Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetske

Jetske

05-02-2010 om 17:16

Help: hoe warm ik lasagna op?

Even een spoedvraag: van de week heerlijke lasagna gemaakt, en omdat er plots minder eters waren dan ik dacht heb ik 2 1-persoonsbakjes met lasagna in de vriezer gegooid. Vanmorgen eruit gehaald om straks lekker op te eten. Maar eigenlijk gaat mijn lasagna na bereiden altijd op, dus ik weet niet hoe ik het op moet warmen. Magnetronnen? Of gewoon in de oven? En hoe lang dan/hoe heet?
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

05-02-2010 om 17:35

Magnetron

Hoi,

Ik zou het zelf in de magnetron doen, en dan zo'n 3 tot 4 minuten verwarmen. Vervolgens even met een mes erin prikken en voelen aan het mes of de binnenkant ook al lekker warm is, anders nog even een extra minuutje doen, of het stuk in tweeen snijden en een beetje draaien in het bakje of op een ander bordje (buitenkant word eerder gaar dan de binnenkant)

Maxime

Afdekken!

Ik zou de lasagne wel afdekken in de magnetron. Niet potdicht, maar met een deksel/bord erop ofzo. Anders droogt het snel uit en krijg je nare harde randjes.

Jetske

Jetske

06-02-2010 om 08:06

Thnx!

Ik heb het inderdaad in de magnetron opgewarmd, en was prima. Helaas zonder afdekken Triple; ten tijde van jouw berichtje hadden wij de lasagna al soldaat gemaakt. Doordat ik nogal scheutig was geweest met de bechamelsaus viel het nog mee, maar ik zal het volgende keer inderdaad afdekken.
Hij leek nu overigens nog lekkerder dan vers.
Jetske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.