Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

02-02-2010 om 13:57

Help: vaatwasser doet het niet meer

Hij gaat wel aan, en doet daarna zijn kunstje voor ongeveer 1 minuut en daarna doet hij niks meer...
Bij geen één programma!
aargh!
Iemand een suggestie?
Ik moet nu mijn vrije middag gaan afwassen, dat kan toch niet de bedoeling zijn!

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

02-02-2010 om 14:04

Blokkade?

Is de sproeiarm niet toevallig geblokkeerd?
Verder geen tips, anders dan je man laten afwassen...

Puck

Puck

02-02-2010 om 14:28

Of.... lekkage

Controleer even of er geen water onder ligt. Er zit een soort waterslot onder de vaatwasser en als daar een klein beetje water zit blokkeert hij dus het verdere programma.

Veiligheid

Het kan ook zijn dat er een veiligheidsstop is ingetreden.

Dit kan verschillende oorzaken hebben: stel dat je last hebt van verstopping en de vaatwasser kan zijn water niet kwijt, dan zal ie in beginsel aan gaan maar na een minuutje stop ie. Ervaring

Ook kan het zijn dat hij water gelekt heeft omdat er iets in de loop van de tijd is losgetrild. Daarvoor moet je onder je vaatwasser zijn. Haal het paneel dat ervoor zit weg en schroef het onderste frontje dat helemaal onderaan je vaatwasser zit (indien je model dat daar heeft zitten) weg. Dan kijk je zo op de bodem van je vaatwasser. Als je daar met een zaklantaarn water ziet, drogen die handel. Met een stok hebben wij ooit eens met diverse lappen het drooggemaakt en daarna heeft ie het weer jaren gedaan.

Twee euvels die wij ooit hadden, misschien helpt het jou?

En anders zul je toch echt een reparatiedienst moeten bellen. En even zelf afwassen natuurlijk.....

Tirza G.

Tirza G.

02-02-2010 om 15:48

Staat de kraan open?

Na ongeveer een minuut begint hij water in te nemen. Moet de kraan wel open staan.

Tirza

Roos Vicee

Roos Vicee

02-02-2010 om 15:54

Misschien

Stukje glas of zo dat verstopping veroorzaakt?
Wij hebben het ook wel eens gehad. En altijd blijkt een heel onbenullinglijkend stukje glas, eierschaal oid de oorzaak. Heb je de zeef al goed gecontroleerd? Glas zie je erg makkelijk over het hoofd. Maar kijk uit hoor!

Roos Vicee

Roos Vicee

02-02-2010 om 15:57

Of nee

ik geloof trouwens niet dat het in de zeef zat maar verder. Al weet ik niet hoe het daar gekomen is... Mijn man knapt dat soort probleempjes altijd op Ik weet alleen wel dat hij er een stukje glas en al eerder eens een stukje eierschaal uithaalde dat de boosdoender was destijds.
Afwas al aan kant trouwens?

ol3

ol3

02-02-2010 om 22:10

Filter schoonmaken

ik had het laatst ook, bij begint met het programma, je hoort het water erin stromen en na 2 minuten houdt het op...ik heb toen dat filter losgekoppeld en daar zat toen idd wat vuil in maar vooral vettige afval van romige soep die we de dag daarvoor hebben gegeten...

succes met het oplossen!

Ilva

Ilva

03-02-2010 om 09:55

Witgoedtips

Je kan ook altijd even kijken op www.witgoedtips.nl. Daar stond de tip die mij heeft geholpen om mijn wasdroger zelf te repareren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.