Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

knoeipot

knoeipot

18-10-2009 om 14:59

Helppp Olie in kleding

heb voor ons feestje olijven uit een potje staan scheppen, natuurlijk kwam een volle lepel olie op mijn mooie zwarte rok. Iemand briljant idee tegen de vlek? De rok is van een soort parachutestof, 94% nylon, 6% spandex... Kan wel huilen, is ook mijn "ik moet netjes op mijn werk verschijnen rok..."

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos Vicee

Roos Vicee

18-10-2009 om 16:09

Dreft?

Ik heb ooit een vreselijke vetvlek met pure Dreft weg kunnen krijgen. Misschien voor jou ook een tip om te proberen? Dreft staat nl bekend om zijn vetoplossend vermogen Gewoon goed Dreft erop, even in/uitborstelen, misschien even laten zitten en dan in de wasmachine (zonder wasmiddel!).

puur afwasmiddel met citroen erop,even laten intrekken en dan direct in de wasmachine.

Roos Vicee

Roos Vicee

18-10-2009 om 17:27

Ik bedoelde dus

idd Dreft afwasmiddel
Stom dat ik dat er niet bij gezet heb want je hebt ook Dreft voor de gewone was idd.

Puck2

Puck2

19-10-2009 om 10:33

Treffer

Bij de drogiste (en vast wel ergens anders ook) verkopen ze Treffer. Dat is een middel dat op alle stoffen toegepast kan worden en dat erg goed werkt tegen olie- en vetvlekken. Het is een natuurlijk middel op basis van etherische oliën (klinkt tegenstrijdig). Je was gaat er overigens wel heel erg naar sinaasappelen van ruiken, maar persoonlijk vind ik dat wel bijzonder. Het is een oranje met groen spuitbusje.

Ossengal

Afwasmiddel helpt prima maar kan wel de kleur aantasten en zeker donkere kleuren. Ik gebruik altijd vloeibare ossengal zeep. De vlek er lekker mee insmeren, kledingstuk in de wasmachine en weg is de vlek. Ik heb regelmatig vetvlekken op mijn kleding. Kennelijk ben ik gewoon een soort van " vieze" koker want ik heb echt altijd vetspetters.
Nog een tip voor teervlekken. Insmeren met zonnenbloem olie en daarna wassen met ossengalzeep.

knoeipot

knoeipot

20-10-2009 om 10:07

Dank allemaal!

de hulp kwam met de visite... en de oplossing was: wasbenzine. Mijn vriendin redeneerde dat je daar ook vetvlekken mee uit stropdassen krijgt.. En ze had gelijk. Weer wat geleerd.

Roos Vicee

Roos Vicee

21-10-2009 om 08:33

Groentje ot

"Ik heb regelmatig vetvlekken op mijn kleding. Kennelijk ben ik gewoon een soort van " vieze" koker want ik heb echt altijd vetspetters."
Daar is een heel simpele oplossing voor hoor Wel eens gehoord van een (keuken)schort? :p (ik ken het probleem namelijk, maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook een schort alleen maar in mijn keukenla liggen hoor. Dragen...? ik denk er pas aan als het weer eens mis is gegaan).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.