Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anne K.

Anne K.

21-03-2009 om 11:51

Het aller-allerlekkerste broodje...

Hallo,

Wij eten op zaterdag graag extra lekker belegde broodjes. De originele clubsandwich, een broodje gezond etc.
Ik wil graag weer nieuwe ideeen opdoen, daarom de vraag:
wat is jullie allerlekerste 'speciale' broodje?

Anne K.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

21-03-2009 om 12:19

Oh, heb je even)

-Tosti, met oude kaas, salami en dun plakje tomaat
-Pitabroodje, met kruidenkaas en grookte zalm
-stokbroodje brie
-zacht broodje warm beenham
-hotdog van de aldi((((
-hard broodje zuurkook met knakworstje
-broodje warm bacon en kaas
-broodje philidelphia en zalmreepjes

ohhhhh, ik ga eerst eten)

Groetjes Janneke

(Janneke)

(Janneke)

21-03-2009 om 12:20

En om het af te maken

Een lekkere salade erbij!!!(kan bij elk broodje!) En zo maak je het toch nog een gezond broodje

Doei!

Massi Nissa

Massi Nissa

21-03-2009 om 13:41

Arabisch brood

Dit vinden mijn dochter en ik heel erg lekker: Van dat ronde, dunne Arabische brood (te koop bij elke Turkse supermarkt) kopen. De helft van een rond brood beleggen met oude kaas en plakjes Spaanse salami. Dubbelklappen en op een warmhoudplaatje zachtjes aan beide kanten roosteren. Heeeerlijk.
Ook heel fijn: een echt goede croissant met abrikozenjam (en daarbij een sloot koffie verkeerd). Waldkornbol met kaas, salami, gegrilde paprika en tomaat uit de oven. Open stokbrood met mozzarella, tomaat en pesto uit de oven. Een bagel met aardbeienjam en Philadelphia (even in de broodrooster, mmmmm). Knapperig, vers stokbrood met beenham en Engelse mosterd (Coleman's). Komkommersandwiches. O ja, wij eten zeker in de zomer redelijk vaak brood 's avonds en daar maak ik dan 's werelds simpelste komkommersalade bij: een hele komkommer in de lengte opensnijden, natte drab eruit snijden, de rest in blokjes. Daarbij een handje geroosterde pijnboompitten, fetablokjes (wel echte schapenfeta gebruiken, niet die rommel uit zo'n plastic bakje) en reepjes zongedroogde tomaat. Besprenkelen met olijfolie, balsamico, zout en peper.
Groetjes
Massi (heeft heel erg trek nu en niets in huis, kan ook niet weg want kind slaapt)

Tja heel simpel

supervers wit brood met n knapperig korstje, beetje boter en verse corned beef, jammie

Gula

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2009 om 18:08

Werd afgelopen week flink verwend

Woensdag haalde ik een boterham uit mijn boterhamzakje en dacht 'wat is dát allemaal?!' Op mijn brood zat kaas, sla, tomaat, huzarensalade en ham. Ik hou van brood met zaden erin, dus bij ieder hapje kwamen ook geroosterde zonnepitten mee... heerlijk! Helemaal omdat ik het niet verwacht had.
Tegenwoordig doet manlief sowieso een blaadje sla op brood. Ik eet nu dus brood met zonne- of pompoenpitten met kaas en sla. Eenvoudig maar erg lekker.

Minet

Minet

21-03-2009 om 18:36

Focaccia

neem een foccacia die nog afgebakken moet worden, snijd hem in 2 plakken en leg er vanalles tussen waar je zin in hebt
Suggesties: tonijn, ansjovis, tomaat, olijven, pesto, kaas, ham, salami, ui, etc.
Maak een combi waar jullie van houden, schuif hem in de oven om af te bakken, en smullen maar!

Kwijlen

Ik moet nog eten (manlief staat nu in de keuken zijn 'eigen' verse zalmsalade te maken, die doen we op bruine pistoletjes die nu in de oven liggen) dus ik zit met knorrende maag en kwijlend jullie berichtjes te lezen.

(Janneke)! Heerrrrrrrlijk! Ik neem ze over. Vind het heerlijk om - zeker op zaterdagavond - iets simpels te eten. Althans, niet 'gewoon' warm maar een lekkere broodhap. Oh en die waldkornbol... van Cameron geloof ik? Klinkt ook geweldig.

Goed draadje zeg Anne K.!

Kleine aanvulling van deze kant;
broodje KaK (naam die jongste er aan gaf);
van die pitabroodjes (bij de C1000 verkopen ze extra grote met een lekker smaakje), kip- of kalkoenfilet koken, af laten koelen en in kleine stukjes snijden of knippen. Avocado in kleine stukjes, kerrie en zure room erbij. Heerlijk! (Kip/Kalkoen - Avocado - Kerrie = KaK).

Broodje 'gezond' (alweer; naam van jongste dochter);
Ciabattabroodjes afbakken, besmeren met mengsel met koriander, citroenmayonaise van D&L, peper&zout, blaadjes sla, dunne plakjes tomaat, plakje kipfilet, avocado, kleine stukjes bleekselderij voor het knappertje. Errug lekker.

Ha! Ik hoor gepiep: de broodjes zijn klaar.
Eten dus....

Mare

Vandaag

Zelfgebakken brood in dikke plakken gesneden. Beleggen met tonijn, rode ui, groene olijven met piment, feta en ansjovis. Dubbelklappen en smullen maar. Zongedroogde tomaten doen het er ook goed bij, en 's zomers een rosee!

Gerookte kip

Leuk draadje, ik heb alles al opgeslagen.
Het broodje dat bij ons favoriet is, ook bij de kinderen:
hard broodje wat je lekker vind, blaadjes ijsbergsla en plakjes gerookte kip met mosterddressing. Lekker simpel.

Ooit recept uit allerhande

Italiaanse bollen overlangs in 3 plakken snijden. Tomaten wassen en in dunne plakken snijden. Boter losroeren met kappertjes. Onderste plakken brood besmeren met kappertjesboter en beleggen met tomaat. Afdekken met brood. Daarop komkommersalade en tonijnstukjes verdelen. Afdekken met bovenkant broodbol.

Heerlijk! Ik krijg alleen altijd van die zere mondhoeken van italiaanse bollen. Ha, ha.

bibi63

bibi63

22-03-2009 om 17:10

Tonijnsalade ala v&d/la place

Daar hebben ze echt de HEERSLIJKSTE tonijnsalade voor op een italiaanse bol of pistolet. Ik heb het proberen na te maken en is aardig gelukt, moet ik zeggen...:
Maak een mengsel van:
uitgelekt blikje tonijn op water, in stukjes
in beetje grove stukken gesneden ui
in stukjes gesneden fris zure appel
paar cherrytomaatjes in stukjes
yogonaise
light kookroom
peper/zout
kerriepoeder

HEEEEEEEEEEEEERLIJK

Groetjes
Bibi

judiths mama

judiths mama

23-03-2009 om 10:23

Zalm met honing-mosterd dressing

En het makkelijkste is dat dat gewoon een salade dressing is. Zo'n klein bakje van Super de boer, bij de sla-versieringen. Dus: een broodje naar keuze, zalm erop, dressing erover evt. kappertjes en sla en Smullen maar!

Saskia

Engerds...

Het is veel te laat op de avond om nog zo'n lekker broodje te eten, maar mijn maag knort inmiddels met al die lekkere opties!

Mijn broodje: pistoletje met Mozerella, tomaat en pesto!
Of een wit bolletje met een gehaktbal met mosterd!

mmmm

Turks brood

Overlangs opensnijden. Een helft besmeren met tomatentapenade, daarbovenop feta verkruimelen en dungesneden rode ui. Andere helft erop en eten maar!

Gr.
Moon32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.