Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

29-01-2010 om 19:02

Het is bijna zover Bed kopen.

Mijn zoontje wordt twee. Omdat hij waarschijnlijk begraven wordt onder speelgoed wilde mijn man en ik een groot bed kopen. Het maakt hem waarschijnlijk toch nog niets uit.

Mijn jongste groeit tzt ook uit zijn wieg en moet dan in het ledikantje van mijn oudste.

Ik wil in ieder geval een hoogslaper, zodat het ledikantje eronder past. Het is niet zo'n grote kamer namelijk.
Maar ik wil ook wel een beetje een leuk bed.

Weten jullie nog leuke sites waar ik zoiets kan kopen. Ik ben echt slecht in google namelijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoogslaper?

Ik vind het erg gewaagd, een hoogslaper voor zo'n kleintje.Dat kan lelijke valpartijen opleveren weet ik uit mijn naaste omgeving.Bij Ikea hebben ze leuke kleuterbedden die je tot volwassen formaat kunt uitschuiven.Is dat wat?

Damajo

Puck

Puck

29-01-2010 om 19:12

Gewaagd?

Goh, onze kinderen slapen ook vanaf die leeftijd een een groot bed, waarvan 1 in een halfhoogslapen en beide zijn nog nooit uit hun bed gevallen. Een hoogslaper kan je goed beveiligen tegen uitvallen. Het enige dat je je kind moet leren is naar boven en aar beneden te klauteren, maar voor de meeste ondernemend peuters zal dat niet zo'n probleem zijn.

Anonix

Anonix

29-01-2010 om 20:06

Vanaf 5 jaar...

..is het advies voor hoogslapers. Daar hebben wij dus op gewacht. En mijn zoon is erg voorzichtig en betrouwbaar, maar toch heb ik doodsangsten uitgestaan de eerste weken... En altijd als er vriendjes kwamen heb ik ze altijd goed in de gaten gehouden.

Ik zou 2 jaar dus een beetje jong vinden. Zelfs voor 'n halfhoogslaper. Mijn kids hebben eerst in zo'n opvouwbedje van Ikea gelegen, en de oudste zelfs tot 10 jaar(!) in een juniorbed (de jongste was 8 toen hij naar 'n groter bed ging).

liora

liora

29-01-2010 om 20:40

Flexa

Hoi Kiki,

Ik heb voor mijn zoontje toen hij 2,5 was een Flexa bed gekocht, dat stond gewoon op de grond. Ongeveer een jaar later heb ik die omgebouwd tot halfhoogslaper, dat kan echt prima met ruim 3 jaar.

Mijn zoontje is wel gestopt met het middagslaapje op de dag dat hij het grote bed kreeg, dus wees voorzichtig!!

Liora

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2010 om 21:17

Kiki

Begrijp ik goed dat jullie maar 2 slaapkamers hebben?

Mijn oudste dochter kreeg een halfhoogslaper van Flexa toen ze ruim 3 was. In aanloop daarvan heeft ze nog een weekje in een normaal bed geslapen met een matras ernaast. Als ze er dan uit zou kukelen viel ze zacht. Dat is 1 x gebeurd. Om de halfhoogslaper zit zo'n hoge rand dat je dan een knap kind moet zijn om daar slapend overheen te rollen. Voor een heel kleintje kun je overwegen de trapafgang naar de muur te draaien zodat kindlief niet zomaar zelf uit bed kan stappen. Uit bed = mamma roepen. Persoonlijk zou ik niet voor een hoogslaper kiezen. Wat een gedoe bij het bedopmaken!

Kiki

Wij hadden een halfhoogslaper vanaf drie ongeveer en een vreselijk braaf kind dat bleef liggen want zelf eruit was lastig. Heel ongeschikt voor zindelijkheid. Bovendien speelde hij nooit eronder, het vertroepte alleen maar. Uiteindelijk hebben we de poten eronderuit gezaagd. Haha, dat bleek de goedkoopste optie want je kan die halfhoogslapers aan iedere straathoek kopen dus tweedehands raakten we hem niet kwijt.

Voor nr2, die de kleine kamer heeft, hebben we een peuterbed gekocht. Grootst mogelijke onzin vonden we dat altijd, zo'n bed voor een paar jaar. Maar ze zijn heel goedkoop en je wint een paar jaar ruimte ermee...

Voor wat het waard is, mijn verhaal...

Yvon Meijer

Yvon Meijer

29-01-2010 om 22:16

's Nachts plassen

Lijkt me ook doodeng met 2 jaar, en dan inderdaad zinnelijk worden. Het ergste lijkt mij: midden in de nacht slaapdronken uit bed komen omdat ze naar de wc moeten plassen.. brr.. Ik zou ook een andere oplossing zoeken.

Linda99

Linda99

29-01-2010 om 22:21

Gaat prima

Hier met 2,5 jaar een Flexa halfhoogslaper. Wel met schuine trap met leuning. Gewoon meteen aangeleerd altijd de leuning te gebruiken. Is nooit mis gegaan.

Sera

Sera

30-01-2010 om 00:45

Zou het niet durven

Ik zou een kind van net twee niet in een hoogslaper durven te leggen. Ook niet in een halfhoogslaper eigenlijk maar dat dan wel eerder. Als er een ledikantje onder moet dan is een halfhoogslaper niet hoog genoeg denk ik en heb je een echte hoogslaper nodig. Ik vind hoogslapers erg onhandig met opmaken bijvoorbeeld. Ook zou ik de kinderen niet zo makkelijk laten spelen op hun slaapkamer als er een hoogslaper zou zijn want straks gaan ze er op klimmen. Dan heb ik het dus over peuters en iets ouder want vanaf kleuterleeftijd kan dat denk ik wel.

Mijn broers, zussen en ik sliepen vroeger in stapelbedden maar de jongere kinderen sliepen in de beneden bedden. Ik was 6 jaar toen ik een bovenbed ging slapen en toen ik 11 jaar was ging ik weer in een benedenbed omdat ik dat toch leuker vond. In elk geval met 6 jaar was een bovenbed geen probleem. Wij sprongen trouwens wel altijd van de bedden af en klommen er ook. Een van mijn broers heeft ook een keer een hersenschudding opgelopen zo. Vandaar dus dat ik peuters niet los op een kamer met hoge bedden zou laten spelen.

Mijn dochter van 5 jaar heeft tot 3 jaar in een ledikant gelegen, daarna en nu slaapt ze in een gewoon (laag) bed. Mijn oudste zoon van 8 slaapt wel in een halfhoogslaper en dat vind ik veel handiger dan een hoogslaper. Ik kan er makkelijk bij met opmaken en ik kan hem gewoon instoppen in bed. Ik kan er ook makkelijk bij als hij bijvoorbeeld ziek is 's nachts of een nachtmerrie heeft. Dat lijkt me met een echte hoogslaper veel moeilijker. Er zit een gewoon trapje bij met leuning en verder een glijbaan. De ruimte er onder is ideaal voor speelgoed maar er passen ook kastjes onder die ik nu gewoon los in de kamer heb staan omdat hij graag onder zijn bed speelt en daar een hut heeft gemaakt.

Zelf zou ik bij weinig ruimte een peuterbed/junior bed kopen. Die zijn vrij klein en nemen niet veel ruimte is. Ook al word het vaak een peuterbed genoemd de meeste kinderen kunnen in wel tot een jaar of 6/7 in zo'n bed slapen en daarna kan een hoogslaper natuurlijk prima. Da kan vervolgens jullie jongste kindje dan weer in het peuterbed/junior bed.

Wat voor een slaper maakt uit...

...mijn zoon had ik op zijn 2e nooit in een hoogslaper gestopt. Hij was echt zo'n onrustige slaper. Zo een die 's morgens wakker word met zijn voeten op het kussen en het dekbed als een slang om zich heen gewikkeld. Mijn dochter had ik er zo ingelegd, dat was echt zo'n heel braaf slapertje, ik hoefde bij haar zelfs nooit een dekentje recht te trekken.
Het maakt m.i. dus nogal veel uit hoe je kind slaapt als je een hoogslaper overweegt.

Een hoogslaper hoeft trouwens bij aanschaf niet bijzonder leuk te zijn. Gewoon de simpelste van de Ikea is al makkelijk op te pimpen. Aan een hoogslaper kun je namelijk heel eenvoudig gordijntjes en tierlantijntjes etc op hangen, dat is binnen no-time hartstikke leuk.

kaatje43

kaatje43

30-01-2010 om 13:17

Ik zou het ook niet doen

Bij mij kregen ze vanaf 6 een halfhoogslaper. Kinderen klauteren erop en in hun spel vallen ze er gauw vanaf.

liora

liora

30-01-2010 om 16:20

Aha

Hoi,

Mijn zoon heeft de halfhoogslaper met glijbaan en die glijdt dus altijd zijn bed uit. Ik denk dat dat in slaaptoestand veel makkelijker is dan een trappetje af. Er is nooit iemand van het bed afgevallen. Als er kleine kindjes zijn, is het wel opletten natuurlijk.

Liora

Vic

Vic

01-02-2010 om 09:18

Kleuterbed

Mijn jongste heeft al een paar jaar een meegroeibed. Het staat nu op 1,50 m. lengte en volgens mij voldoet dat wel tot een jaar of 6. Mijn oudste had ik wel in een hoogslaper durven leggen, maar jongste denkt dat ze Mega Mindy is dus dat is veel te gevaarlijk.

Kiki

Kiki

01-02-2010 om 20:30

Dank jullie wel

Ik heb een redelijk zoet kindje en geen klim en klauteraap
Dus daar ben ik niet zo bang voor

Maar ik moet zeggen dat ik niet gedacht heb aan nachtelijke uitstapjes.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat over een aantal jaar pas ging gebeuren. Hij kan initieel toch niet zelf naar de WC (vanaf hoe oud doen kinderen dat 's nachts zelf dan)

Kiki

Kiki

01-02-2010 om 20:34

Ik ga me beraden.

Het probleem is dat het niet echt een groot huis is. Ik wil nog steeds een keer verhuizen of het huis boven me kopen. Maar dat is een gebed zonder end.

Ik denk er nog even over na

Chippie

Chippie

01-02-2010 om 23:34

Peuterbed

Waar een hoogslaper kan staan met een ledikantje onder, kan ook een peuterbedje en een ledikantje staan. Dat lijkt me voor de eerste twee jaar een stuk praktischer. Mijn kind kreeg daarna een hoogslaper. Voeten liggen bij het trapje. Geen nachtelijke uitstapjes. Gelukkig hebben we hoge plafonds, dan kun je nog een beetje het bed verschonen. Qua ruimte brengt een hoogslaper weinig. De ruimte onder de hoogslaper (zeker bij een halfhoogslaper) is nauwelijks bruikbaar. Bovendien is zo'n ding groot en lijkt de kamer direct veel kleiner.

Yta Chalne

Yta Chalne

02-02-2010 om 07:37

Nou..

Hier zijn ze allemaal zelf 's nachts naar de wc gegaan vanaf het moment dat ze zindelijk waren. Dat lag ergens tussen de net twee en de ruim drie jaar. Dan is er nog geen sprake van midden in de nacht uit een echte hoogslaper klimmen. Ik zou ook gaan voor de optie peuterbed, voor drie keer niks bij ikea te koop

Stapelbed

Wij hadden als eerste bed een stapelbed gekocht en hebben de trap eraf gehaald. Zij had onder haar bed en wij hebben er een gordijn voor gemaakt met rails, dat vond zij gaaf, leek net een tent en zo bleef het ook langer donker. Op het bed hadden wij plastic kratten staan met speelgoed en knuffels, wel zo dat zij ze er niet vanaf kon trekken, maar zo was er weer meer ruimte in de kamer.Het was een simpel houten bed en niet duur , geloof van Beter Bed maar wij hebben het geverfd en opgeleukt.Aan de achterkant zeg maar het gedeelte binnen het geraamte hebben wij leuke poster opgeplakt

liora

liora

02-02-2010 om 09:38

Kiki

Hoi Kiki,

Mijn zoon heeft nooit 's nachts geplast. Dus dat speelt hier niet. Hij had dus vanaf 3,5 de halfhoogslaper en kwam weleens 's nachts naar me toe, maar dan ging hij gewoon van de glijbaan af. Trapje is misschien iets lastiger, maar Flexa heeft rechte en schuine trapjes, de schuine trapjes zijn makkelijker, dan neem je die toch?
En hier wordt zeker veel gespeeld onder het bed, gewoon zorgen dat er niet teveel troep ligt.

Liora

kien

kien

02-02-2010 om 14:29

Hoogslaper

Hier levert een hoogslaper wel degelijk extra ruimte op. Mijn dochters delen een kamer en het bed van de tweede staat half onder de hoogslaper van de oudste. Zo kan er dus ook nog een kledingkast onder. Opmaken is wel een beetje onhandig, maar dat vind ik ook bij een gewoon bed. Doe ik dus niet al te vaak Mijn dochter ging erin toen ze ruim vier was, wel wat ouder dan jouw zoontje dus. Maar zij (en ook haar zusje) kwamen nooit uit bed. Ze hoefden eigenlijk nooit te plassen 's nachts en als er eens wat was dan riepen ze ons. Bij mijn vriendin sliep haar dochter al jonger in een hoogslaper en dat ging ook prima, met een schuine trap. Als ik jou was zou ik voor een hoogslaper gaan, desnoods laat je hem eerst nog even eronder slapen.

Kien

Linda99

Linda99

02-02-2010 om 22:18

Kiki

Het bed wat Liora en ik hebben, de Flexa, is qua "twijfelen" ideaal. Je kunt namelijk het bed aanpassen naar je wensen. Eerst laag, dan halfhoog en eventueel later helemaal hoog. Je kunt er ook een stapelbed van maken met een tweede Flexa bed. Ook zijn er veel accessoires voor te koop. Ideaal als je het mij vraagt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.