Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zusenzo

Zusenzo

03-07-2009 om 21:47

Help-zomerkleding

Ik draag buitenshuis eigenlijk nooit iets anders als spijkerbroeken en shirtjes/truien, liefst ruimvallend want ik ben een maatje meer dan me lief is (42). De afgelopen dagen was me dat veel te warm maar er lag niks anders in de kast. Nu wil ik graag snel iets zomers aanschaffen. Een jurk ofzo, maar help - daar heb ik geen verstand van. Hele websites doorgebladerd en ik zie het niet. Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nely

Nely

03-07-2009 om 22:09

Of rok

met shirtje, topje of blouse erbij die je ook weer kunt combineren met stukken die je al in de kast hebt hangen.

Begin simpel

koop een donkergrijze of grijze of zwarte tricot wikkeljurk met v hals en daaronder een leuk hemdje. Ik vind zo'n jurk bij elke maat altijd erg leuk staan en ik draag graag zelf ook die jurken, zitten lekker. Leuke schoenen eronder, flatjes, slippers of wedges.

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2009 om 08:39

Of een spijkerrok

Daar past alles bij wat je in je kast hebt liggen. Ik vind dat ook wel handig omdat ik altijd sleutels in m'n zak heb.
Met een maillot voor als het weer koud wordt.
Of gewoon een beetje lange jurk. Hierboven een draadje van sharon met adresjes.

Nikki

Nikki

04-07-2009 om 21:24

Leuke jurken

Vandaag heb ik heel leuke jurken gezien (en 2 gekocht)bij Miss Etam. Op dit moment hebben ze ook opruiming. Ik vond dat ze erg veel keus hebben in jurken en ook veel wat ruimervallende jurken. (Heb zelf ook mt 42)
Misschien kun je daar ook slagen?

Margriet*

Margriet*

04-07-2009 om 22:37

Ook die maat

en ik heb plenty rokken en jurken. Ik heb een kleine maat 42, en heb verschillende modellen. Van boven vaak strak en van onder wijd maar bij de heupen ook nog wel strak. Dat staat het mooist. Ik las een keer dat elke vrouw een doorknoopjurk goed zou staan.
Ik heb nu een zomerjurkje van de H&M aan maar ook van Esprit (maar ik zoek altijd naar de hippere modellen op de site) en van Sissy Boy en Mexx heb ik ook goede jurken. Moddellen die onder mijn borsten strak zitten met een band bijvoorbeeld en daaronder uitlopen zitten bij mij het beste. Ik heb vaak een Vhals.
Van Esprit, http://www.esprit.nl/?camp=NL_IC_GG_SB_40_001, zijn de jurkjes die mij goed staan, de jurkjes die op de knie zijn en niet een heel opzichtige print hebben of transparante stof hebben (bijvoorbeeld derde rij, tweede jurkje) leuk. Zwart doet het ook altijd goed.

Zusenzo

Zusenzo

05-07-2009 om 00:26

Haha

Margriet, ik las: ik heb nu een zomerjurkje van H&M aan maar ook van Esprit. Ik dacht: huh 2 jurken aan of 1 jurk van 2 merken? haha, ben niet echt helder meer.
Ik zie wel leuke jurken op die site, bedankt. Vervelende van online winkels vind ik: altijd jonge meiden op de foto's en ik ga rap richting 50 dus hoe zou mij dat dan staan, kan dat moeilijk inschatten. Maandag eerst in de stad kijken, ook naar miss etam dan. Pfff, wat ben ik toch een druif als het om kleding gaat.

Mamvantwee

Mamvantwee

06-07-2009 om 10:36

Accent op de taille

Ik weet niet hoe je bouw is, maar als je een beetje een taille hebt, kun je daar het beste het accent op leggen. Dus een jurk met een strakker bovenlijfje, en niet al te wijde rok (anders word je al gauw zo'n moeke). Je heupen moeten wel onder het wijdere gedeelte vallen.

Afhankelijk van je boezemgrootte een v-hals (bij grotere cup) of ronde-rechte hals (kleinere cup). Hoewel ik beide draag, staat de v-hals het mooiste, omdat dat de lijn bij een grote boezem breekt.

Rok tot op de knie of net eronder, en ook als bijna-50-jarige zie je er prima uit! Mijn moeder - 65 inmiddels - ziet er in zo'n jurk ook perfect uit. Dus geen angst voor de leeftijd hoor.

succes!

Leuk!

Ik ben niet de enige die de eeuwige spijkerbroek toch eens wil vervangen door een rok of jurk... Ik denk dan aan zoiets: http://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C01&SC=L0B&KAC=LB1&ArtikelNummer=211256&SM=1
of http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=DAM_KLAKJ_KLA&shoptype=S# , de eerste.
Nog een vraag, wat doen jullie er dan onder om dat plakken van de bovenbenen tegen elkaar te voorkomen? Of neem je dat voor lief? Oh ik heb ongeveer maat 40, weinig borst maar aardig wat buik en bovenbeen.

Nikki

Nikki

06-07-2009 om 21:49

Egberdien

Dat van het plakken van de bovenbenen ken ik (helaas).
Ik doe onder een jurk of rok daarom altijd een korte legging/soort fietsbroekje van dunne katoen. Dat helpt heel goed.

Tricot wikkeljurk

De suggestie van Manda klinkt voor mij ook wel goed.

Heeft iemand nog een tip voor een wikkeljurkje voor een goedkope prijs? Ik heb geen idee in wat voor winkel ik moet kijken en ik heb niet de tijd om een hele dag de stad in te gaan om te zoeken. Online is helaas geen optie.

Hebben ze iets bij een C&A, Zeeman ofzo?

groetjes,
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.