Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elisa

elisa

10-09-2009 om 12:09

Help! veel wespen in de klimop plant

langs mijn schutting in de tuin, zitten heeel veel wespen. Hij staat in bloei. Klopt het dat er wespen op een bloeiende klimop afkomen. Of zit er gewoon ergens een nest onder of zo. We willen de Klimop nu echt drastisch gaan weghalen, maar als het om een nest zou gaan, moet dat natuurlijk wel iets voorzichtiger. Hoe kan ik dit checken? Savonds na 19.00 uur zijn ze weg overigens
grt Elisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vziw normaal

Het is wel mijn ervaring dat wespen op bloeiende klimop afkomen. Maar echt verstand heb ik er niet van, hopelijk meldt Lidwientje zich nog.

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

10-09-2009 om 15:02

Na zevenen

zoeken de wespen hun nest op en zie je ze niet meer. Ik zou dan toch eens voorzichtig kijken of er geen nest zit. Ik heb wel klimop, maar nooit zoveel wespen hoor.

mar

mar

10-09-2009 om 16:06

Bijen

hier komen voornamelijk bijen op de struikklimop af, maar er zal vast wel eens een wesp tussen zitten.
Ik vind het een prachtige struik en als de zon er op staat zit het helemaal vol met insecten en is het een gegons van jewelste.
de struikklimop is een van de belangrijkste voedselbronnen in deze tijd van het jaar voor insecten, dus ik zou hem laten staan.

Hedera

Ik heb ook veel bloeiende hedera in de tuin en daar komen veel bijen op af. Het is inderdaad een vervaarlijk gezoem wat je hoort maar ze hebben verder geen aandacht voor mij, de kinderen of ons eten als we buiten eten. Lekker laten zoemen dus!

nicky

nicky

16-09-2009 om 14:39

Nest

Je kunt kijken of ze steeds ergens in en uitvliegen dan zit daar waarschijnlijk een nest, als ze op de bloemen afkomen en weer wegvliegen dan vinden ze de bloemetjes waarschijnlijk lekker. De aan- en uitvliegroute zie je vanzelf. Gewoon kijken is niet erg maar ga daar niet in rommelen, dan kunnen ze boos worden.

succes
Nicky

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.