Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help, muggen!

Even snel wat tips vergaren: hoe houd ik muggen uit de buurt? Waar smeer ik me mee in? Hoe houd ik ze uit de kamer?
Ik word helemaal gek van die minimugjes, je ziet ze niet (ik heb bruine muren in de slaapkamer), je hoort ze niet (tenzij ze in je oor zitten zoals vannacht) en hoewel ze maar kleine bultjes bijten word ik zooo gek van ze!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

16-06-2011 om 08:54

Horren horren en horren

Het is simpel Clo, maak in alle ramen en deuren horren, die kun je kopen in prijs varierend van een paar euro (gaas met klittenband) tot honderden euro's (rolhordeur).

Anienom

Anienom

16-06-2011 om 09:37 Topicstarter

Antimuggenspul

Welk antimuggenspul is goed?
Een stekker bij de Blokker, daar kan ik straks even heen (hahaha, een muggenplacebo . Nu staat er een insectenlamp op de overloop, partner heeft er een heel ingewikkelde constructie van gemaakt, op een verfpot, met een verlengsnoer hier en eentje daar en als ik 's nachts naar de wc moet loop ik dat ding natuurlijk omver en ligt de vloer vol dooie insecten, brrrr.
Horren wordt aan gewerkt!

Anienom

Anienom

16-06-2011 om 09:48 Topicstarter

Lamp ophangen

Ik weet het ook niet. Kennelijk haalt hij er meer voldoening uit als het ingewikkeld gaat, maar de muggen zijn er niet van onder de indruk

Eigen merk kruidvat met deet

Hoe het heet, weet ik niet, maar wij hebben zo´n stick met DEET, dat smeer ik niet op mezelf, maar op mijn dekbedhoes en kussen..Ondanks onze horren bleef die ene beneden ws te lang open..gevolg: 1 mug die het een hele nacht op mij voorzien had.

Zelfs het placebo effect van de blauwe stekkerlamp werkte niet..(volgende keer kan ik beter vlak onder die lamp gaan liggen,licht mijn gebit lekker op, net als in de disco ;D )

Klamboe

Hang alvast klamboes om je bedden. Dat scheelt ook.

Anienom

Anienom

16-06-2011 om 10:52 Topicstarter

Klamboe

Hadden wij vroeger wel. Dat ging nooit zo goed met opstaan . Ook sloot ik wel eens een mug binnen en krijg hem er dan maar weer uit. Ik ben bang dat ik te onhandig ben voor klamboes

Klamboe: let op het model

Als je een klamboe aanschaft moet je goed op het model letten: niet zo'n romantisch tentje waardoor je altijd met je hoofd in het gaas terechtkomt, maar een doosmodel, net zo breed en lang als je bed. Met twee overlappende flappen bij wijze van ingang. Ideaal. Er is in Amsterdam een speciale klamboewinkel en die heeft ze te kust en te keur.

Groeten,

Temet

marie

marie

16-06-2011 om 12:18

Ventilator

Hallo
Wat ook wel wil helpen tegen "neefjes" (zo noemen ze die irritantje mugjes in Fryslân) is een ventilator heel zachtjes laten draaien op de kamer over je heen.
Ze schijnen een hekel te hebben aan de bewegende lucht.
Maar het beste werkt inderdaad horren!
succes

Ik vind een klamboe zo'n benauwd idee

boffen dus maar dat ik niet in de tropen verblijf. Voel me altijd opgesloten met zo'n ding.
Trouwens, een haakje in het plafond maken vind ik ook niet zo'n makkelijk klusje.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-06-2011 om 14:20

Blauwe lamp

Wij gebruiken blauwe lampen en hebben geen last van muggen. Die worden hier allemaal geroosterd. Bij de Action lagen ze voor 3 euro een paar weken geleden. Blokker heeft ze ook.

Dendy

Merel

Merel

16-06-2011 om 15:03

Horren maken

Je kunt van tesa (geloof ik) doeken kopen met klittenband om zelf horren mee te maken, maar ik koop dat doek altijd gewoon bij de stoffenwinkel, is veel goedkoper! Bij de fournituren winkel nog een rits klittenband (wat nu al jaren op de binnenkant van het raam geplakt zit, is dus maar een eenmalige aankoop. En iedere keer doe ik de horren er weer op. Het kan alleen op die manier wanneer de ramen naar binnen open gaan, anders is het niet zo'n handig systeem.

Nav bromvlieg

Naar aanleiding van Bromvlieg: bij zo'n langwerpige klamboe hoef je ook niet in het plafond te boren maar kan je haakjes (wel vier, helaas) in de muur maken. Dat gaat vaak wat makkelijker.

Ik vind ze trouwens niet benauwd. Ze bestaan grotendeels uit gat, tenslotte. Overigens: wie een klamboe tegen een ruw gestucte/gespuitpleisterde muur aan heeft hangen neme geen klamboe van nylon, die gaat ladderen als een panty. Neem dan een katoenen (bij de al eerder genoemde klamboewinkel), die kunnen tegen een stootje.

Groeten,

Temet

Maaike

Maaike

16-06-2011 om 18:18

Elektrische vliegenmepper

Wij wonen in de tropen en slapen ook onder een 'doosvormige' klamboe. En ja, ook daar komen elke dag toch wat muggen in. Die maak ik dan dood met zo'n tennisracket-vormige elektrische vliegenmepper. Vooral als die racket net is opgeladen is dat een heerlijk werkje: met een harde tik 'hoor' je de mug sterven. Yes!

App

Ik heb van de week een anti muggen app op mijn iPhone gezet (mosquito). Ding zendt dan de hele nacht hoge tonen uit. Geen idee of het werkt, want nog niet gebruikt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.