Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help ! vriendin&gezin komt langs: wat voor zetten?

Een tijd geleden heb ik een vriendin uitgenodigd om met haar gezin te komen lunchen. Vanwege de drukte & het begin van school, denk ik er nu pas aan. Morgen komt ze en ik heb geen idee wat ik voor de lunch zal maken. De inspiratie heb ik ook even niet, zo kort van tevoren. Het gaat om 4 volwassenen en drie kinderen (waarvan 1 niet echt vol mee doet zeg maar). Wie heeft een ontspannen/makkelijk smaakvol idee?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

04-09-2010 om 12:02

Rijstsalade

Rijst koken, afkoelen, paar blikjes tonijn, mais, tomaten, afgekoelde gekookte eieren en evt kleingesneden uitjes er doorheen. Beetje zout en peper, mayonaise en ketchup op tafel voor de liefhebbers, en smullen maar. En dan op z'n frans na de maaltijd stokbrood en wat franse kaas, en dan heb je een superlekkere uitgebreide, makkelijke maaltijd!

Het handige is dat je dit 's morgens al kunt klaarmaken en in de koelkast kunt bewaren. Wel een half uurtje voor het eten uit de koelkast halen, want echt koud is niet zo lekker.

liora

liora

04-09-2010 om 12:17

Ehh engeland?

Dan is het volgens mij een Sunday lunch en is het meer kip, aardappels uit de oven, groente, sla, dat werk toch? Of is het een Nederlandse vriendin?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

fladder

fladder

04-09-2010 om 12:24

Makkelijk

Ik krijg morgen eters, iets minder dan jij, maar ik doe: kippensoep maken (nu al wat bouten zonder vel trekken in een pan, vanavond uit de soep vissen, morgen het vlees van de botten halen, morgen afmaken met zout, kruiden, specerijen of lekker makkelijk een bouillonblokje, verder vermicelli en lekker veel kleingesneden = snel klaar soepgroente), paar stokbroodjes in de oven, klaar is klara

Moet je wel een grote pan hebben.

Verder: eitjes koken. Krop sla kleiner maken, eitje in plakjes of stukjes, paprika, tomaatje, komkommer, augurk, zilveruitje, kappertjer, uitje. Dat presenteer ik allemaal apart in schaaltjes, zodat ieder naar eigen smaak de sla kan mengen.

bibi63

bibi63

04-09-2010 om 13:41

Turkse broden

Je weet wel, van die grote ronde platte dingen. Die snij je overdwars doormidden en je belegt de onderkant: bijv. met seranoham en pesto, of rosbief en kruidenkaas, gerookte zalm met een lekkere mayo, je kunt van alles verzinnen. Dan 'het deksel' er weer opleggen en in taarpuntensnijden, maar wel bij elkaar laten liggen, dus geen lossen puntjes, maar rond laten.
Groet,
Bibi

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-09-2010 om 15:55

Sandwiches

Sandwiches met zelfgemaakte tonijnsalade, gerookte zalm/kruidenkaas/komkommer/dille, pesto/tomaat/mozzarella, kaas met mosterdmayonaise en tuinkers en een lekker soepje erbij. Voor de kinderen evt wat (krenten)bolletjes die ze zelf kunnen beleggen oid.

reina

reina

04-09-2010 om 16:03

Ik zou

Ik zou een grote pan tomatensoep maken, zorgen voor een pastasalade en daarbij stevig brood (en wat wit brood voor degenen die dat lekkerder vinden).

Philou

Philou

04-09-2010 om 19:46 Topicstarter

Thnx!!l

Dit is toch een geweldig forum.
Wat een geweldige ideeën. Het wordt een soepje (maar niet zelfgemaakt, helaas), turksbrood-idee (een turkse broodtosti voor de kinderen) en een salade.

Bedankt voor jullie inspiratie !

liora

liora

04-09-2010 om 19:46

Volgens mij

Als dit Engeland is moet je Sunday lunch vergelijken met een uitgebreide warme maaltijd bij ons. Dus met broodjes of een pan soep kan je dan echt niet aankomen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Philou

Philou

04-09-2010 om 20:20 Topicstarter

Liora

Bedankt Liora maar we zijn allemaal Hollanders .
Ik vind je idee ook zeker een goede maar zonder fiets boodschappen doen (fiets is stuk) en alles ligt toch redelijk ver uit elkaar). Met kerst doe ik een lunch, het echte werk ipv diner en dan geen brood.

Thanks for your concern. Woon je toevallig zelf in de UK ?

Ocado...

Makkelijke oplossing voor de kapotte fiets:

www.ocado.com
of in Nederland laat je Albert bezorgen...

Mariel (geen auto, geen fiets, en heel lui ingesteld)

Philou

Philou

05-09-2010 om 19:11 Topicstarter

Lunch

Nou het was hier een succes! Ik had voor de kinderen een tosti met turks brood/salami/tomaat/kaas gemaakt, een turks brood met blt (bacon lettuce tomato) en een met roergebakken gemarineerde kip/prei/tauge en een salade. Het was teveel dus iedereen sloeg de soep over (ik kan niet inschatten, heb of teveel of veel te weinig). Alles in een mum van tijd klaar, kon me volledig wijden aan het bezoek, snel opgeruimd, ideaal!

bibi63

bibi63

06-09-2010 om 20:29

Wat leuk!

Dat jij mijn Turkse broden idee hebt overgenomen. Makkelijk, lekker, en ziet er leuk uit.
Groetjes,
Bibi

Philou

Philou

13-09-2010 om 12:17 Topicstarter

Beetje laat

Heel druk, te druk voor een mens..daarom wat late reactie.
Die turkse broden tip is een hele leuke! Die houden we er in. Bedankt Bibi! De rest natuurlijk ook bedankt voor de inspiratie en tips .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.