oranje. Wordt zoiets eerst donkerblond of gaat het van oranje over op geel en dan lichtblond??

Wat lichtblond zal mij niet staan namelijk... Ik wilde de highlight erin zetten dmv van zo'n muts en dan plukjes trekken, dus opnieuw de plukjes zoeken en ze nog een keertje kleuren kan ik niet.

Vic

Vic

12-08-2009 om 13:00

Gewoon doen

Het grootste risico is dat het niet lukt of oranje wordt, maar dan kun je alsnog naar de kapper om die het te laten oplossen. Als het spul op je haar zit, kun je tussendoor even checken hoe de verkleuring verloopt. Is het blond genoeg dan was je het uit.

tonny

tonny

12-08-2009 om 23:30

Zozo, ik heb highlights - beetje o.t.

en inderdaad, het was duur. Te duur eigenlijk. Maar ja dit leek me een leuke tussenfase om wat fatsoenlijker 'uit te groeien', we hebben er laatst een hele draad over gehad.
Mijn vorige haarverfbeurt was al zo enorm verkleurd/opgebleekt in de zon dat het haast niet eens opvalt dat ik nu wat nieuws heb

Zelf doen zie ik niet zitten, vind het veel te lastig de juiste kleur te bepalen. Maar inderdaad, het is knap prijzig.

Mijn man vindt het niet mooi.
Dochter wel.
En oma houdt haar mond.

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.