Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-11-2009 om 10:34

Herfst- of wintersalade

Ik ben op zoek naar recepten voor salades of rauwkost (wat een woord) deze tijd van het jaar. Ik eet graag een salade bij het eten, maar kom op het moment niet veel verder dan veldsla/peer/blauwe kaas/pecannoten of geraspte winterpeen met appel. Wie heeft er lekkere recepten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

12-11-2009 om 13:43

Een paar

Ceazar salade met lollo rosso, ansjovis, grof geraspte parmezaanse kaas, groene en zwarte olijven en (liefst zelfgemaakte) croutons.

Sla-mengsel met kers-tomaatjes, bosuitje, komkommer, olijven, mosterd/balasamico/olijfolie/honing dressing en al wat verder nog lekker is erover (bijvoorbeeld een blikje tonijn of een stukje feta in blokjes, half gedroogde tomaatjes, etc, etc.) Bosui, tomaat en olijven laat ik altijd even marineren in de dressing voordat het door de salade gaat.

Ben benieuwd naar meer lekkere salades!

Rieke

Rieke

12-11-2009 om 13:51

Uit de ah

Pas een herfst salade met walnoten, peer en kaas gemaakt met behulp van een ah kaartje;
Ook op de website te vinden. Was erg lekker, meer een maaltijd eigenlijk.

Margriet*

Margriet*

12-11-2009 om 20:14

Komen ze

jouw peen salade met appel en dan nog fijn gesneden andijvie erdoor.
Witlof salade natuurlijk, met noten, mandarijn en bijv. rozijnen of stukjes ei.
Bietjes met appel en een uitje.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-11-2009 om 11:30

Oh ja

Witlofsalade natuurlijk, vorig jaar veel gegeten maar dat was ik alweer vergeten...

En toevallig heb ik gisteravond bietjes met appel en augurk gemengd, was ook erg lekker.

Blijkbaar eten niet zoveel mensen salade bij het eten, gezien de weinige reacties. Op de AH site vond ik ook niet echt veel inspirerends voorbij komen. Behalve dan die bietjes.

Wij aten vroeger thuis vaak salades van kool en rozijnen enzo in de winter, maar dat vind ik eigenlijk niet zo geweldig. Maar met jullie suggesties kan ik weer wat meer variëren!

Angela67

Angela67

13-11-2009 om 20:14

Kijk eens op www.odin.nl

... allemaal groente recepten en dus ook slarecepten. We hebben deze week winterpostelein in de zak van Odin en daar staat een lekker recept op de site (onder recepten), iets met sinasappelsap enzo....
Veel inspiratie!
Groet,
Angela

groene specht

groene specht

16-11-2009 om 22:32

Of...

Rode koolsliertjes met appel en wortel (paars en oranje, heel jaren '70) met een dressing van olie en balsamico.
Of waterkers met sinaasappel en venkelreepjes.
Of spitskoolsliertjes met fruit en kokos/yoghurt/muntdressing.
Of postelein met guacamole. Geraspte winterpeen met munt, olie en sinaasappelsap. Knolselderijblokjes met noten en appel (waldorfsalade zonder of juist met Waldorf... denk aan Hotel op stelten).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-11-2009 om 14:47

Mmm

Dat ziet er lekker uit! Venkel is ook een goed idee voor in de salade! En hoe maak je die kokos/yoghurt/muntdressing?

Op Odin zag ik ook wat lekkere combi's... ik kan voorlopig weer vooruit! Bedankt allemaal voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.