Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariek69

Mariek69

16-11-2009 om 07:10

Help ik wil iets bestellen uit usa???!

Hallo,

Ik heb wat leuke dingen gezien voor de kids, alleen dit moet ik bestellen in Amerika.
Ik heb dit nog nooit gedaan dus graag wil ik jullie hulp hierbij vragen.
Wat zijn de invoerrechten? Vanaf welk invoerbedrag geldt dit?

Ik heb ook wel eens gelezen dat je een adres in Amerika kunt gebruiken die het dan doorsturen naar jou zodat je geen of minder invoerrechten betaald, is dit zo?
Hoe werkt dit?
Hoe lang duurt het meestal voordat zo'n pakket er is?

Alle tips en trucs zijn welkom!!

Groetjes van deze 'bestelleek',

Mariek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-11-2009 om 09:21

430 euro

Dat is de reizigersvrijstelling die alleen geldt wanneer je goederen zelf meeneemt. Bij bestelling over de post heb je een vrijstelling van 22 euro. Daarboven betaal je omzetbelasting en/of douanerechten.

Mariek69

Mariek69

16-11-2009 om 09:53

Hallo

Geef niets hoor Beemer, het is maandagmorgen hè .

Ik weet dat ik dit inderdaad had kunnen googlen, maar ik heb zoveel vragen. Vooral over het bestellen via een ander adres.

En nu blijkt dat het bedrag invoerrechten niet 430 maar 22 euro zijn, is het helemaal nuttig, lijkt me.

ik hoor het nog steeds graag!
groetjes, Mariek

Vic

Vic

16-11-2009 om 10:00

Dat andere adres

Ik vermoed dat het dan wordt ingepakt als cadeautje en dat er een kaartje bij gaat als ware het een particuliere zending. Dat is dan dus eigenlijk gewoon frauderen als het een aankoop betreft.
Meer informatie vind je ook op: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/

Vic

dat andere adres is voor zover ik weet ook opgezet als oplossing om te kunnen bestellen bij leveranciers die alleen maar binnen de VS of VS en Canada verzenden... hadik begrepen... dus het hoeft niet frauduleus te zijn.

Vic

Vic

16-11-2009 om 11:42

Rodebeuk

Ja, die ken ik. Maar Marieke vraagt om een adres waarmee je weinig of geen invoerrechten betaalt.

Balletmama76

Balletmama76

16-11-2009 om 13:41

Als je via ebay koopt...

...moet je vaak geen invoer betalen - dat is tenminste mijn ervaring. Ebay-verkopers zijn vaak particulieren, vaak vinken ze ook vanuit zichzelfst "gift" aan op het douane-formulier.
Je moet er echter nooit om vragen, sommige hebben hier best lange tenen. In Amerika is het namelijk een "federal offense" om dit te doen en een verkoper kan hier een best hoge straf voor krijgen, als ie betrapt werd. Maar zoals ik al eerder zei, veelen doen het al uit zichzelfst.

Als je bij commerciele bedrijven (bv JC Penney, Walmart, Gymboree) bestelt, gaan deze altijd "merchandise" aanvinken.

Als het via "International First Class" verzonden wordt, duurt het ongeveer een week (langer om deze tijd van het jaar).

Met Priority International duurt het vaak maar 2 of 3 dagen, maar ook hier kan je ongeveer een week rekenen om deze tijd van het jaar.

Heel belangrijk: Voordat je een bieding doet, email eerst de verkoper en vraag, of ie international verstuurd en zowel, wat de kosten hiervan zijn. Sommigen versturen standaard wereldwijd, terwijl anderen het op een case-by-case-basis doen.

Over het algemeen vindt ik Amerikaanen erg leuk om zaken mee te doen - heb nog steeds leuk email-contact met veel van de verkopers, waar ik zaken mee gedaan heb.

Balletmama76

Balletmama76

16-11-2009 om 13:47

Paypal

Voor Ebay heb je Paypal nodig - je Paypal-rekening kan je gemakkelijk online openen en met je credit card of bankrekening koppelen.

Betaal nooit via Western Union en als een verkoper dit suggeriert, zoek snel een andere - want als ie dan met je geld ervan door gaat, heb je geen mogelijkheid, om het terug te krijgen.

Via ebay

Ik bestel geregeld via ebay en betaal met paypal.
Geen problemen tot nu toe. wat betreft de invoerrechten moet je geluk hebben. Zelfs al staat er gift op het pakje kan het toch zijn dat je een brief thujis krijgt met het verzoek de waarde van het pakket en de inhoud door te geven. Tja, dan moet je wel.
Ik heb ook wel eens geluk en dan komt het pakket gewoon binnen, zonder tussen komst van douane. Dan heb je dus een mazzeltje.
Kijk er goed naar wat het scheelt. Met uggs bijvoorbeeld scheelt het soms voldoende om toch met invoerrechten te kopen. Kleine spulletjes koop ik ook vaak. vooral van nintende en super mario. Vaak komen die gewoon binnen.
De verzendkosten zijn wel hoog hoor. voor een pakketje betaal je al gauw 15 euro.
Daar moet je ook naar vragen. Het maakt nogal in kosten uit met wie het verzonden wordt. Dat kan gerust oplopen tot 40a 50 euro/dollar. En dat is het vaak niet waard.
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.