Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

05-12-2009 om 09:58

Help hoe werkt verzenden ( spoed)

Ik heb net een jas verkocht via marktplaats ( nog nooit verkocht, altijd gekocht) Maar weet iemand wat de verzendkosten zijn van een de jas weegt 480 gram!
Ik had gedacht dat iemand het zou komen afhalen..
alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

05-12-2009 om 10:18

Pakketpost

Ik ga er vanuit dat een jas pakketpost is, dan betaal je ongeacht het gewicht 6,75 euro (tot 10 kilo).

Zou hij door de brievenbus passen, dan betaal je 2,20.

Brianna F

Brianna F

05-12-2009 om 10:19

Pakketpost

Als het niet door de brievenbus gaat dan wordt het pakketpost. Tot 10 kg = 6,75

Maxime.M

Maxime.M

05-12-2009 om 13:42

Aangetekend

En aangetekend kost maar 0.25 cent meer dan pakketpost. Voor een pakketje van 5 kilo betaal je dan 7 euro. En je pakketje is dan verzekerd tegen verlies en beschadiging tot een bedrag van 46 euro. (wel prettig idee, kan de ontvanger niet ineens beweren dat hij het niet heeft gekregen)

maxime

amk

amk

05-12-2009 om 13:52

Maxime onjuist

alleen met ontvangstbevestiging kan de ontvangende partij niet beweren dat ie niets ontvangen heeft.
Als je het aangetekend hebt verstuurd kun je alleen aantonen dat jij het verstuurd hebt. Niet of het op de juiste plaats is aangekomen.

Dhl

bij DHL is het goedkoper, ik meen 4.95 als je via de site vast een shipping label uitprint en dan het pakketje op een DHL punt inlevert. Werkt ook met een track en trace.

Voor TPG, zoek via google op tpg tarieven en daar kun je zoeken op gewicht en ook afmetingen (als je de jas nou heel klein kunt opvouwen, dan kan ie misschien door de brievenbus, scheelt ook)

Maxime.M

Maxime.M

06-12-2009 om 10:17

Hoezo? amk

Hmm ik dacht dat de TNT dat pakje dan toch echt op het adres zou moeten afleveren wat ik heb aangegeven? En ze moeten ervoor tekenen. Ik kan de handtekening opvragen als ze beweren dat ze het niet gekregen hebben. Verder staat er achterop het aangetekend briefje het volgende" De aansprakelijkheid van TNT post alsl gevolg van schade, verlies of vertraging van een aangetekende postzending is maximaal € 46,-. Hoe moet ik dat dan interpreteren?

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.