Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

24-06-2009 om 15:54

Hema-gebak-vitrine

Het valt me al een aantal maanden op, sinds de Hema een of andere wijziging heeft doorgevoerd in zijn prijzen. Het is nu meer eenheidsprijs ofzoiets, kaas kost 4 euro of 5 of 6, dat werk. Bij het gebak staan in de vitrine ook van die standaard-prijskaartjes: dit kost 1 euro, dit 1,50, dit 2 - enzovoort.
Wát je echter koopt, dát staat er niet meer bij. Dus niet meer: romige appelvlaai, 10 personen, 8 euro, neeeee, alleen maar: Nu Alle Prijzen Gelijk (ofzoiets): 8 euro. Dus de dames van het gebak zijn eindeloos bezig met vertellen wat iets is, wat er in zit, etc.etc. en dat houdt zo óp.
Ik vind dat raar. En vervelend. En ik denk dat het helemaal niet mag, je moet toch kunnen lezen wat je koopt? Zelfs op de markt staat er een bord met "appels" in de kist appels. Toch?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hema betekent....

Hollandse Eenheids Maatschappij en begon ooit met alles voor een gulden.
"En ik denk dat het helemaal niet mag, je moet toch kunnen lezen wat je koopt?"
Nee hoor. Iemand mag het je ook vertellen. Misschien is er wel een HEMA foldertje?
Groet,
Miriam Lavell

Hiero

http://www.hema.nl/nl-NL/winkel/gebak.aspx
Plaatje. Doorklikken geeft omschrijving en pdf van ingredientenlijst. Zo'n lijst kunnen ze je in de winkel ook geven voordat je koopt.
groet,
Miriam Lavell (vindt die examentaart ook leuk)

Tirza G.

Tirza G.

24-06-2009 om 20:29

Amsterdam

De A staat voor Amsterdam, dat weet ik dan toevallig. En dat van die eenheidsprijzen, dat wissik ook wel. Vertellen/foldertje vind ik ook prima, maar het houdt zo óp. Mensen die een taart uit staan te zoeken, staan al die dingen aan te wijzen: is die met vanilleroom of met aardbeienroom? Welke bedoelt u mevrouw? Deze of die achterste? Nee, die hier vooraan, met dat chocolaatje. O ja, ja dat is de HotseFlots en die is met frambozenbavarois. O ja. Nou nee, dat vind ik niks. En die ernaast, is díe dan misschien met vanilleroom?

Zucht. Zet op dat kaartje een náám, dan weet je meteen wat het is.

Heerlijk ja, die website. Eindexamegebal. Een eindexamenslagroomt )))

Tirza

Hema?

Dat staat toch voor Hier Eet Men Afval?

Doodzonde dat die restaurants daar niet meer Wip In heten!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2009 om 01:31

Ik snap 'm even niet dirksmama

Waarom zou het Hier Eet Men Afval moeten betekenen? Heb je slechte ervaringen met het Hema eten?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2009 om 01:42

C1000 ergernis

Het is me nu al een paar keer opgevallen. De C1000 laat thuis hun reclamefolder bezorgen en enthousiast om zóveel leuke meevallers trek ik die kant op, uiteraard zónder folder. Ik ga er namelijk vanuit dat ik zónder folder goed geïnformeerd wordt in de winkel. Maar nee. Op de kaartjes zie ik alleen maar 3 = 2 en als ik dan wil weten hoeveel 3 = 2 dan eigenlijk kost mag ik de winkel doorstruinen of de streepjescode langs zo'n apparaatje vegen zodat de prijs tevoorschijn komt. Ze zetten in veel gevallen geen prijzen bij de aanbiedingen. Is het nou echt de bedoeling dat ik thuis mijn huiswerk moet doen en de folder uit mijn hoofd moet leren? Of denken ze dat ik gekke Henkie ben en maar blind de aanbiedingen in mijn karretje laad?

Nee hoor hema

Ik vindt het juist erg prettig die 'eenheidprijzen', wij kopen veel brood/gebak/broodbeleg bij de hema en dat is sinds de eenheidsprijzen stukken voordeliger. Gemiddeld genomen ben ik per keer (ga ong. 2 keer per week) 1 euro goedkoper uit en ik koop als het een gewone week is (dus geen kerst of verjaardag) wel ongeveer hetzelfde....dat is dus 2 euro per week! Als ze dat eens in de supermarkten ook deden. Maar misschien heb ik wel gewoon 'geluk' en zijn de dingen die wij kopen goedkoper geworden en de dingen die wij niet kopen duurder...om 't af te ronden? ('t moet uit de breedte of de lengte toch?)
Ik vindt het trouwens erg 'onhandig' van die verkoopsters in jullie hema, in elke hema ligt op de toonbank van het gebak een lijst met al het gebak, inclusief plaatje, inclusief prijs, inclusief omschrijving. Hier krijg je gewoon als je het niet weet dat foldertje en helpen ze even een ander om dan bij jouw terug te komen als je het wél weet. In elke hema waar ik wel eens kom liggen die foldertjes in grote getale op de toonbank. Ook ligt de aanbiedingfolder ernaast...en soms zelfs opengeslagen met de gebakaanbiedingen. Ik heb zowiezo weinig moeite met te weten wat welk gebak is...ik heb ze allemaal al wel eens geproefd...en eigenlijk ga ik altijd als het 'rustig' is, nooit in spitsuren. Dus dan ben ik zo klaar.
groeten albana

En helemaal

makkelijk: via internet bestellen. Zaterdag ga ik weer een taart ophalen. Op internet alle taarten bekijken, nu ook met ingredientenlijst, ik vind het helemaal makkelijk! Trouwens, bij de bakker zie ik ook niet altijd wat er in zit, en moet ik het ook vragen, net als andere klanten, en dat houdt ook op. Soit.

ishtar

ishtar

25-06-2009 om 10:14

Kaaskopje

vroeger was de hema een soort 'afval-winkel' (afval is niet letterlijk, maar staat voor 2erangs artikelen) van ik meen de bijenkorf. Daar is de 'vertaling' Hier Eet Men Afval van gekomen.
Is niet meer zo, de spullen die de hema verkoopt zijn kwalitatief stukken beter geworden, alleen de vertaling is hier en daar blijven hangen.

Pandia

Volgens mij zijn er studies aan gewijd, om dat systeem bij de C1000 zo in zijn werk te laten gaan. Er zijn genoeg mensen die geen zin zullen hebben het duurdere artikel te ruilen of niet te kopen . Ik heb ook een hekel aan deze methodes.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2009 om 13:49

Verkooptrucjes

Wij hadden ook al bedacht dat het een verkooptruc moet zijn. Als je bijvoorbeeld 3 flessen wasmiddel van merk X ziet met 3 voor de prijs van 2 weet je zeker dat het goedkoper is dan normaal en ach ook zonder prijsaanduiding kun je je er geen buil aan vallen door het mee te nemen. Maar ik ben dan zo'n troela dat ik ook wil weten of het goedkoper is dan wat ik normaal koop. Voor mij werkt die verkooptruc dus niet, want ik laat het daardoor staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2009 om 16:06

Waar heb ik gezeten?

Ik had nog nooit van de 'hier eet men afval' kreet gehoord. Ik heb de HEMA nooit als slechte winkel gezien, maar de winkel heeft wel een wisselend succes in de familie. Vroeger was het not done om schoolspullen en kleren bij de HEMA te kopen. Een beetje zoals het voor veel mensen ook geen pas geeft om in Zeemanspullen te lopen. Wij waren een V&D familie. Alleen ondergoed, lakens, wekkers, dat soort spul mocht wel van de HEMA omdat het goede kwaliteit voor een redelijke prijs was (en is). Later kocht ik er regelmatig spullen voor de kinderen en gebak vind ik er ook prima, maar al met al kom ik er tegenwoordig nog maar heel af en toe. En grappig hoe het kan verkeren, mijn dochters vinden het schoolspul van de HEMA juist leuk

Afval

O ja, die Hier Eet Men Afval ken ik ook wel. Was een grapje uit hetzelfde rijtje als SABENA= such a bad experience never again.
Er waren er nog meer, maar die willen me nu even niet te binnen schieten.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

25-06-2009 om 20:42

Temet

Wat dacht je van Suzuki: Scheur U Zelf Uw Kist In. Ja, flatterend zijn ze zelden.

Biene M.

Biene M.

25-06-2009 om 20:51

C&a

Cheap & awful

En weet je waarom de paus de grond kust als hij uit het vliegtuig gekomen is? Nee? Zeker nog nooit met Alitalia gevlogen?

Bibi

Bibi

25-06-2009 om 23:55

Nog één

Adidas: Alle Domme Idioten Dragen Adidas Sport

Kaaskopje

Kaaskopje

26-06-2009 om 00:50

Sabena

Sauf accidents bien entendu nous arrivons

Tirza G.

Tirza G.

26-06-2009 om 22:55

Heineken

Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe.

IKEA: Idioten Kopen Echt Alles.

Tirza

Paula B

Paula B

26-06-2009 om 23:08

Volvo

Volvo: volgende onderdelen liggen verderOp

(is hier een regelmatig gedebiteerde grap nu man een klassieke Volvo Amazon heeft gekocht - waar inderdaad nog wel 's iets stuk wil gaan en zelfs af wil vallen)

Adidas was bij ons: Alle Domme Idioten Doen Aan Sport

Adidas

Volgens Korn: All Day I Dream About Sex

Ulla

Ulla

29-06-2009 om 15:02

Puma

Probeert U Maar Adidas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.