Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help zuid-amerikaanse hapje

Dames, ik heb dringend jullie hulp nodig.
Vrijdag moet mijn dochter Zuid-Amerikaanse hapjes of een gerechtje mee nemen naar school. (om een themaweek feestelijk af te sluiten).
De recepten die ik ken en gebruik bevatten echter steeds veel kruiden zoals koriander en dat lusten de meeste kinderen niet. Wie heeft een idee? Mijn inspiratie is even zoek
groetjes
Corleone

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eeehm

Taco chips? Die kun je ook gewoon in naturel kopen, helemaal niet pittig. Okee, Mexico is officieel midden amerika, maar een kniesoor die daar op let. Kun je er nog lekkere dip bij doen voor wie wel wat meer smaak wil. Gewoon uit een potje, of als je toch uitsloveritis-neigingen hebt haal je wat avcado's en maak je zelf guacamole...

Ingrid

En anders...

..ga je voor een of ander toetje met veel mango's ananassen of weet ik veel. Op webchef kuin je vast vanalles vinden als je iets van 'braziliaans dessert' intypt (of chileens, surinaams, argentijns. Wel even -alcohol doen (zo fijn dat je op webchef ingredienten kunt uitsluiten) want ik heb zo'n idee dat ze daar in die contreien ook wel raad mee weten, en straks krijg je een boze directeur in je nek!

Ingrid (geen zin om de kamer te gaan dweilen, dit soort vragen leidt lekker af!)

Corleone

Corleone

03-03-2010 om 11:54 Topicstarter

Dank maar jammer

bedankt IngridT maar jammer genoeg is ons met nadruk verzocht om GEEN chips mee te geven
We moeten dus wel echt iets zelf maken; samen met kind!
Kent iemand een recept voorBoliviaanse of Peruaanse koekjes?
groetjes
Corleone

Mini-arepas

Dit recept kun je alleen maar maken als je een Turk of Toko in de buurt hebt die "harina pan" verkoopt. Dit is maismeel. Je maakt een deeg door 2 koppen harina pan te vermengen met 2 en half kop water. Snuf zou toevoegen en snel met garde roeren, dan even laten opstijven (het meel absorbeert nog wat van het water). Eventueel nog een beetje meel toevoegen om het iets stijver te maken. Het moet stijf genoeg zijn om er balletjes van te vormen. De balletjes druk je een beetje plat en bak je goudbruin in zonnenbloemolie in een koekenpan. Dan tien minuten afbakken in de oven (ongeveer 180 graden).

Als ze nog warm zijn doormidden snijden en klein klontje roomboter en een plakje kaas opdoen. Weer dichtklappen en in folie verpakken.

Dit eten ze in Venezuela en Colombia. Mijn zoontje heeft erop getrakteerd en bijna alle kinderen vonden het heerlijk: door het maismeel is het een beetje zoet.

Empenadas?

Gewoon deegflapjes met een vulling. En als er iets inzit wat de kinderen niet lekker vinden vervang je dat toch voor iets anders? Bv koriander vervangen voor peterselie. Als je op smulweb EMPANADAS intikt krijg je 133 recepten! Succes, Suus

Linda99

Linda99

03-03-2010 om 19:22

Brigadeiros

Dit (zoete) hapje is echt heerlijk en uitermate geschikt voor kinderen. Echt een feest als mijn Braziliaanse schoonzus het weer een keer heeft gemaakt

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/kinderen/tussendoortjes/braziliaanse-brigadeiros-17513.html

Bastet

Bastet

04-03-2010 om 10:26

Zelf doen!

Mijn zoon had Europaweek,en heeft dus zelf een ierse cake gebakken.Waarom doe jij dat voor haar?
Bastet

Corleone

Corleone

04-03-2010 om 11:08 Topicstarter

Zelf doen

Ze is pas zes en als ik haar haar gang liet gaan deed ze inderdaad alles zelf. Probleem is de 'slechte timing' van school, moet heel de dag werken en vanavond nog balletles voor oudste dus moet even tussendoor (wel samen)

Corleone

Corleone

05-03-2010 om 12:25 Topicstarter

Bedankt en nog een vraagje

dames bedankt voor jullie input!
Het zijn de Brigadeiros geworden. erg lekker allen vond ik ze nogal 'slapjes'. Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe? Moet ik misschien echte boter gebruiken ipv margarine?

Linda99

Linda99

05-03-2010 om 20:34

Leuk!

Leuk dat je Brigadeiros hebt gemaakt! En ik denk dat ze met roomboter misschien wel lekkerder zijn. Als je wil kan ik mijn schoonzus wel vragen wat zij gebruikt.

Nu moet ik ze zelf toch ook echt eens een keer gaan maken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.