Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help de soep schift

Mijn lichtgebonden kerriesoep voor morgen (paasbrunch met familie) is helaas gaan schiften.
Is hier nog een oplossing voor? En zo ja welke?

Hopelijk heeft iemand nog een tip vanavond?

Mijn dank is groot!

groetjes, Pilsje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2010 om 21:10

Naar de dichtstbijzijnde winkel

die op eerste Paasdag open is en daar nieuwe ingrediënten kopen? Nood breekt wetten.

pilsje

pilsje

03-04-2010 om 21:14 Topicstarter

Hoi kaaskopje

Bedoel je daarmee dat er niets meer aan te doen is?

pilsje

pilsje

03-04-2010 om 21:17 Topicstarter

Hé ideetje

Ik kan misschien wel nieuwe soep maken bedenk ik net, want ik heb nog slagroom liggen. Kan dat ipv creme fraiche, of moet er dan nog iets bij om het 'fraiche' te compenseren?

Jolanda123

Jolanda123

03-04-2010 om 21:20

Welke ingredienten?

Vraag is, welke ingredienten heb je gebruikt, en wanneer heb je de soep gemaakt.

En anders zit er maar één ding op... Opnieuw soep koken.

Jolanda123

Jolanda123

03-04-2010 om 21:22

Heb je voldoende in huis?

En anders vind je hier een link met "nood-recepten"
http://www.deguldengulden.nl/2009/03/19/creatief-crisis-koken/
(halverwege staat een recept over kerriesoep op basis van aardappel en bouillion)

pilsje

pilsje

03-04-2010 om 21:27 Topicstarter

Jolanda

het is een simpel soepje hoor. Gewoon uitje fruiten met beetje gember en kerriepoeder. binden met bloem, visbouillon (blokje) erbij en afmaken met citroensap (1 van de boosdoeners denk ik) honing, peper en creme fraiche (te koud te snel erbij misschien?).

Maar zoals ik net vermeldde misschien kan ik slagroom ipv creme fraiche gebruiken? Ik vind het niet erg om de soep morgenvroeg opnieuw te maken.

pilsje

pilsje

03-04-2010 om 21:28 Topicstarter

Trouwens kaaskopje en jolanda

allebei bedankt voor het snelle reageren!

Inge M

Inge M

03-04-2010 om 22:34

Slagroom is prima ipv creme fraiche

zie titel

Schiftende soep smaakt toch nog prima

Toch?

Linda

Agchie

Agchie

04-04-2010 om 13:33

Zelf creme fraiche maken

Je kunt creme fraiche zelf maken door een beetje citroensap door de slagroom te roeren. Ik doe dat altijd op gevoel. Daarna een poosje laten staan, dan wordt het dikker en wat zuurder.....voila!

Agchie

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2010 om 16:02

Citroen

Het zou zomaar kunnen dat het sap wat te heftig was, want creme fraiche moet ertegen kunnen als je dat in een kokende massa ´gooit´.
Hoe heb je het nu opgelost?

pilsje

pilsje

04-04-2010 om 17:50 Topicstarter

Dames in elk geval bedankt

Kaaskopje ik heb toch vanmorgen maar even nieuwe soep gemaakt met slagroom ipv creme fraiche. Is prima gelukt, de soep viel goed in de smaak.

Linda schiftende soep kun je inderdaad prima eten en ik zou dat thuis ook wel gedaan hebben, maar deze heb ik met mijn familie gegeten en het is gewoon niet zo fraai om geschifte soep te presenteren.

Agchie, inderdaad je kunt c.f. prima zelf maken op die manier, ik heb daar alleen helemaal niet aan gedacht gisteren.

pilsje

pilsje

04-04-2010 om 17:55 Topicstarter

Oh en ..

je kunt creme fraiche ook maken met koffiemelk en citroen, hoeft dus niet persé slagroom zijn, het gaat om een hoog vetpercentage en dat heeft koffieroom (behalve de lightversies natuurlijk)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.