Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help het water stort hier langs de muren

Het water komt hier als een waterval langs de muren gestort. Ik heb net de TV, die er recht onder stond losgetrokken en het hele audiomeubel weggedragen. Direct de loodgieter gebeld, omdat ie 11 maanden terug een gloednieuw dak erop heeft gelegd. Maar, ja neemt telefoon niet op. Wat nu? Handdoekenen, bakjes, maar ik durf zo de nacht niet in. Het is te donker om op het dak iets te zien. Iemand nog tips?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sawo

Sawo

26-08-2010 om 22:45

Brandweer bellen

Lijkt me een noodsituatie dus bel de brandweer.

groet

Sandra

dc

dc

26-08-2010 om 23:02

Electricien!

Misschien is het handig om eerst een electricien in te schakelen om de boel veilig te stellen. Dat is het grootste gevaar.

En dan bel je een andere loodgieter/dakbedekker. Dit is een noodsituatie. Je kunt de rekening dan altijd sturen naar de loodgieter die het dak heeft gelegd. Laat wel een bericht op z'n antwoordapparaat achter, indien mogelijk.

Dorry1

Dorry1

26-08-2010 om 23:09 Topicstarter

Loodgieter komt er aan, noodsituatie in heel de stad hier

hij komt zo, maar je kunt ook niet met de auto rijden zoveel water dat er staat. De watergolf is nu opgehouden, nu druppels. Alle stroom op die plek is uitgeschakeld.

Dorry

dc

dc

26-08-2010 om 23:18

Gelukkig. Je hebt de stoom via de meterkast uitgezet?

Succes ermee. En vergeet niet foto's te maken voor je verzekering!

Dorry1

Dorry1

26-08-2010 om 23:24 Topicstarter

Water zakt weer, poeh he

Ik heb de stroom niet uitgezet. Het was een klein stuk waar het water viel. Daar ligt een tegelvloer, en ik zit met laptop in een ander deel van het huis. Maar alle stekkers daar zijn weg. Heb verzekering gebeld en inderdaad foto's gemaakt! Volgens verzekering zou brandweer niks kunnen doen in dit geval. Die pompen alleen kelders leeg. Die is nog droog, en ben ik effe blij want daar staat sinds vandaag gloednieuwe koelvriescombi in.

Bedankt allemaal! Ben er weer een beetje gerust op. Schijnbaar heeft de dakgoot het even niet aangekund en is het water tegen de buitenmuur aan gestuwd en zo achter de loodslab gekomen.

Wat wel balen is, dat ik zaterdag en zondag ongeveer 150 man over de vloer krijg. Krijgen we er dit ook nog bij!

Dorry

dc

dc

27-08-2010 om 08:38

Ach

Heb je in elk geval een goed gespreksonderwerp!

Succes met je feestje!

Dorry1

Dorry1

27-08-2010 om 22:17 Topicstarter

Geen schade!

Nou ja zeg, er is gewoon niks meer te zien van de ellende van gisterenavond. Alles drooggemaakt en terug gezet. Geen zichtbare schade. Klaar.
Let the party begin!

Dorry

Tanja

Tanja

28-08-2010 om 00:17

Schade door water komt later!

Dus wel opgeven bij je verzekering wat er is gebeurd.
Nl, pas als het echt gaat drogen ontstaat de schade. Nu nog niet zichtbaar idd, maar als het gaat drogen gaan muren, vloeren etc werken..ik heb het zo gehad, niet gemeld bij verzekering. De schade bleek ene half jaar na dato niet te overzien.
Hou het goed in de gaten dus.
gr
Tanja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.