Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

18-03-2011 om 10:58

Het cakerecept

We zijn op de afdeling begonnen met een cakebakwedstrijd, nu wil ik niet helemaal uit de toon vallen bij al die ervaren bakkers dus ik zoek HET cakerecept. Het mag vage ingrediënten hebben, iets aparts zijn maar het moet vooral errug lekker zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

18-03-2011 om 11:31

Citroencake

Bak een cake volgens het gelijke delen recept met 3 of 4 eieren, extra ingredient: rasp van 1 citroen. Nadat het uit de oven komt en nog warm in de vorm zit, overgieten met een siroop die je van het citroensap en zo'n 3 volle eetlepels suiker gekookt hebt.
Het gelijke delen recept betekent voor ieder ei (M, 50 gr) ook 50 gr boter, 50 gr suiker en 50 gr bloem (luchtiger: zelfrijzend bakmeel) nemen. Je klopt de suiker met de boter zo'n 10 minuten om lucht in je cake te krijgen, dan 1 voor 1 de eieren toevoegen, de volgende pas toevoegen als de vorige helemaal opgenomen is, dan kort de bloem/bakmeel erdoor roeren. Bij mijn oven en mijn bakvorm werkt een cake van 4 eieren zo'n 5 kwartier op 160 (laatste 10 minuten 170) het beste.

Aanvulling en appelcake

Ik zou over de citroencake nog een citroenglazuur maken. Paar eetlepels poedersuiker vermengen met druppels citroensap en over de afgekoelde cake laten stromen c.q. smeren.

appelcake:
300 geschilde appel in blokjes
2 el citroensap
175 gr roomboter zacht gemaakt
snuf zout
paar druppel amandelaroma
175 gr suiker
3 eieren
200 gr bloem
50 gr maizena
2 thl bakpoeder

Oven voorverwarmen op 160 gr. Bakblik invetten of bekleden met bakpapier. Appelblokjes mengen met citroensap.
Klop boter, suiker en amandelaroma schuimig. Roer er de eieren één voor één door. Zeef bloem, bakpoeder en maizena door bloemmengsel, even goed roeren. Spatel appelblokjes er door en stort in bakblik. 50 minuten bakken, en na 10 minuten uit bakblik storten en op rooster afkoelen.

Fiorucci

Fiorucci

18-03-2011 om 18:35

Chococake

Ik zou een paar eetlepels cacao aan mijn beslag toevoegen en een eetlepel gewone keukenstroop. Dan wordt het goddelijk!!

Melk

ongeacht wat voor cake ik maak, ik doe er altijd een scheutje melk in, zelf vind ik cake anders wat aan de droge kant.

Agchie

Agchie

18-03-2011 om 23:04

Deense plaatkoek

Ik heb een recept voor Deense Plaatkoek....altijd een succes. Mijn collega's vragen nu al of ik het weer tracteer op mijn werk. Zoek bij Google op Deense Plaatkoek, het is de eerste hit (van Notitie van Lien).

Hij is heel makkelijk te maken.....echt hiermee scoor je!

Agchie

Rembrand

Rembrand

19-03-2011 om 11:17

Thanks agchie

Dit lijkt me inderdaad erg lekker.
Ik ga het binnenkort uitproberen.
Wij zijn hier allemaal gek op kokos ( en op Denemarken).
M.

Mover

Mover

19-03-2011 om 12:00

Scheut yoghurt erdoor

Hier gaat altijd een scheut yoghurt door het beslag. Maakt idd een wat "nattere" cake. Samen met de citroenrasp altijd een succes hier.
Groetjes, Mover

ayla

ayla

25-03-2011 om 09:35

Citroencake al geweest

maar ik onthou de rest van de recepten voor mijn beurt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.