Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Herkenning tip feestje?

Tja, kon niet zo best de juiste titel vinden, maar zal het uitleggen.

Morgen hebben we een kinderfeestje (kleuters) en we gaan met ze naar een speeltuin. Nou zat ik te denken dat het wel handig is, als ze allemaal iets herkenbaars aan hebben. Mijn man die kent de meeste kinderen niet zo goed, en het is voor iedereen handig om te zien wie er bij het feestje hoort. Ook handig in het geval het nogal druk is in de speeltuin.

Wie heeft er nog handige tips? Ik zat al te denken dat ze bij de Action misschien wel iets hebben, maar goed het moet natuurlijk niet al te duur worden. Ik dacht aan oranje hesjes etc?

Maar ik dacht, voordat ik op pad ga, eerst hier even polsen om te kijken of er goede ideeen zijn.

Alvast hartelijk dank.

Groet,
Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

11-06-2010 om 14:16

Echt?

Is dat echt nodig? Is die speeltuin zo groot? Wij zijn nu 2 jaar elkaar met de verjaardag van dochter naar de speeltuin geweest, dus allemaal 5 en 6 jarige kinderen, vorig jaar zelfs 4 jarige kleuters. Maar dat ging prima. Ik ga er ook niet meer achteraan rennen. Ik spreek met ze af waar we zitten en dat ze niet de speeltuin uit mogen gaan en verder redt zich dat wel eigenlijk. Deze speeltuin is trouwens wel redelijk groot maar niet mega, er zijn stukken waar je de kinderen niet kunt zien. Maar geen enkel probleem ermee gehad.
Mocht je nog een tip willen, de kinderen van onze school hadden gisteren bij het schoolreisje allemaal een kaartje met de naam van de school opgespeld. Zoiets zou je ook in verjaardagssfeer kunnen doen. Een andere school die er was had de kinderen allemaal een gekleurde stip op hun neus gezet. Zag er vrij komisch uit.

ishtar

ishtar

11-06-2010 om 14:21

Heel lang geleden

ging ik mee met een vriend en het verjaarsfeestje van zijn dochter. We gingen met de bus naar een theater voor een film. Wij bedachten ook dat het best lastig is om ze allemaal in de gaten te houden en hoe weet je dat je er niet eentje kwijt bent, en wij kwamen op het lumineuze idee om alle kinderen en onszelf een lippenstiftrode neus te geven. Helaas waren de meeste kinderen (toch maar een jaar of 6, 7) er niet van gecharmeerd en liepen wij, met een enkel kind, in ons uppie voor gek met een rode stip op onze neus (want het goede voorbeeld gegeven en eerst zelf een rondje op de neus gezet)
Misschien dat 'jullie' kleuters er meer voor voelen Of een simpel zonnetje of andere schminck of zo.
Anders zou ik niet voor oranje kiezen, dat is nu met al dat voetbal-oranje gedoe niet echt opvallend.

Olijvje

Olijvje

11-06-2010 om 14:44 Topicstarter

Ja echt

Anders had ik het hier toch niet gepost Nou ja, ik vind het best een hele verantwoordelijkheid, al die kleuters, misschien overbodig. En zoals ik al zei, mijn man die kent de meeste kinderen helemaal niet echt. Vandaar is het toch handig als je ze allemaal een herkenning mee geeft.

De speeltuin is niet heel groot, maar het is morgen voor de speeltuin wel een speciale dag, dus het zal drukker zijn dan normaal. Hoe druk, tja dat weet ik nu nog niet natuurlijk.

We hadden idd al bedacht dat we bij de uitgang (gelukkig maar 1) gaan zitten. En ja, ishtar, wel een goede van dat oranje! Had ik nog niets eens aan gedacht, zul je zien dat er een heleboel anderen ook in het oranje zijn, haha.

Nou ja, ik denk dat ik toch nog even bij de Action ga kijken, misschien allemaal zo`n hawai ketting om doen?
Iets opspelden, is idd ook nog een optie. Dan zal ik wat veiligheidsspelden moeten halen, en zelf iets uitdraaien op de computer. Van die lippenstift weet ik niet, de meesten zijn jongens, haha. Schmink heb ik hier wel liggen, dus dat zou ook nog kunnen.

Bedankt, en als er nog meer tips zijn dan hoor ik ze graag.

Groet,
Olijvje

Geen ketting in een speeltuin

een ketting omdoen lijkt me niet lekker zitten voor de kinderen, en vooral ook niet veilig: met klauteren en klimmen kunnen ze zo ergens achter blijven haken.
Dan liever een vrolijk kaartje met veiligheidsspeld (met daarop ook jullie mobiele nummer). Zo zou ik het doen als ik iets wilde.

Olijvje

Olijvje

11-06-2010 om 15:04 Topicstarter

Even uitleg over die hawai ketting, die zou ik ze ook niet om een hals laten dragen, maar over de schouder en onder de arm. Snap je, zoals ze dat ook tijdens gym of voetbalwedstrijdjes doen met van die gekleurde bandjes. Maar met spelen is dat toch mischien niet echt handig.

Nou ja, weet niet of ik duidelijk genoeg ben, maar ik had ze dus niet om hun hals willen doen, idd, ivm gevaar. Dat van die petjes is ook nog wel een idee.

Ik denk dat ik toch echt gewoon even de winkel in moet om te kijken wat er ligt en wat geschikt is. En als er niks lig, ga ik voor de veiligheidspelden.

Bedankt allemaal.

Groet,
Olijvje

Petjes

Als je petjes kunt scoren zou ik dat doen, ik weet uit ervaring (zoon heeft een tijdje een knalgele pet gehad) dat je een kind dan snel uit de massa pikt.

groeten,

Temet

Toke

Toke

11-06-2010 om 15:32

Zeeman

Misschien kun je bij Zeeman/Wibra/soortgelijk heel goedkope T-shirts (allemaal dezelfde kleur) kopen waarop je slingers tekent en hun naam schrijft. Dat is feestelijk, het valt op en het is voor je man ook handig om een kind snel bij naam te kunnen aanspreken.
Je kunt ook alleen de naam erop schrijven en het ze zelf laten versieren.

Als dat geen optie is, hoef je volgens mij niet ingewikkeld te gaan doen met veiligheidsspelden. je kunt ook knijpers gebruiken.

Of, wat de bso hier doet in de wijkspeeltuin (groot): alle kinderen een lintje om hun arm (kan ook in repen gescheurd sloop of zoiets zijn). Het hoeft allemaal niet mooi en verantwoord, als het maar functioneel is.
Met zo'n lintje zien anderen ook dat de kinderen bij elkaar horen en dat is heel handig als er bijvoorbeeld een kind huilt na een struikelpartij of zoiets onschuldigs.

Veel plezier!

liora

liora

11-06-2010 om 15:40

Ergens anders heen

Hoi,

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je dan moet gaan. Je moet gewoon toezicht op alle kinderen kunnen houden, zonder hulpmiddelen. Als het zo druk is op de speeltuin, ga dan naar een andere, rustigere speeltuin.

Kijk, een BSO werkt met opgeleide krachten, die hebben allerlei tips en trucs over hoe toezicht te houden, het is hun vak. En bovendien kennen de leidsters alle kinderen.

Ik zou mijn kleuter niet meegeven aan mensen waarvan eentje mijn kind totaal niet kent, en dan ook nog als ze naar een plek gaan die zo druk is.

Liora

Olijvje

Olijvje

11-06-2010 om 15:44 Topicstarter

Goed

Ik moet echt op pad, haha, want hier thuis heb ik sowieso niet iets liggen.

Heel veel tijd is er niet meer, want feestje is morgen al. Ik zal gewoon moeten kijken wat er is, en zoals ik al zei, het moet natuurlijk ook niet veel te duur worden.

Ik denk eigenlijk wel dat de petjes het meeste zal opvallen. En dat wil ik dus, dat het opvalt. Voor het geval dat het er wel behoorlijk druk is. Ik moet er niet aan denken dat ik er een kwijt raak. Zo`n button valt niet direct heel erg op misschien.

Iemand nog een idee, waar je die goedkope petjes scoort?

Mobiele nummer zal ook handig zijn, misschien kan ik die op die petjes/t-shirt zetten. Toke, ik zal idd ook nog even kijken naar de t-shirts, geen idee aan wat voor een prijs ik dan moet denken. Maar dat zie ik in de winkel wel, vraag me trouwens wel af of ze er wel meer dan 5 zullen hebben liggen van dezelfde maat.

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Wat is OOL toch leuk en handig!!

Groet,
Olijvje

Toke

Toke

11-06-2010 om 15:57

Tshirts

Ja hoor, bij Zeeman hebben ze wel witte T-shirts voor nog geen 3 euro of zo, en ook wel meer dan 5 in dezelfde of ongeveer dezelfde maat. (116-122-128 is allemaal goed).
Petjes weet ik eerlijk gezegd niet. Maar als je zo'n Zeeman of Wibra in de buurt hebt, zou ik daar zeker gaan kijken.

Simpel

knip uit gekleurd karton bloemen, schrijf hun naam erop en doe er een veiligheidsspeldje op, kunnen ze het op hun kleding dragen en weet iedereen ook meteen hoe iedereen heet.

Fatima

Fatima

11-06-2010 om 16:34

Telefoonnummer

Als je het shirt laat versieren zou ik daar niet mijn mobiele nummer op zetten, dan kunnen ze het wel weggooien. Ook niet op een petje dus. Mobiele nummers kun je inderdaad gewoon op de arm zetten met een pen.

Verplicht?

hoe verplicht je 8 kleuters om een petje op te houden?1x over het duikelrek en je petje valt af,en mocht het warm zijn,dan gaat als eerste dat petje af.
en voorsat je ze *loslaat* zou ik je man eerst goed kennis laten maken ,door even wat te drinken met zijn allen,of door een balspelletje met ze te doen,zodat hij weet op wie hij moet letten.Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Olijvje

Olijvje

11-06-2010 om 21:18 Topicstarter

Gelukt

Ik heb nu allemaal witte t-shirts van de Wibra, ook voor mezelf en manlief, haha. En allemaal textielstiften in verschillende kleuren. Alle kindjes komen eerst hier thuis, dan gaan we cadeautjes uitpakken, taart eten en ranja drinken. Daarna t-shirts kleuren, ik denk dat ik de naam van elk kind op de achterkant van zijn/haar t-shirt zet.

En dan, ja Liora, op naar de speeltuin. Overigens deze speeltuin is dus niet heel groot, afgesloten aan alle kanten met een erg hoog hek en dus maar 1 in/uitgang. En het is een speeltuin met toezicht, maar goed, dat toezicht houden doen we zelf.

Manlief heeft iedereen dus dan ook al gezien voordat we de speeltuin ingaan. En sus-anne, waarom denk jij dat ik het zo moeilijk vind? Dat zeg ik toch nergens, ik vraag toch alleen om tips.

Nou ja, we hebben er ontzettend veel zin en wij gaan er zeker weer een mooi verjaardagfeest van maken!!

Allemaal bedankt!

Groet,
Olijvje

liora

liora

12-06-2010 om 10:42

Niet met naam

Hoi Olijvje,

Er klinkt irritatie door in je reactie op mij, maar ik meen het: buikpijn is nooit een goed teken. Je bent bezorgd, bang een kind kwijt te raken, ik zou proberen ergens heen te gaan waar je die angst niet hebt.

Naam op t-shirt is natuurlijk wel het recept voor mensen met slechte bedoelingen (en ja, die komen weleens bij een speeltuin, vooral een drukke). Want dan kunnen ze het kind bij de naam noemen: Femke, je mama staat om de hoek en vroeg me of ik je snel kon halen want je papa is ziek, kom maar met me mee.

Maar terug naar de vraag: andere ouders geven de verantwoordelijkheid aan jou. Jij zorgt dan voor een veilige omgeving. Het zijn wel kleuters he!

Liora

Guinevere

Guinevere

12-06-2010 om 12:31

Naam

"Naam op t-shirt is natuurlijk wel het recept voor mensen met slechte bedoelingen".
Dat kan best zo zijn, maar die namen kunnen die enge mannen ook prima oppakken door gewoon te luisteren hoe de kinderen elkaar noemen, of hoe de begeleider het kind aanspreekt.

Slim

Slim dat je shirts hebt gedaan en geen petjes, want met petjes op kun je vaak niet lekker spelen, je moet er als kind geen omkijken naar hebben. Leuk hoor, eerst samen de shirts kleuren!
Ik vind het wel verstandig wat je gedaan hebt - iets herkenbaars.

liora

liora

13-06-2010 om 08:33

Het wordt een beetje OT, maar niet voor niets doen NSO's nooit iets met namen van kinderen op t-shirts. Wel naam van NSO met telefoonnummer.

Ik vind het niet zo handig allemaal, maar vooral vind ik dat je geen risico moet nemen met andermans kinderen. Dus als je zo bezorgd bent er eentje kwijt te raken, zou dat voor mij een signaal zijn dat dit geen goed idee was.

Anna3

Anna3

13-06-2010 om 23:16

Olijvje

Ik hoop dat het een heel leuk feest is geweest en ik denk dat je het goed hebt aangepakt!

Olijvje

Olijvje

14-06-2010 om 09:32 Topicstarter

En het was....

Geweldig!!! Wat een prachtige dag voor iedereen.
De t-shirts waren echt een groot succes, iedereen had er lol aan. En we hadden geluk met mooi weer.

En heel veel leuke reactie`s in de speeltuin, het was zo`n leuk gezicht, al die getekende t-shirts. Ze hebben zich allemaal ontzettend leuk vermaakt, ik heb er niet een horen huilen, haha. Met de drukte viel het allemaal heel erg mee, maar het was gezellig. Er was een ranja koe en gratis pannenkoeken voor de kinderen, en het leuke was, onze zoon dacht dat ze dat allemaal voor zijn feestje hadden gedaan. Overal stond begeleiding, dus dat was ook heel handig. De tijd vloog voorbij, ik heb nog nooit zo`n relaxed (hmm, schrijf je dat zo?) feestje gehad.

We hebben bij de uitgang/ingang een tafeltje gezocht, de kinderen allemaal verteld dat er altijd een papa of mama van onze zoon zat. En zo deden we het dus ook, of ik of manlief zat aan dat tafeltje, soms ook samen, en een van ons liep dan even door de speeltuin. Het waren allemaal lachende gezichtjes. Echt die t-shirts waren ontzettend handig en leuk. Onze buurvrouw die graag foto`s maakt, kwam spontaan langs en heeft een prachtige fotoreportage gemaakt. Ik denk dat die t-shirts het meest ideale waren, ze vonden het allemaal leuk en het was heel herkenbaar. Dus hierbij wil ik graag Toke bedanken, want het was haar idee.

En Liora, tja wat mijn reactie op je posting betreft, is Pelle mij al voor geweest. Ik kan me volledig bij haar posting aansluiten. Ik bedoel, we gingen niet naar de Efteling hoor. En ja, tuurlijk was het voor mij ook best spannend. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en wil het allemaal gewoon goed geregeld hebben. Ik zou het trouwens enorm zielig vinden voor jouw kind, als die niet op een feestje zou mogen komen van jou. Hoe leg je dat dat aan hem/haar uit? De telefoonnummers hebben we uiteindelijk niet gedaan, gewoon omdat het te overbodig was. Wel hebben ze zelf allemaal hun eigen naam op hun t-shirt gezet.

Nou ja, hoe dan ook, de kinderen en wij hebben zich prima vermaakt. Er waren zelfs kinderen die zeiden dat dit hun leukste feestje ooit was en dat ze het jammer vonden dat het alweer afgelopen was, leuk compliment toch.

Allemaal bedankt voor jullie inbreng! Ik ben toch zo blij met dit forum, echt handig.

Hartelijke groet,

Olijvje

Toke

Toke

14-06-2010 om 21:36

Graag gedaan

Graag gedaan Olijvje, leuk dat het zo'n succes was!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.